Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 maja 2005, 07:07

XIII Century - zmiana nazwy i daty premiery

Koncern 1C Company zdecydował się na zmianę podtytułu swojej najnowszej produkcji o nazwie XIII Century, o czym wczoraj poinformował opinię publiczną. Od teraz ta strategia czasu rzeczywistego nie będzie określana mianem Sword & Honor, ale Death or Glory. Niejako przy okazji, firma przesunęła też datę rynkowego debiutu wspomnianego wyżej dzieła.

Koncern 1C Company zdecydował się na zmianę podtytułu swojej najnowszej produkcji o nazwie XIII Century, o czym wczoraj poinformował opinię publiczną. Od teraz ta strategia czasu rzeczywistego nie będzie określana mianem Sword & Honor, ale Death or Glory. Niejako przy okazji, firma przesunęła też datę rynkowego debiutu wspomnianego wyżej dzieła. Premiera programu pierwotnie zapowiedziana na trzeci kwartał bieżącego roku, przesunęła się na bliżej nieokreślony okres roku przyszłego.

XIII Century: Death or Glory to RTS z akcją umiejscowioną w Średniowieczu. Zrealizowana została ona w sposób przypominający legendarną serię gier Risk, traktującą o globalnym podboju świata.

Dzieło studia OSW Games przenosi gracza w okres panowania wielkich imperiów, w świat szlachetnych rycerzy i bezpardonowych nomadów. Użytkownik wciela się w rolę przywódcy jednego z europejskich narodów – Niemców, Francuzów, Anglików, Rosjan lub innych mniejszych państw – i wraz ze swoimi poddanymi ustanawia nowy ład i porządek w ówczesnym świecie. Liczne walki, w tym zarówno podboje jak i obrona swych ziem przed zakusami nieprzyjaciół (zakrojone na bardzo szeroką skalę, z wykorzystaniem autentycznych broni, jednostek i formacji z tamtego okresu), stoją tu na porządku dziennym. Poza kwestiami militarnymi, nieodzownymi elementami w XIII Century: Death or Glory są sprawy ekonomiczne (dbanie o gospodarkę, wyżywienie, zapewnienie dobrej infrastruktury) oraz odpowiednia, wyważona polityka i dyplomacja.

Więcej informacji na temat XIII Century: Death or Glory znajdziesz w naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej