Wiadomość gry na świecie 11 maja 2006, 05:44

autor: eLKaeR

Jak wściekłe będą psy Quentina Tarantino w rzeczywistości wirtualnej?

W ubiegły piątek zaprezentowaliśmy Szanownym Czytelnikom pierwsze screenshoty z gry dla PC, PS2 i XBX, powstającej na kanwie słynnego filmu pt. Reservoir Dogs (Wściekłe psy) w reżyserii Quentina Tarantino. Natomiast dzisiaj chcielibyśmy podzielić się z Wami świeżymi informacjami, które uzyskaliśmy w trakcie targów E3 2006 w Los Angeles.

W ubiegły piątek zaprezentowaliśmy Szanownym Czytelnikom pierwsze screenshoty z gry dla PC, PS2 i XBX, powstającej na kanwie słynnego filmu pt. Reservoir Dogs (Wściekłe psy) w reżyserii Quentina Tarantino. Natomiast dzisiaj chcielibyśmy podzielić się z Wami świeżymi informacjami, które uzyskaliśmy w trakcie targów E3 2006 w Los Angeles.

Jak wściekłe będą psy Quentina Tarantino w rzeczywistości wirtualnej? - ilustracja #1

Odpowiedzialna za omawiane przedsięwzięcie brytyjska firma Volatile Games przewiduje, że gotowy produkt trafi do sklepów już jesienią bieżącego roku. Wzorem wielkiego filmowego poprzednika przedstawione nam zostaną przygody sześciu twardzieli w ciemnych garniturach – Pana Blond, Pana Białego, Pana Pomarańczowego, Pana Brązowego, Pana Różowego i Pana Niebieskiego. Oczywiście wirtualni bohaterowie będą łudząco podobni do swoich odpowiedników ze srebrnego ekranu, zarówno pod względem aparycji, jak i charakteru. Ponadto głosu Blondynowi użyczy sam Michael Madsen.

Przejmiemy kontrolę nad każdym spośród wspomnianych protagonistów, celem spojrzenia na filmowe wydarzenia z różnych perspektyw (aby uzyskać należytą atmosferę fabularną twórcy zrezygnują z porządku chronologicznego). Niczym w konkurencyjnej grze pt. The Godfather dokładnie poznamy więc elementy, które oryginalny kinowy scenariusz jedynie sygnalizował. Dowiemy się przykładowo, co tak naprawdę stało się z newralgicznymi diamentami.

Ponieważ developerzy postanowili wiernie podążać ścieżką konwencji, wytyczoną przez Tarantino, na ekranie zobaczymy mnóstwo przemocy. W ruch aż nazbyt często pójdzie broń palna, a także pięści i rozmaite narzędzia do walki na krótki dystans. Warto zauważyć, iż zaimplementowany ma być specjalny system, oceniający styl gry użytkownika – odpowiednie zachowanie spowoduje przypięcie nam np. łatki psychopatycznego mordercy, siejącego postrach wśród obywateli i osiągającego dzięki temu wybrane cele w łatwiejszy sposób (branie zakładników bez konieczności wyciągania spluwy, zniechęcanie policjantów do działania itp.).

Oprócz przemieszczania się piechotą główni bohaterowie będą również zasiadać za kierownicami samochodów, aby m.in. uczestniczyć w pościgu jako łowcy lub ofiary. Brutalnym gangsterskim porachunkom towarzyszyć ma rzecz jasna charakterystyczny filmowy soundtrack, zawierający takie kawałki, jak: Little Green Bag w wykonaniu zespołu George Baker Selection, Stuck in the Middle With You autorstwa Stealers Wheel etc.