Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 maja 2006, 09:30

autor: Maciej Myrcha

W świecie Heroes of Might and Magic V - cz.2

Zgodnie z niepisaną tradycją, wszelkie ważniejsze wydarzenia naszego ojczystego podwórka rozrywki elektronicznej znajdują odbicie na łamach naszego serwisu w specjalnych cyklach newsów. Nie mogło stać się inaczej w przypadku piątej części strategii w klimatach fantasy, Heroes of Might and Magic, która swoją polską premierę będzie miała 8 czerwca.

Zgodnie z niepisaną tradycją, wszelkie ważniejsze wydarzenia naszego ojczystego podwórka rozrywki elektronicznej znajdują odbicie na łamach naszego serwisu w specjalnych cyklach newsów. Nie mogło stać się inaczej w przypadku piątej części strategii w klimatach fantasy, Heroes of Might and Magic, która swoją polską premierę będzie miała 8 czerwca. Prezentację gry zaczęliśmy wczoraj od krótkiej charakterystyki jednej z występujących w niej nacji, Academy, dzisiaj natomiast na tapetę bierzemy Dungeon.

Linki do wcześniejszych części:

W świecie Heroes of Might and Magic V - cz.1

W świecie Heroes of Might and Magic V - cz.2 - ilustracja #1

Fani serii Heroes of Might and Magic spotykając się z tą nacją, mogą poczuć się nieco skonfundowani. Loch obecny był już bowiem na przykład w części trzeciej, jednak od razu można zauważyć, iż przeszedł on sporą metamorfozę. Zmiany spowodowane zostały ogólną ideą, która przyświecała projektantom ze studia Nival Interactive podczas tworzenia gry - każda z nacji w niej występujących powinna mieć swój motyw przewodni. W ten sposób narodził się "nowy" Dungeon z własną filozofią, historią, stylem życia oraz stworzeniami, zasiedlony przez rasę Mrocznych Elfów. Twórcy gry nie ukrywają, iż inspiracje do stworzenia tej nacji czerpano z dzieł R.A. Salvatore, szczególnie zaś z mieszkańców podziemnego miasta Menzoberranzan.

W świecie Heroes of Might and Magic V - cz.2 - ilustracja #2

Trzeba jednak zaznaczyć, iż Mroczne Elfy nie są przesiąknięte złem jak przykładowo Demony, nie czczą również śmierci, jak to czynią Nekromanci. Są one odłamem Leśnych Elfów, które pewnego dnia zawarły pakt z tajemniczym Bezimiennym i zeszły na ścieżkę Mroku. Od tego czasu podążają własnymi drogami, nie czyniąc dobra, ale też nie wyrządzając krzywdy innym stworzeniom. Jeśli jednak okaże się, że ktoś pokrzyżował im plany, umyślnie czy nie, atakują bez pardonu. Mroczne Elfy oddają cześć smokom, które są bardzo ważnymi stworzeniami, nie tylko w świecie Heroes of Might and Magic V, ale i całym uniwersum Might and Magic. Szeregi ich armii zasilają bardzo dobrze wyszkoleni wojownicy, śmiertelnie niebezpieczni dla wszystkich wrogów. Są silni i dość szybcy, jednak ich bolączką jest wysoki koszt wyszkolenia jednostek, w związku z czym oddziały nie są zbyt liczne, na szczęście dla wrogów.

W społeczeństwie Mrocznych Elfów panuje matriarchat, tak więc każde miasto rządzone jest przez klan, na czele którego stoi Najwyższa kapłanka. Także inne aspekty dnia codziennego, takie jak religia, polityka a nawet wojsko, podporządkowane są kobietom. W czasie pokoju, swoje niezwykłe zdolności Mroczne Elfy wykorzystują przeciwko innym miastom swojej nacji - ma to na celu umocnienie pozycji własnego klanu. Gdy jednak zbliża się wojna, wszystkie klany jednoczą się przeciw wspólnemu wrogowi. Motto życiowe mieszkańców Lochu to "Ukryj się, słuchaj, obserwuj, ucz się ... a kiedy nadejdzie czas, uderz z cienia" a każdy członek tej mrocznej społeczności powinien wprowadzać w życie przewodnią filozofię nacji: "Rządzimy cieniami, a pewnego dnia cienie rządzić będą wszystkim."

Zobaczmy więc pokrótce jak prezentują poszczególne jednostki Mrocznych Elfów (w nawiasie nazwa jednostki po ulepszeniu podstawowej):

Zwiadowca (Zabójca) - to młodzi uczniowie, którzy dopiero ukończyli szkolenie w Świątyni, przygotowujący się do ostatecznego egzaminu, po którym mogą stać się zabójcami. Mimo, iż są młodzi i niedoświadczeni, przebyli gruntowny teoretyczny i fizyczny trening w sztuce zabijania. Potrafią zagrozić przeciwnikowi zarówno na odległość jak i w zwarciu.

W świecie Heroes of Might and Magic V - cz.2 - ilustracja #3
Zwiadowca

Siostra krwi (Krwawa Furia) - są podstawowymi jednostkami piechoty. Do perfekcji opanowały sztukę walki wręcz Elfów Leśnych, a raczej jej wypaczoną odmianę. Są tak szybkie, że potrafią zadać cios, jednocześnie unikając ataku przeciwnika. W rezultacie są idealnymi jednostkami w strategiach polegających na atakach z zaskoczenia.

W świecie Heroes of Might and Magic V - cz.2 - ilustracja #4
Krwawa Furia

Minotaur Niewolnik (Minotaur Strażnik) - w społeczeństwie Mrocznych Elfów, minotaury wykorzystywane są w charakterze niewolników, wykonujących upokarzające i uciążliwe prace. Jednocześnie znane są ze swej odwagi i poczucia godności. Każde wyznaczone zadanie starają się wykonać jak najlepiej, wliczając w to również walkę dla swoich władców. Ich waleczność powoduje, iż znajdują szacunek nie tylko u Mrocznych Elfów, ale również pomiędzy innymi frakcjami.

W świecie Heroes of Might and Magic V - cz.2 - ilustracja #5
Minotaur Niewolnik

Mroczny Jeździec (Mroczny Czempion) - to kawaleria nacji zamieszkującej Loch. Wojownicy dosiadają Jaskiniowych Jaszczurów, a ich szarża druzgocze tarcze i niszczy zbroje wroga. Jest ona tak mordercza, że nawet najpotężniejsze jednostki mogą mieć problemy z jej odparciem. Mroczni Jeźdźcy przeważnie patrolują podziemne labirynty, atakując każdego przeciwnika, którzy zapuścił się tak daleko.

W świecie Heroes of Might and Magic V - cz.2 - ilustracja #6
Mroczny Czempion

Hydra (Głębinowa Hydra) - wraz z Czarnymi smokami są najstarszymi mieszkańcami podziemnego świata Ashan. Gdy Mroczne Elfy przybyły do jaskiń, w których teraz stoją ich miasta, Hydry już tam były. Wraz z biegiem czasu, obie rasy zbliżyły się do siebie i w końcu zawiązały taktyczne przymierze, oparte na wzajemnym pragnieniu obrony jaskiń przed wpływem "światłości". Hydry są powolne preferują więc walkę z zasadzki, gdy mogą niepostrzeżenie wysunąć się ze swojego mrocznego legowiska i szybko uderzyć. Niezaprzeczalnym atutem Hydry jest możliwość zaatakowania trzech jednostek wroga jednocześnie.

W świecie Heroes of Might and Magic V - cz.2 - ilustracja #7
Głębinowa Hydra

Mroczna Wiedźma (Mroczna Matriarchini) - poświęciły swoje całe życie w służbie Mrocznego Smoka - Malassy. Posiadają nadprzyrodzone moce, pozwalające im rzucać w swoich wrogów niszczycielskie pioruny cienia. Potrafią również rzucać zaklęcia osłabiające przeciwników, lub zagrzewać do boju swoje własne jednostki.

W świecie Heroes of Might and Magic V - cz.2 - ilustracja #8
Mroczna Wiedźma

Smok Cienia (Czarny Smok) - to synowie i córki Malassy, Mrocznego Smoka, przeważnie stojący na straży u wejścia do Labiryntu Cieni. Młodsze egzemplarze, liczące sobie jedynie kilka setek lat, czasami towarzyszą Mrocznym Elfom w zamian za nieopisane sekrety, rzadkie i egzotyczne przedmioty czy pakty pieczętowane krwią.

W świecie Heroes of Might and Magic V - cz.2 - ilustracja #9
Smok Cienia

W kolejnej odsłonie naszego cyklu zaprezentujemy krótką charakterystykę frakcji Haven.