Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 maja 2017, 09:22

Vanquish kolejnym udanym portem PlatinumGames na PC

Studio PlatinumGames udostępniło pecetowe wydanie gry Vanquish. Port radzi sobie dobrze na Steamie, a grupa Digital Foundry przygotowała jego analizę.

Ostatnie miesiące to dobry okres dla fanów studia PlatinumGames. Wydane w lutym NieR: Automata okazało się bardzo udaną produkcją, a od ponad miesiąca gracze mogą cieszyć się nad wyraz dopracowaną pecetową odsłoną Bayonetty. Teraz doczekaliśmy się wersji PC kolejnego tytułu japońskiego studia – strzelanki Vanquish. Produkcja jest dostępna na Steamie od wczoraj i póki co spotkała się z przychylnym przyjęciem na platformie firmy Valve (ponad 90% pozytywnych recenzji z prawie trzystu opinii). Grę wziął też na warsztat zespół Digital Foundry, który przeanalizował techniczną warstwę produkcji. Werdykt? Pecetowe Vanquish to kolejny udany port z konsol, wynoszący doświadczenia z gry „na kolejny poziom”. W opublikowanym tekście podkreślono, że w dużej mierze nie wynika to ze zmian, lecz usunięcia pewnych ograniczeń (np. gorszego filtrowania tekstur), które nie pozwalały na docenienie detali od początku obecnych w grze.

Oczywiście nie zabrakło nowości, włącznie z obsługą rozdzielczości 4K, zniesieniem limitu wyświetlanych klatek na sekundę czy też wyższą rozdzielczością cieni. Warto zaznaczyć, że niektóre ustawienia są dostępne nie z poziomu menu gry, lecz poprzez Steam. Wykorzystanie opcji „Ustaw opcje uruchamiania” pozwala na dostosowanie wyświetlanego obrazu pod szersze ekrany, jak również zwiększenie zasięgu widzenia. Gorzej wypada antyaliasing (brak obsługi wygładzania krawędzi przy pomocy multisamplingu) oraz prerenderowane filmiki wyświetlane w 30 klatkach na sekundę, aczkolwiek w wyższej rozdzielczości niż na konsolach (stąd zresztą spory rozmiar gry). Nie da się też ukryć, że pod względem optymalizacji Vanquish wypada minimalnie gorzej od Bayonetty i wymaga nieco mocniejszej karty grafiki do działania w stabilnych 60 klatkach na sekundę przy rozdzielczości 1080p i najwyższych ustawieniach detali. Nie zmienia to faktu, że również pod tym względem gra wystawia twórcom chlubne świadectwo.

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Microsoft Windows 7/8/8.1/10
  • Procesor: Intel Core i3 2.9 GHz lub lepszy
  • Pamięć RAM: 4 GB RAM
  • Karta grafiki: Nvidia GeForce 460/AMD Radeon 5670 lub lepsza (1 GB VRAM)
  • Miejsce na dysku: 20 GB
  • Inne: DirectX 9.0c

Zalecane wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Microsoft Windows 7/8/8.1/10
  • Procesor: Intel Core i5 (3.4 GHz) or AMD equivalent
  • Karta grafiki: Nvidia GeForce 660 Ti/AMD Radeon R9 270 lub lepsza (2 GB VRAM)
  • Pamięć: 8 GB RAM
  • Miejsce na dysku: 20 GB
  • Inne: DirectX 9.0c

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej