Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 czerwca 2017, 13:40

Rising Storm 2: Vietnam - patch 1.01 między innymi usuwa... jedno drzewo

Przedwczoraj pojawił się patch 1.01 do gry Rising Storm 2: Vietnam – niedawno wydanej sieciowej strzelaniny FPP. Prócz licznych poprawek usuwa on... jedno drzewo na mapie An Lao Valley. Była to prośba użytkownika Reddita.

RISING STROM 2: VIETNAM W SKRÓCIE:
  • Deweloper gry: Antimatter Games/Tripwire Interactive;
  • Wydawca: Tripwire Interactive;
  • Gatunek: FPS nastawiony na rozgrywkę wieloosobową;
  • Platforma docelowa: PC;
  • Przedwczoraj na platformie Steam pojawiła się aktualizacja 1.01 do gry.

Patche stały się integralną częścią branży gier komputerowych. Wraz z nadejściem ery Internetu twórcy mogą szybko i na bieżąco naprawiać swoje produkcje, odpowiednio je balansować oraz wprowadzać nowe elementy rozgrywki. Rising Storm 2: Vietnam, wydana w ubiegłym miesiącu sieciowa strzelanina FPP od studia Antimatter Games oraz firmy Tripwire Interactive, twórców serii Red Orchestra, nie jest na tym polu wyjątkiem. Przedwczoraj na platformie Steam pojawiła się łatka 1.01 do tego tytułu. Z pozoru nie wyróżnia się ona niczym szczególnym. Naprawia błędy związane z zamykaniem się gry w pewnych momentach, redukuje prędkość wspinania się po drabinach, poprawia animacje i dźwięki, usprawnia kilka opcji sieciowych oraz eliminuje naprawdę mnóstwo błędów związanych z rozgrywką oraz stroną audiowizualną (pełną listę zmian możecie znaleźć tutaj). Jednak gdy bardziej wczytamy się w „changelog”, odkryjemy dość interesujący punkt:

Usunięto jedno konkretne drzewo ze strefy lądowania na mapie An Lao Valley, na prośbę użytkownika Reddita SprayAndPlay. Zgadzamy się z tobą, sir!

Oto przyczyna całego zamieszania. - Rising Storm 2: Vietnam - patch 1.01 między innymi usuwa... jedno drzewo - wiadomość - 2017-06-22
Oto przyczyna całego zamieszania.

Z pozoru może wydawać się to niedorzeczne. Po co usuwać tylko to konkretne drzewo, w dodatku na prośbę jednej osoby? Wszystko staje się jasne, gdy zagłębimy się w całą tę sprawę nieco bardziej. Niedługo po premierze Rising Storm 2: Vietnam w serwisie Reddit użytkownik ukrywający się pod pseudonimem SprayAndPlay opublikował prośbę skierowaną do twórców gry, dotyczącą pozbycia się właśnie tego elementu mapy An Lao Valley. Oto jak umotywował swój wniosek:

Wiem, że to drobny problem. Lecz to jedno drzewo stanowi zupełnie nieistotną część mapy. Jest zbyt małe i cienkie, by się za nim schować, a położone jest na dość sporej połaci terenu za rzeką. Wymieńcie je na skałę lub coś, co nie łamałoby śmigieł mojego helikoptera.

Nie tylko rakiety potrafią być zabójcze dla śmigłowców Huey. - Rising Storm 2: Vietnam - patch 1.01 między innymi usuwa... jedno drzewo - wiadomość - 2017-06-22
Nie tylko rakiety potrafią być zabójcze dla śmigłowców Huey.

Wczoraj, już po premierze aktualizacji 1.01, SprayAndPlay dokładniej wytłumaczył, o co konkretnie mu chodziło.

Więc są w tej grze śmigłowce Huey, którymi uwielbiam latać, moja ulubiona rola do tej pory. Na mapie An Lao Valley jest strefa lądowania, znajdująca się dość blisko celu, z pewną ochroną w postaci drzew. Lubię z niej korzystać gdy jest to tylko możliwe, lecz z powodu odległości od celu często trafiam na zmasowany ostrzał wroga podczas lądowania. Dlatego moją strategią jest szybkie podlecenie na niskiej wysokości, wykonanie obrotu o 180 stopni i zabranie moich towarzyszy, zanim pociski z RPG zniszczą moją maszynę.

Jednakże wylot ze strefy lądowania był zablokowany samotnym, cienkim drzewem. Podczas walki często zapominałem, że ono się tam znajduje i rozbijałem się o nie podczas próby ucieczki.

Najwyraźniej przedstawiciele studia Antimatter Games oraz firmy Tripwire Interactive uznali, że problem ten faktycznie może wpływać na komfort zabawy. Dlatego zdecydowali przychylić się do prośby użytkownika SprayAndPlay. W ten oto sposób samotne drzewo na mapie An Lao Valley zostało „ścięte”.

Warto zatem zgłaszać twórcom Rising Storm 2: Vietnam swoje przemyślenia na temat poszczególnych elementów gry, nawet jeśli wydają się one błahe. Niewykluczone, że wszystkie uwagi zostaną uwzględnione i z czasem wprowadzone do tytułu.

Miłosz Szubert

Miłosz Szubert

Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.

więcej