Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 listopada 2017, 17:30

autor: Kamil Zwijacz

Pojawił się mod do Wiedźmina 3 stworzony przez pracownika CDP RED

Andrzej Kwiatkowski, deweloper ze studia CD Projekt RED, wypuścił modyfikację FCR3 - Immersion and Gameplay Tweaks do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon.

Pojawił się kolejny ciekawy mod do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Tym razem za projekt odpowiada nie byle kto, bo Andrzej Kwiatkowski – pracownik studia CD Projekt RED, będący starszym projektantem rozgrywki trzeciego Wiedźmina oraz obu dodatków (Serca z Kamienia i Krew i wino). Co ciekawe, swego czasu stworzył on modyfikację do Wiedźmina 2: Zabójcy Królów, która ulepszała walkę.

Pojawił się nowy mod do Wiedźmina? No to spadam. Nara, koledzy! - Pojawił się mod do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon stworzony przez pracownika CD Projekt RED - wiadomość - 2017-11-21
Pojawił się nowy mod do Wiedźmina? No to spadam. Nara, koledzy!

Najnowszy mod nie wywraca trójki do góry nogami. Zamiast tego twórca skupił się na mniejszych poprawkach, zwiększających immersję, wzmacniających niektóre umiejętności i przedmioty oraz sprawiających, że rozgrywka stała się nieco trudniejsza. Deweloper zauważał bowiem, że wykorzystywanie niektórych rzeczy sprawiało, że Geralt stawał się praktycznie nieśmiertelny. Poza tym modyfikacja zbliża grę do niektórych rozwiązań, które nie załapałaby się do finalnej wersji produkcji.

Np. towarzyszące nam postacie NPC zadają normalne obrażenia, podczas gdy w sklepowej wersji gry ich ataki zabierają przeciwnikom minimum zdrowia. Modder przyśpieszył też animację spadania zestrzelonych latających potworów. Co ciekawe, ich upadek rani Geralta – obrażenia uzależnione są od wysokości, z jakiej runął na nas stwór. Kolejnym interesującym elementem jest obniżenie maksymalnych poziomów umiejętności (zazwyczaj z piątego na trzeci), przy jednoczesnym dostosowaniu statystyk, by zachować ten sam balans. Nieco inaczej używa się kuszy. Np. bełty wystrzelone pod wodą poruszają się wolniej pod wpływem cieczy. Zwiększono za to zasięg broni na lądzie z 25 do 50 metrów.

Choć wydaje się, że to niewiele, tak naprawdę pełna lista zmian zajmuje w Wordzie kilka stron, a w samą modyfikację włożono wiele pracy – prace nad nią trwały ponad pół roku. Jeżeli więc ograliście hit studia CD Projekt RED na wszelkie możliwe sposoby i dalej nie macie dość, to chyba warto sięgnąć po FCR3 - Immersion and Gameplay Tweaks.