Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 sierpnia 2017, 10:25

autor: Krzysztof Sobiepan

Playerunknown’s Battlegrounds - Nvidia ShadowPlay automatycznie zapisze każdą śmierć

Studio Bluehole przyjęło pomocną dłoń zespołu programistycznego Nvidii. Dzięki tej współpracy możemy spodziewać się paru „zielonych” technologii w PUBG, m.in. systemu ShadowPlay Highlights i HBAO+ oraz ścisłej współpracy nad sterownikami.

Playerunknown’s Battlegrounds w ostatnich miesiącach nieprzerwanie zajmuje tron największego bestsellera na platformie dystrybucji Valve, niepodzielnie rządzi na Twitchu i bije pod względem steamowej popularności klasyki takie jak CS:GO czy Team Fortress 2. Jak widać inne firmy także piszą się na kawałek pysznego kurczaka, którego upiekł sobie deweloper Bluehole.

Baza militarna w światłocieniu.

Koncern Nvidia ogłosił w informacji prasowej, że ramię w ramię będzie pracował z twórcami tytułu nad graficznymi ulepszeniami i nowymi funkcjami przechwytywania rozgrywki w pecetowej wersji PUBG. Od teraz fani gry zarejestrują najlepsze momenty z meczów za pomocą funkcji NVIDIA ShadowPlay Highlights (oczywiście trzeba mieć maszynę z kartą grafiki od „zielonych”). Ów system ma automatycznie zapisywać wielkie momenty z każdej rozgrywki i umożliwiać ich dogodne udostępnianie na YouTubie, Imgur i serwisach społecznościowych.

Jak ma to działać? Otóż zawodnik nie musi się przejmować żadnym naciskaniem przycisków i ustawieniami, a skupia się na grze. Wystarczy, że kogoś ubije, sam zginie, wygra upragniony drobiowy obiad, zginie na wysokim miejscu w tabeli albo komicznie sam zrobi sobie krzywdę. Czuwający program Nvidii zarejestruje krótki klip, który można potem edytować i bezstresowo podzielić się nim ze światem. Gra słynie z niespodziewanych lub śmiesznych akcji, więc dodatek ten wydaje się dobrym pomysłem. Poniżej zobaczycie system w akcji:

To jeszcze nie koniec owocnej współpracy podmiotów. Odpowiedzialny za treść i technologię wiceprezes Nvidii Tony Tamasi zaznaczył:

PlayerUnknown’s Battlegrounds szybko stało się sensacją w świecie gier PC. Będziemy współpracować z Bluehole aż do premiery, dbając o to, by gracze z kartami graficznymi GeForce cieszyli się najwyższą możliwą jakością gry.

Jedziemy gdzieś, czy tak tu sobie siedzisz?

Co to oznacza w praktyce? Na razie technicy graficznego giganta podzielili się z koreańskim studiem swoimi bibliotekami efektów, narzędziami pracy, dokumentacją oraz próbkami kodu. Na premierę wersji 1.0 zapowiedziane zostało wsparcie dla funkcji NVIDIA HBAO+ (można ją zaobserwować w obrazach w wiadomości), a zespoły pracują nad optymalizacją, stabilnością, wprowadzeniem technik SLI i G-SYNC oraz poprawkami do sterowników Game Ready.

PUBG ma wyjść z Wczesnego Dostępu Steam pod koniec tego roku.