Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 października 2017, 22:00

Poznaliśmy oficjalną listę tras i klas samochodów z Gran Turismo Sport

Przed premierą pełnej wersji Gran Turismo Sport, która zostanie poprzedzona przez tymczasowe demo, ekipa Polyphony Digital postanowiła odpowiedzieć na dwa pytania stawiane przez graczy. Autorzy ujawnili, na jakich trasach będziemy się ścigać oraz jakie klasy będą reprezentować samochody oddane w nasze ręce.

Premiera Gran Turismo Sport zbliża się wielkimi krokami, zatem studio Polyphony Digital wyciąga z rękawa coraz więcej asów. Autorzy udostępnili oficjalną listę tras, po których będziemy się ścigać w stworzonej przez nich produkcji oraz podzielili się z nami materiałem wideo prezentującym klasy pojazdów, jakie zostaną oddane w nasze ręce.

Polyphony Digital musi gonić konkurencję – niebawem przekonamy się, czy Gran Turismo Sport zdoła przywrócić serii dawną chwałę. - Poznaliśmy oficjalną listę tras i klas samochodów z Gran Turismo Sport - wiadomość - 2017-10-05
Polyphony Digital musi gonić konkurencję – niebawem przekonamy się, czy Gran Turismo Sport zdoła przywrócić serii dawną chwałę.

Gdzie będziemy się ścigać?

Zacznijmy zatem od tego, jakie tory trafią do Gran Turismo Sport. Ekipa dowodzona przez Kazunoriego Yamauchiego przygotowała na potrzeby swego najnowszego dzieła siedemnaście torów – liczba tras wzrasta jednak do czterdziestu, kiedy weźmiemy pod uwagę zróżnicowane warunki pogodowe panujące na wielu z nich oraz fakt, że będziemy walczyć o zwycięstwo zarówno w samo południe, jak i po zapadnięciu zmroku. Sama lista prezentuje się następująco:

  • Alsace – Village
  • Alsace – Village II
  • Autodrome Lago Maggiore – GP
  • Autodrome Lago Maggiore – GP II
  • Autódromo De Interlagos
  • Blue Moon Bay Speedway
  • Blue Moon Bay Speedway II
  • Brands Hatch Grand Prix Circuit
  • Brands Hatch Indy Circuit
  • Broad Bean Raceway
  • Broad Bean Raceway II
  • Colorado Springs – Lake
  • Colorado Springs – Lake II
  • Dragon Trail – Seaside
  • Dragon Trail – Seaside II
  • Fishermans Ranch
  • Fishermans Ranch II
  • KYOTO DRIVING PARK – MIYABI
  • KYOTO DRIVING PARK – YAMAGIWA
  • KYOTO DRIVING PARK – YAMAGIWA II
  • Mount Panorama Motor Racing Circuit
  • Northern Isle Speedway
  • Northern Isle Speedway – Infield
  • Nürburgring 24h
  • Nürburgring GP
  • Nürburgring Nordschleife
  • Nürburgring Nordschleife Tourist Layout
  • Sardegna – Windmills
  • Sardegna – Windmills II
  • Suzuka Circuit
  • Suzuka Circuit East Course
  • Tokyo Expressway – Central Inner Loop
  • Tokyo Expressway – Central Outer Loop
  • Tokyo Expressway – East Inner Loop
  • Tokyo Expressway – East Outer Loop
  • Willow Springs International Raceway: Big Willow
  • Willow Springs International Raceway: Horse Thief Mile
  • Willow Springs International Raceway: Horse Thief Mile II
  • Willow Springs International Raceway: Streets of Willow Springs
  • Willow Springs International Raceway: Streets of Willow Springs II

Czym będziemy się ścigać?

Co się zaś tyczy samochodów – w Gran Turismo Sport pojawi się ponad sto pięćdziesiąt aut podzielonych na następujące klasy:

  • Grupa N – seryjne samochody niepoddane żadnym modyfikacjom; dodatkowo podzielono je na kilka podklas odpowiadających ich mocy (od 101 do 1014 koni mechanicznych).
  • Grupa 4 – odpowiednik grupy GT4 istniejącej w rzeczywistości, reprezentowany przez podstawowe samochody wyścigowe (Ford Mustang, Honda NSX) poddane niewielkim modyfikacjom; ze względu na swoją niewielką moc stanowią doskonały sposób na wejście w świat wyścigów przez początkujących.
  • Grupa 3 – odpowiednik grupy GT3 istniejącej w rzeczywistości; reprezentowany przez samochody wyścigowe (Mazda 6, Jaguar F Type, Toyota FT-1 Vision Gran Turismo) poddane pewnym modyfikacjom nadwozia (ograniczającym się do jego poszerzenia i powiększenia błotników oraz instalacji elementów zwiększających aerodynamikę); każdy z nich może się pochwalić napędem na tylną oś, wagą oscylującą w granicach 1350 kilogramów oraz mocą wahającą się pomiędzy 557 a 608 koni mechanicznych.
  • Grupa 1 – topowa kategoria samochodów, na którą składają się prototypy; cechą charakterystyczną tych pojazdów jest wysoka aerodynamika i siła docisku, stosunkowo niska waga (około 900 kilogramów) oraz mocą wyższą niż 1014 koni mechanicznych. Wśród nich pojawiają się wozy pokroju Audi R18, Toyota TS030 oraz Peugeot 908.
  • Gruba B – samochody rajdowe zaprojektowane z myślą o zmaganiach na szutrze; odpowiednik rzeczywistej Grupy B zlikwidowanej ze względu na niezliczoną liczbę wypadków spowodowanych przez ekstremalne prędkości, jakie były w stanie rozwinąć te wehikuły; wśród nich pojawia się Ford Focus, Mitsubishi Lancer Evolution oraz Ford Mustang.
  • Grupa X – pojazdy, które nie mieszczą się w specyfikacji żadnej z powyższych grup, na czele z AMG Vision Gran Turismo, Chaparral Vision Gran Turismo oraz Bugatti Vision Gran Turismo; jako ciekawostkę należy dodać, że owe samochody nie posiadają swoich odpowiedników w rzeczywistości.

Przypomnijmy, że pełna wersja Gran Turismo Sport zadebiutuje 17 października, natomiast w dniach 9-12 października będzie można sprawdzić wersję demonstracyjną, w której zostaną udostępnione trzy główne warianty rozgrywki, tryb fotograficzny, a także edytor pozwalający na przemalowanie samochodu, zmianę felg i spoilerów czy wreszcie przyozdobienie go na rozmaite sposoby.

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej