Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 grudnia 2005, 12:40

autor: Krzysztof Bartnik

Civilization IV „załatana” tuż przed Świętami

Pracownicy studia developerskiego Firaxis Games przygotowali kolejną poprawkę systemową dla posiadaczy najnowszej, czwartej odsłony cyklu Sid Meier's Civilization. Patch został oznaczony numerem v1.52 i obecnie jest dostępny do pobrania z wyłącznie poziomu gry (auto update).

Pracownicy studia developerskiego Firaxis Games przygotowali kolejną poprawkę systemową dla posiadaczy najnowszej, czwartej odsłony cyklu Sid Meier's Civilization. Patch został oznaczony numerem v1.52 i obecnie jest dostępny do pobrania z wyłącznie poziomu gry (auto update).

Opisywana „łatka” zajmuje (aż) około 45 MB, jednak wprowadza szereg istotnych zmian czy usprawnień. Wśród najważniejszych wypada wymienić m.in. zoptymalizowanie kodu programu, zmniejszenie rozmiarów plików z terenami czy innymi danymi, dodanie nowych filtrów graficznych, czy usunięcie niepotrzebnych czcionek. Postarano się również zmniejszyć obciążenie pamięci komputera, „pożeranej” w sporym stopniu podczas dłuższego grania.

Jak widać, większość wprowadzonych modyfikacji ma na celu przede wszystkim ogólne usprawnienie działania Civilization IV, zwłaszcza na słabszych konfiguracjach. Zainteresowanych szczegółami odsyłam pod ten adres. Niedługo powinny oczywiście pojawić się stosowne mirrory, z których będzie można ściągnąć patch tradycyjną metodą.

Civilization IV „załatana” tuż przed Świętami - ilustracja #1

W czwartej części cyklu Civilization przyszedł czas na rewolucyjne zmiany, zarówno pod względem wizualnej strony programu, jak i jego zawartości merytorycznej. Jeśli chodzi o ten pierwszy czynnik, programiści z firmy Firaxis Games zastosowali trójwymiarowy silnik Gamebryo, który napędzał również ich poprzedni produkt – Sid Meier’s Pirates! Dzięki niemu, na mapie świata pojawiło się mnóstwo animowanych obiektów, np. zwierząt, które żywo reagują na rozwój kolejnych metropolii. Oczywiście wprowadzono również możliwość operowania zawieszoną nad lądem kamerą, która pozwala zobaczyć wybrany kawałek świata, nie tylko z dowolnego kąta, ale również w dużym zbliżeniu i oddaleniu. Wszystkie cudy świata będą teraz doskonale widoczne na mapie głównej, dzięki czemu gracz nie będzie musiał przekopywać się przez listę miast, aby je odnaleźć.

Więcej informacji na temat Sid Meier's Civilization IV znajdziecie na łamach Encyklopedii GRY-OnLine.