Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 29 czerwca 2007, 17:24

autor: Piotr Doroń

Konsole multimedialnymi kombajnami? Wielu ludzi nie zdaje sobie z tego sprawy

Konsole stają się multimedialnymi kombajnami. To niezaprzeczalny fakt. Nie zawsze jednak miały takowe aspiracje. Rezultaty badań amerykańskiej The Diffusion Group pokazują, że wielu posiadaczy konsol bądź co bądź multimedialnych wciąż nie zdaje sobie sprawy z ich dodatkowych możliwości.

Konsole stają się multimedialnymi kombajnami. To niezaprzeczalny fakt. Nie zawsze jednak miały takowe aspiracje. Rezultaty badań amerykańskiej The Diffusion Group pokazują, że wielu posiadaczy konsol bądź co bądź multimedialnych wciąż nie zdaje sobie sprawy z ich dodatkowych możliwości.

Badania (raport nosi tytuł On the Use of Game Consoles for Movie Viewing) przeprowadzono na grupie dwóch tysięcy gospodarstw domowych. Dowiedzieliśmy się dzięki nim, że 50% amerykańskich rodzin posiada przynajmniej jedną konsolę do gier. 15% zaopatrzonych jest z kolei w co najmniej dwie. Nie te dane są jednak najciekawszym elementem raportu.

Wynika z niego bowiem, że tylko 80% gospodarstw posiadających konsolę ma u siebie sprzęt tego właśnie typu umożliwiający odtwarzanie filmów DVD lub Blu-ray. Wśród pozostałych 20% przeważają zapewne posiadacze Nintendo Wii, która, jak dobrze wiadomo, nie pozwala odtwarzać filmów zapisanych na płytach. Interesujące jest również to, że tylko 30% spośród owych 80% gospodarstw domowych zdaje sobie sprawę z dodatkowych funkcji swoich konsol. Jaki procent posiadaczy korzysta z multimedialnych możliwości swoich Xboksów 360, PlayStation 3, PS2 i innych? Zaskakujące, ale tylko... 13%.

W raporcie znalazła się również informacja, z której wynika, że właściciele konsol oglądający filmy robią to głównie przy wykorzystaniu fizycznych nośników danych. Takich gospodarstw jest aż 74%. Pozostałych 26% robi to zazwyczaj korzystając z usług wypożyczalni lub sklepów działających za pośrednictwem internetu.

Analiza danych zdobytych przez The Diffusion Group nie pozostawia złudzeń – większość właścicieli konsol nie zdaje sobie sprawy z ich możliwości. Zmienić ten stan mogą jedynie sami ich producenci.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej