Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 maja 2006, 10:03

autor: Piotr Doroń

16 tytułów startowych gotowych na premierę konsoli Nintendo Wii?

Wiele z zachodnich stron internetowych obiegła niedawno informacja o szesnastu tytułach startowych powstających z myślą o światowej premierze Nintendo Wii. Niektórzy twierdzą, że jest oficjalna. Pewności jednak nie ma.

Wiele z zachodnich stron internetowych obiegła niedawno informacja o szesnastu tytułach startowych powstających z myślą o światowej premierze Nintendo Wii. Niektórzy twierdzą, że jest oficjalna. Pewności jednak nie ma.

Na poczatku przedstawimy Wam pełną listę pozycji, które mogłyby zostać wydane wraz z ukazaniem się w sklepach najnowszej stacjonarnej konsoli firmy Nintendo (firma jest wydawcą i producentem pierwszych trzech gier):

The Legend of Zelda: Twilight Princess

Najprawdopodobniej najbardziej oczekiwana gra Nintendo w tym roku (a może i dziesięcioleciu, kto wie). Na rynek trafią dwie wersje – jedna przeznaczona będzie na GameCube’a, natomiast druga oczywiścię na Wii. Różnic będzie całkiem sporo: poczynając od unikalnego sterowania, na aspektach graficznych kończąc (np. tryb widescreen – 16:9, obecny jedynie na Wii).

Metroid Prime 3: Corruption

Świetne zapowiadający się FPS, wzbogacony przez liczne elementy przygodowe i platformowe. Autorzy obiecują, że dzięki nowemu sterowaniu, które zaoferuje Wii, MP3:C wyniesie gatunek FPP na zupełnie nieznany dotąd poziom rozgrywki. Jeżeli informacja o tytułach startowych zostałaby potwierdzona, byłby to pierwszy Metroid wydany w momencie premiery nowej konsoli Nintendo.

Wii Sports

Zbiór gier sportowych (dotąd ogłoszono Golf, Tennis, Baseball), o którym mówiło się w trakcie targów E3 równie często, jak o nowej The Legend of Zelda. Według twórców intuicyjne sterowanie umożliwi błyskawiczną naukę podstawowych zagrywek, a tym samym możliwość bardzo szybkiego rozpoczęcia pełnoprawnej rywalizacji. W planach jest również wykorzystanie usługi Wii Connect24 – internetowego systemu, przy pomocy którego będzie można m.in. pobierać różnego rodzaju dodatki oraz okupowac listy rankingowe.

Red Steel

Pierwsza, oficjalnie ogłoszona gra na Nintendo Wii. Red Steel będzie typowym/nietypowym FPSem, którego sterowanie oparte będzie oczywiście na właściwościach rewolucyjnego kontrolera Wii. W grze będziemy mogli również toczyć liczne pojedynki na japońskie miecze, tzw. katany. Jedna z bardziej oczekiwanych gier przez fanów Nintendo. Producentem jest francuskie UbiSoft.

Tony Hawk’s Downhill Jam

Nowy/stary Tony – tym razem weźmiemy udział w szaloych rajdach po miejskich ulicach. Rozgrywka przypominać będzie pozycje typu SSX. Tony Hawk’s Downhill Jam umożliwi m.in. przeprowadzanie wyścigów, w których uczestniczyć będzie mogło maksymalnie czterech graczy. Co ciekawe, według różnych informacji sterowanie ma się odbywać przy użyciu klasycznego kontrolera Virtual Console, zaprezentowanego w trakcie tegorocznego E3. Grę wyda Activision.

Dragon Quest Swords: The Masked Queen and the Tower of Mirrors

Jest to jedna z tych gier, o których wiadomo najmniej. Będzie z pewnością pozycją typu jRPG. DQS: TMQatToM (uff) powstaje w studiach japońskiego Square Enix, które przygotowuje dodatkowo jeszcze jeden tytuł na Wii – będzie to kontynuacja Final Fantasy: Crystal Chronicles. Więcej informacji o grach poznamy z pewnością już niebawem.

Trauma Center: Second Opinion

Kontynuacja bardzo udanej gry Trauma Center: Under The Knife, wydanej w zeszłym roku na Nintendo DS. W grze wcielimy się w lekarza, a naszym zadaniem będzie przeprowadzenie szeregu operacji. Każdy ruch (ciecię, szycie, bandażowanie i wiele innych) wykonamy przy użyciu kontrolera Wii. Grę wyprodukuje i wyda Atlus.

Elebits

Jedna z najdziwniejszych gier tegorocznych targów E3. Grałeś w Katamari Damacy wydane na PS2? Elebits jest jeszcze bardziej pokręcone. Naszym zadaniem będzie przeszukiwanie różnych miejsc (np. mieszkań) w celu odnalezienia i złapania przy użyciu broni grawitacyjnej tytuowych Elebits, stworków dostarczających energii. Producentem Elebits jest Konami.

Rayman Raving Rabids

Tym razem Rayman będzie musiał zabawić się z szalonymi królikami. Naszym zadaniem będzie wyłapywanie wałęsających się tu i ówdzie czerwonookich potworków. Pomogą nam w tym nowe umiejętności Raymana – wykorzystanie muzycznych stylów oraz możliwość ujężdżania różnych zwierząt (m.in. gigantycznych pająków). Producent i wydawca – UbiSoft.

Madden NFL ’07 (Electronic Arts)

Super Monkey Ball: Banana Blitz (SEGA)

Metal Slug Anthology (SNK Playmore)

Marvel: Ultimate Alliance (Activision)

Blitz: The League (Midway Games)

SpongeBob SquarePants: Creature from the Krusty Krab (THQ)

Disney/Pixar Cars (THQ)

Oprócz wymienionej wyżej listy gier, zachodnie serwisy przedstawiają również skład zestawu Nintendo Wii, który trafi na półki sklepowe pod koniec tego roku. Według nich znajdziemy w nim oprócz konsoli: słynny kontroler; tzw. nunchuck – czyli dodatkowe urządzenie wyposażone w gałkę analogową podłączane do głównego kontrolera; pad stworzony z myślą o grach wchodzacych w skład Virtual Console (czyli pozycji wydanych na starsze konsole Nintendo, które będzie można pobierać za drobną opłatą i przechowywać w pamięci flash konsoli Wii); oraz pistolet, którego zdjęcia obiegły Internet w podczas trwania tegorocznych targów E3. Podobnie jak w przypadku szesnastu startowych tytułów nie są to jednak potwierdzone informacje.

Dlaczego nie użyliśmy dotąd słowa „oficjalne”, skoro wiele zachodnich serwisów właśnie w ten sposób potraktowało powyższe wieści? Nasze wątpliwości zostały wywołane przez redaktorów serwisu ComputerandVideoGames.com, którzy postanowili skontaktować się z Nintendo i wyjaśnić tę sprawę. Jaką odpowiedź uzyskali? Nintendo nie ogłosiło startowego line up’u dla konsoli Nintendo Wii i nie zrobi tego do momentu, gdy premiera konsoli będzie już bardzo blisko. Jedyną kwestią, która została poruszona w tej sprawie jest to, że możliwymi tytułami startowymi będą gry z serii The Legend of Zelda, WarioWare oraz Mario – stwierdził rzecznik Nintendo. W podobnym tonie skomentowano wiadomość o dołączeniu do zestawu z konsolą innych urządzeń niż rewolucyjny kontroler i przestawka z gałką analogową.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej