Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 listopada 2017, 10:13

autor: Kamil Zwijacz

Grand Theft Auto V najlepiej sprzedającą się grą w historii USA

Firma Take-Two Interactive poinformowała, że Grand Theft Auto V zostało wysłane do sklepów w liczbie 85 milionów egzemplarzy. Dodatkowo dowiedzieliśmy się, że mikrotransakcje w GTA Online i innych grach odpowiadają za niemal połowę przychodów koncernu.

O tym, że Grand Theft Auto V cieszy się niesłabnącą popularnością firma Take-Two Interactive przypomina nam regularnie w swoich raportach finansowych. Praktycznie co kilka miesięcy dowiadujemy się, że do sklepów trafiły kolejne miliony egzemplarzy. Jeszcze niedawno pisaliśmy aż o 80 milionach sztuk, ale to już przeszłość, gdyż w najnowszym podsumowaniu poinformowano o 85 milionach egzemplarzy wysłanych do sklepów. Według danych firmy NPD, monitorującej amerykański rynek gier wideo, piątka jest najlepiej sprzedającą się produkcją w historii Stanów Zjednoczonych. Mało tego, zdaniem Wikipedii, GTA V wskoczyło na trzecie miejsce najpopularniejszych gier, pokonując Wii Sports, które osiągnęło rezultat na poziomie ponad 82 milionów egzemplarzy, ale tylko dlatego, że było dodawane do konsol Wii. Lepiej od hitu studia Rockstar sprzedał się jedynie Minecraft (122 miliony) i Tetris (170 milionów), który doczekał się niezliczonej liczby wydań.

GTA Online generuje krocie. - Grand Theft Auto V najlepiej sprzedającą się grą w historii USA - wiadomość - 2017-11-08
GTA Online generuje krocie.
Grand Theft Auto V w skrócie:
  • gra dostępna na rynku od 2013 roku;
  • do sklepów wysłano 85 milionów egzemplarzy;
  • sieciowy moduł GTA Online nie tylko napędza sprzedaż, ale i generuje mnóstwo pieniędzy z mikrotransakcji.

Na sukces Grand Theft Auto V wpłynął oczywiście stale rozwijany moduł sieciowy Grand Theft Auto Online, który w ostatnim czasie doczekał się chociażby zabawy w stylu Playerunknown's Battlegrounds. Multiplayer nie tylko przyciąga rzesze graczy, ale także generuje mnóstwo pieniędzy. We wspomnianym raporcie finansowym możemy wyczytać, że tylko w minionym kwartale (zakończonym 30 września) Take-Two Interactive zanotowało przychody z cyfrowej dystrybucji na poziomie prawie 303 milionów dolarów, w porównaniu do 140 milionów ze sprzedaży pudełkowej. Ujawniono również, że aż za 48% dochodów firmy odpowiadają mikrotransakcje, wirtualna waluta i dodatki właśnie do GTA Online oraz pozostałych gier koncernu, w tym NBA 2K17, WWE 2K17, WWE SuperCard i XCOM 2. Cały czas słyszymy narzekania graczy na wszelkiego rodzaju skrzynki i DLC w produkcjach AAA, ale jak to przekłada się na rzeczywistość? Ano tak, że Take-Two Interactive zanotowało 66% wzrost przychodów ze sprzedaży tego typu rzeczy w porównaniu do tego samego okresu w poprzednim roku. Nic więc dziwnego, że firma inwestuje w multiplayer GTA, a nie dodatki do singleplayera.