Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 12 czerwca 2017, 21:13

Konferencja PC Gaming Show na E3 2017 – podsumowanie

Zakończyła się konferencja PC Gaming Show na tegorocznych targach E3. Bez wątpienia największą jej atrakcją była zapowiedź Age of Empires: Definitive Edition. Wydarzenie obfitowało jednak w ciekawe ogłoszenia – sprawdźcie sami, jakie nowinki ujrzały światło dzienne.

Konferencję poprowadził Sean Plott, któremu towarzyszyła Sonja Reid. Po przywitaniu z publicznością i krótkim wprowadzeniu nastąpiła prezentacja przygotowanych atrakcji. Bez zbędnego przedłużania – przejdźmy do sedna sprawy.

XCOM 2: War of the Chosen

Pierwszą nowinką, jaka ujrzała światło dzienne podczas konferencji, było rozszerzenie do gry XCOM 2 zatytułowane War of the Chosen. O dodatku zaprezentowanym za pośrednictwem widowiskowego zwiastuna opowiedział nam Jake Solomon z Firaxis Games. Tytułowi The Chosen to nowi przeciwnicy, jakim będziemy musieli stawić czoła. Co najciekawsze, podobnie jak prowadzeni do boju bohaterowie, w toku przygody będą oni uczyć się nowych sztuczek, przez co nieraz zaskoczą nas na polu bitwy. By zatem ich pokonać, będziemy musieli połączyć siły z innymi ugrupowaniami walczącymi z najeźdźcami z kosmosu. Więcej informacji na temat dodatku znajdziecie w pełnej wiadomości – warto jednak wspomnieć, że DLC zadebiutuje 29 sierpnia bieżącego roku.

Ooblets

Następne w kolejce było dzieło ekipy Glumberland – mowa o Ooblets utrzymanym w lekkiej i przyjemnej dla oka stylistyce, którego wydanie wzięło na swoje barki Double Fine Presents. Mowa o swoistej hybrydzie symulacji życia i gry RPG skoncentrowanej na kolekcjonowaniu rozmaitych potworów. Deweloperzy wymieniają wśród źródeł inspiracji Pokemony, Harvest Moon i Animal Crossing, a w przerwach pomiędzy kolejnymi przygodami zajmiemy się uprawą ziemi, treningiem pociesznych kreatur oraz eksploracją różnorodnych terenów.

Battletech

Dalej przyszła kolej na Battletech – strategię turową, w której poprowadzimy do boju oddziały futurystycznych mechów bojowych, walcząc na planetach rozrzuconych po najdalszych zakamarkach kosmosu. Oprócz kampanii fabularnej dla pojedynczego gracza, tytuł zaoferuje tryb „endless”, w którym bez żadnych ograniczeń będziemy toczyć kolejne boje. Nasze maszyny mają ulegać zniszczeniom – by utrzymać je w należytej kondycji, będziemy musieli zdać się na umiejętności całego zespołu specjalistów. Całość ma charakteryzować się taktycznym zacięciem – bez opracowania właściwej strategii raczej świata nie zawojujemy.

Mount & Blade II: Bannerlord

Skoro mowa o graniu na PC, nie mogło zabraknąć Mount & Blade II: Bannerlord. Twórcy przygotowali zwiastun prezentujący średniowieczne pole bitwy – krwawe i widowiskowe boje stoczymy zarówno pośród wzgórz „przepasanych jakby wstęgą, miedzą zieloną”, jak i na terenach pustynnych, a potyczki mają charakteryzować się znacznie większym rozmachem aniżeli miało to miejsce w dotychczasowych częściach serii.

Total War: Warhammer II

Następnie na scenie pojawił się Al Bickham ze studia Creative Assembly, który opowiedział nam co nieco na temat zbliżającego się wielkimi krokami Total War: Warhammer II. Jego słowom towarzyszyła prezentacja fragmentu rozgrywki, która z pewnością rozgrzała serca niejednego fana uniwersum. Niebawem doczekamy się większej liczby konkretów – gra jest bowiem dostępna w grywalnej wersji na targach E3. My natomiast zagramy w nią 28 września.

Shadowverse: Wonderland Dreams

Zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami, na konferencji swoją obecność zaznaczyło Cygames i stworzona przez studio karcianka Shadowverse, a dokładnie – paczka kart zatytułowana Wonderland Dreams. Fani nie powinni mieć powodów do narzekań - dostaną bowiem 104 pachnące świeżością karty, dzięki którym tworzone przez nich talie nabiorą zupełnie nowego wymiaru. Poniżej znajdziecie przyjemny dla oka zwiastun.

Intel

Intel wierzy w siłę gier komputerowych, czego dowodem jest współpraca, jaką firma nawiązała z ekipą Bungie Software, by Destiny 2 na pececie prezentowało najwyższy poziom wykonania. Tefty Teft, czyli streamer znany w internetowym światku skupionym wokół gry, potwierdził, że produkcja w istocie wygląda i działa znakomicie. Niedługo będzie można zweryfikować tę opinię – gra w wersji na komputery osobiste jest dostępna na targach w grywalnej formie.

Intel zwraca także uwagę na rosnące w siłę środowisko gier niezależnych – firma wciąż poszukuje „tego czegoś”, co na nowo mogłoby zdefiniować granie na pecetach. Priorytetem dla firmy jest również e-sport – nawiązała ona współpracę z organizacją ESL, dla której będzie dostarczać technologię.

Jest jeszcze Intel Grand Slam, dzięki któremu drużyna, która wygra cztery z dziesięciu ostatnich turniejów w święcącym triumfy CS: GO organizowanych przez DreamHack lub ESL, otrzyma okrągły milion dolarów. Last but not least – Intel Extreme Masters – VR Challenge League, którego finał odbędzie się w Polsce. Po więcej informacji na ten temat zapraszamy do dedykowanej wiadomości.

Tunic

Następne w kolejce było Tunic, czyli przygodowa gra akcji, w której poprowadzimy do boju uzbrojonego w miecz… liska. Całość lekko przypomina Hob tworzone przez studio Runic Games – wygląda na to, że kiedy obie produkcje wylądują w sklepach, będziemy świadkami interesującej rywalizacji.

Playerunknown’s Battlegrounds

Playerunknown’s Battlegrounds wyrosło nam na niespodziewany hit steamowego Wczesnego Dostępu. Brendan Greene jest dumny ze swego dzieła i zapowiada jego dalszą rozbudowę. Deweloper koncentruje się na poprawie stabilności oraz na wprowadzaniu nowych funkcji – prowadzone do boju postacie będą mogły wspinać się na elementy otoczenia, a pola bitew niedługo zyskają zmienne warunki pogodowe i pory doby (pojawią się między innymi malownicze wschody słońca).

Tripwire Interactive

Na miejscu pojawił się też Bill Munk z Tripwire Interactive, który podziękował graczom za ciepłe przyjęcie Rising Storm 2. Deweloper pochwalił się też Killing Floor: Incursion – reprezentantem tak zwanej „drugiej fali” gier zmierzających na gogle wirtualnej rzeczywistości. Na koniec, gracze mogli obejrzeć zwiastun The Summer Slideshow, czyli wydarzenia sezonowego w Killing Floor 2, które rozpocznie się jutro i potrwa cały miesiąc. Trzeba przyznać, że wygląda to… intrygująco – jeśli kiedykolwiek marzyliście o krwawej rozwałce w wesołym miasteczku albo po prostu lubicie czarny humor, możecie już zacierać ręce.

Microsoft i granie na PC

Microsoft stara się jak może, byle tylko zyskać sympatię komputerowych graczy. Forza Motorsport 7 zmierza nie tylko na Xboksa One, ale i na pecety. Ekipa Turn 10 Studios zwraca uwagę na przewagę komputerów nad konsolami, która przejawia się choćby większą liczbą kierownic dostępnych w sprzedaży. Twórcy chwalą się doskonałą optymalizacją silnika graficznego – o tym, ile w tym prawdy, przekonamy się w październiku, kiedy to gra zadebiutuje w sprzedaży.

Na tym jednak się nie kończy – Rare Software tworzy Sea of Thieves, które także trafi na komputery osobiste. Wersja na pecety będzie mogła pochwalić się przede wszystkim wsparciem dla rozdzielczości 4K oraz dla różnorodnych panoramicznych formatów obrazu.

Na wczorajszej konferencji Microsoftu pojawiło się The Last Night zmierzające zarówno na konsole, jak i na komputery osobiste. Mowa o przygodowej grze akcji, osadzonej w cyberpunkowej rzeczywistości, która zwraca na siebie uwagę za sprawą oryginalnej oprawy graficznej, łączącej pixel-art z nowoczesnymi efektami wizualnymi (to oświetlenie!). Zresztą, rzućcie okiem na poniższy zwiastun i przekonajcie się sami.

Ylands, czyli nowe dzieło studia Bohemia Interactive

Jeśli stęskniliście się za twórcami DayZ… ich najnowsze dzieło raczej Was zaskoczy. Mowa o Ylands, czyli o produkcji, w której przemierzymy niebywale zróżnicowany świat. Różnorodna będzie też sama rozgrywka – eksploracji ma towarzyszyć możliwość modyfikacji terenu, walki z napotkanymi przeciwnikami, a wszystko to zostanie doprawione solidną dawką survivalu.

Griftlands – nowe RPG od Klei Entertainment

Twórcy Don’t Starve przywieźli ze sobą Griftlands – RPG-a osadzonego w świecie science fiction, przywodzącym nieco na myśl Pandorę z cyklu Borderlands. Pierwszym, co rzuca się w oczy, jest oryginalna, kreskówkowa oprawa graficzna; drugim – turowe potyczki z przeciwnikami. Koniecznie sprawdźcie zwiastun – komu jak komu, ale akurat tym deweloperom można zaufać.

Lone Echo

Być może słyszeliście już o Lone Echo, czyli o ciekawie zapowiadającej się grze studia Ready at Dawn, która wykorzysta gogle wirtualnej rzeczywistości. Dowiedzieliśmy się, że tytuł będzie dostępny przez krótki czas za darmo dla każdego, kto zakupi gogle Oculus Rift. Gra będzie jedną z pozycji, w które zagramy w towarzystwie innych graczy, a zwiastun przygotowany specjalnie z myślą o targach E3 zdradza e-sportowe zacięcie wieloosobowego trybu Echo Arena.

LawBreakers

Na scenie na moment pojawił się Cliff Bleszinsky, który zapowiedział beta-testy LawBreakers, jakie mają potrwać od 28 czerwca do 3 lipca. Gra zmierza na pecety i PlayStation 4, a zadebiutuje 8 sierpnia.

WarGroove

WarGroove to oldskulowa gra strategiczna, w której poprowadzimy do boju zróżnicowane armie na przestrzeni dwunastu kampanii. Zagramy zarówno w pojedynkę, jak i w towarzystwie innych graczy – tryb multiplayer obejmuje zarówno rozgrywkę lokalną, jak i przez Internet. Dopełnieniem tego wszystkiego jest kreator map, a także przyjemna dla oka, pixelartowa oprawa graficzna. Produkcja przypomina nieco wiekowe, ale i kultowe Advance Wars, więc raczej warto mieć na nią oko.

Śródziemie: Cień Wojny

Na PC Gaming Show 2017 pojawili się także Talion i Celebrimbor – ekipa Monolith Productions pokazała nam jedną z cut-scen, jakie zobaczymy w toku przygody w grze Śródziemie: Cień Wojny. Wynika z niej, że bohaterowie będą mogli zyskać potężną sojuszniczkę… lub przeciwniczkę – mowa bowiem o Idril, czyli zabójczyni wysłanej przez Galadrielę do Mordoru celem zabicia Nazguli i każdego, kto został spaczony przez Pierścień Władzy. A jak wszyscy fani dobrze wiedzą, akurat Talion i Celebrimbor wiedzą co nieco o tworzeniu i używaniu takich błyskotek. Poza tym zapowiedziano pierwsze DLC, o którym więcej przeczytacie tutaj.

Age of Empires: Definitive Edition

Konferencja zakończyła się prawdziwą bombą – Age of Empires doczeka się odświeżenia w postaci Age of Empires: Definitive Edition. I bynajmniej nie będzie to zwyczajny remaster – gra doczeka się bowiem zupełnie nowej oprawy graficznej i nagranego od nowa soundtracku. Twórcy usprawnili też mechanikę, ale… koniec przedłużania – oto oficjalny zwiastun.

Krystian Pieniążek

Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Twoje ulubione słowo z konferencji na E3 2017 to:

Amazing.
4,2%
Excited.
3,9%
Exclusive.
73,3%
4K.
16,7%
Awesome.
1,9%
Zobacz inne ankiety