Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość kompendia 9 listopada 2017, 20:00

autor: Góral

Call of Duty: WWII - kompendium wiedzy [Aktualizacja #5: informacje popremierowe]

W kolejnym kompendium wiedzy zebraliśmy informacje o Call of Duty: WWII - następnej odsłonie serii Call of Duty, której akcja tym razem rozgrywa się w czasach II wojny światowej.

Aktualizacja #5 (9 listopada 2017): informacje popremierowe (dział 6).

Aktualizacja #4 (11 października 2017): wyciek informacji z plików PC-towej bety (dział 4.3).

Aktualizacja #3 (27 lipca 2017): informacje o multiplayerze (dział 4).

Aktualizacja #2 (25 lipca 2017): informacje o trybie Nazi Zombies (dział 3).

Aktualizacja #1 (21 czerwca 2017): informacje z E3 2017 (działy 2, 4, 5.1 i 6).

1. Informacje ogólne

Spis treści:
  • 1. Informacje ogólne (1.1. Termin premiery, 1.2. Deweloper, 1.3. Oficjalna zapowiedź)
  • 2. Kampania
  • 3. Nazi Zombies
  • 4. Multiplayer (4.1. Wojna, 4.2. Dywizje, 4.3. Informacje z plików PC-towej bety)
  • 5. Kwestie techniczne (5.1. Wymagania sprzętowe)
  • 6. Informacje popremierowe (6.1. Odbiór mediów, 6.2. Sprzedaż gry)
  • 7. Inne (7.1. Beta-testy, 7.2. Zamówienia przedpremierowe)
  • 8. Multimedia

Call of Duty: WWII to kolejna odsłona serii Call of Duty. Cykl od dłuższego czasu podążał w stronę futurystycznych klimatów, ale wielu fanów domagało się powrotu do korzeni serii i konfliktów z przeszłości. Opisywana produkcja jest spełnieniem ich życzeń, gdyż jest to pierwsza od czasu Call of Duty: World at War z 2008 roku część rozgrywająca się podczas II wojny światowej.

1.1. Termin premiery

Premiera produkcji odbyła się 3 listopada 2017 roku. Gra ukazała się na konsolach Xbox One i PlayStation 4 oraz na komputerach osobistych.

1.2. Deweloper

Gra została stworzona przez studio Sledgehammer Games – założone w 2009 roku przez Glena Schofielda i Michaela Condreya, którzy odeszli z Visceral Games (wcześniej EA Redwood Shores). Deweloper ten znany jest fanom cyklu przede wszystkim z Call of Duty: Advanced Warfare. Firma współpracowała także z zespołem Infinity Ward przy Call of Duty: Modern Warfare 3.

1.3. Oficjalna zapowiedź

Plotki o Call of Duty: WWII pojawiły się kilka miesięcy przed oficjalną zapowiedzią, jednak dopiero w kwietniu 2017 roku firma Activision zdecydowała się zaprezentować pierwszy zwiastun i podzielić się kilkoma szczegółami. Powrót do II wojny światowej zachwycił fanów, którzy wyrazili swoją radość setkami tysięcy „lajków” pod trailerem w serwisie YouTube.

Call of Duty: WWII - kompendium wiedzy [Aktualizacja #5: informacje popremierowe] - ilustracja #1

2. Kampania fabularna

Call of Duty: WWII wiernie ukazuje historyczne realia z perspektywy amerykańskiego żołnierza „Reda” Danielsa, walczącego w jednym z oddziałów 1 Dywizji Piechoty (Big Red One). Oprócz niego w grze kierujemy też innym bohaterem – Robertem Zussmanem. To jednak nie wszystkie grywalne postacie, gdyż podczas zabawy wcielamy się też w przywódczynię francuskiego ruchu oporu o imieniu Rousseau.

W trakcie kampanii fabularnej odwiedzamy kilka słynnych lokacji i bierzemy udział w znanych bitwach, np. lądowaniu w Normandii, ofensywie w Ardenach czy też marszu na Berlin. Podczas walki nie odgrywamy superbohatera, którego kule się nie imają. Zamiast tego współpracujemy m.in. z kolegami z jednostki, żołnierzami brytyjskimi oraz członkami francuskiego ruchu oporu.

Rozgrywka w kampanii fabularnej trzyma się ustalonych przez serię standardów – jest więc szybko i efektownie. Pojawiły się jednak pewne nowości, czy też raczej powrót do korzeni, jak np. w przypadku regeneracji zdrowia. Nasz podopieczny nie leczy się bowiem z automatu, a musi korzystać z apteczek. Co ciekawe, gdy pozbędziemy się wszystkich, możemy wezwać na pomoc medyka, który poratuje nas opatrunkiem. Na podobnej zasadzie działa zwiadowca – wystarczy na niego popatrzeć i wcisnąć jeden z przycisków, by ten odnalazł i zaznaczył pobliskich wrogów.

3. Nazi Zombies

Jak w każdym Call of Duty z ostatnich lat, tak i w Call of Duty: WWII znajduje się przeznaczony do współpracy tryb zombie, w którym wraz z innymi graczami staramy się przetrwać kolejne fale atakujących trupów. Studio Sledgehammer Games postanowiło jednak zmienić koncepcję tej formy rozrywki, gdyż nie zawsze miała ona mroczny wydźwięk. W Infinite Warfare trafialiśmy bowiem do parku rozrywki Spaceland, gdzie czwórka aktorów walczyła z nieumarłymi nasłanymi przez zwariowanego reżysera. Żywe trupy w Black Ops III utrzymane były w klimatach noir, w Advanced Warfare nosiły egzoszkielety, a w Ghosts w ogóle zabrakło zombie – zamiast nich walczyliśmy z kosmitami. W tym przypadku jest straszniej i poważniej.

Nazi Zombies oferuje historię niepowiązaną z trybem fabularnym gry, ale osadzoną w czasach II wojny światowej. Gracze trafiają do bawarskiej wioski w Mittelburgu, z misją odzyskania skradzionych dzieł sztuki. Na miejscu okazuje się jednak, że miejscowość skrywa nie tylko utracone skarby, ale też pewną mroczną tajemnicę.

Tryb jest częściowo oparty na faktach, gdyż np. w czasie II wojny światowej i po niej działał program „Monuments, Fine Arts, and Archives”, mający na celu ochronę kultury i dzieł sztuki – stąd wyprawa na poszukiwania zaginionych dzieł sztuki. Zombie w grze też nie wzięły się znikąd, gdyż w tamtych czasach nauka bardzo się rozwinęła i prowadzone były rozmaite badania związane z atomami, fizyką i nie tylko. Deweloperzy postanowili rozwinąć ten temat, tworząc alternatywną wersję historii, w której Niemcom udało się wykorzystać wiedzę do przywrócenia sprawności układu nerwowego i ożywienia zwłok poległych żołnierzy, którzy mieli walczyć z aliantami.

Bohaterami Nazi Zombies są: złodziej Drostan Hynd (grany przez Davida Tennanta), historyczka i specjalistka od broni Olivia Durant (Elodie Yung), doktor Peter Glucksbringer Straub (Udo Kier), żołnierz i uczony Jefferson Potts (Ving Rhemes) oraz inżynier Marie Fischer (Katheryn Winnick).

4. Multiplayer

Multiplayer Call of Duty: WWII nie odbiega od tego, do czego nas przyzwyczajono i oferuje szybką akcję oraz szereg rozmaitych trybów. W odróżnieniu od kampanii fabularnej, w jego przypadku deweloperzy nie trzymają się kurczowo realiów historycznych, dając graczom swobodę m.in. w dostosowywaniu postaci. W związku z tym w zabawie wieloosobowej po stronie Państw Osi, mogą pojawić się żołnierze o czarnym kolorze skóry itd. Twórcy starali się jednak uchwycić brutalność II wojny światowej, jednocześnie zachowując rozrywkowy klimat multiplayera. Oczywiście pojawiły się pewne nowinki, w tym Kwatery (Headquarters), czyli miejsca spotkań dla 48 graczy. Jak to wszystko wygląda w akcji, obejrzycie na poniższych fragmentach rozgrywki zarejestrowanych podczas targów E3 2017.

4.1. Wojna

Jedną z największych atrakcji multiplayera Call of Duty: WWII jest nowy tryb Wojna. Zabawa polega w nim na odtwarzaniu najważniejszych bitew z II wojny światowej, w których nacieramy na wyznaczone cele, np. działa przeciwlotnicze, lub ich bronimy. Po drodze należy wykonywać dodatkowe zadania, np. naprawić most, wysadzić magazyn wroga czy bronić czołgu.

4.2. Dywizje

W grze dostępnych jest pięć dywizji, które zastąpiły tradycyjny podział na klasy postaci. Każda z nich dysponuje unikalnym treningiem bojowym i umiejętnościami. O ile drugiego określenia wyjaśniać nie trzeba, to w treningu chodzi o ulepszanie klasy poprzez granie nią. Dzięki temu z czasem zyskujemy dodatkowe możliwości. Żołnierze w Call of Duty: WWII należą do następujących kategorii:

  • Opancerzona – jednostki o dużej sile ognia. Umiejętnością tych wojaków jest możliwość rozstawienia karabinu maszynowego. Trening wpływa ochronę od obrażeń zadawanych przez ogień i materiały wybuchowe.
  • Góra – żołnierze specjalizujący się w skradaniu i strzelaniu z dużych odległości. Podczas posyłania kul w stronę wroga potrafią niejako odizolować się od otoczenia, uzyskując wspomaganie celowania. Dzięki treningowi poruszają się ciszej i stają się niewidzialni dla zwiadu lotniczego.
  • Powietrzna – dzielni wojownicy walczący w pierwszej linii. Sprawdzają się podczas przejmowania i utrzymywania obiektów. Ich umiejętność zapobiega wyświetlaniu się na mapie przeciwników miejsc wystrzałów, ale za to redukuje zasięg broni. Trening zwiększa dystans pokonywany podczas sprintu, jego szybkość, a także pozwala sprawniej pokonywać przeszkody.
  • Piechota – uniwersalni żołnierze, z dużymi umiejętnościami strzeleckimi. Potrafią korzystać z bagnetu, a trening umożliwia im dodawanie elementów do broni głównej. Ponadto mogą nosić więcej magazynków i poruszać się szybciej podczas celowania.
  • Ekspedycyjna – taktyczne postaci przeznaczone do walki na krótkim dystansie, infiltracji oraz używania materiałów wybuchowych. Posiadają specjalne naboje do strzelby, podpalające wrogów. Trening pozwala im szybciej i dalej rzucać zaopatrzeniem, także podczas sprintu. Ponadto umożliwia odzyskiwanie zaopatrzenia z ciał pokonanych wrogów.

4.3. Informacje z plików PC-towej bety

W dniach 29 września – 2 października odbyły się otwarte beta-testy Call of Duty: WWII na komputerach osobistych. Okazało się, że w plikach gry znalazło się wiele ciekawych informacji związanych z zawartością pełnej wersji. Oto one.

Mapy do multiplayera:

  • Aachen – miejska lokacja inspirowana Bitwą o Akwizgran;
  • Pointe du Hoc – ciasna mapa z bunkrami i okopami stworzona na podstawie D-Day;
  • Flak Tower – Flakturm, czyli bunkier w kształcie wieży;
  • Ardennes Forest – las ardeński;
  • Gibraltar – twierdza na szycie Skały Gibraltarskiej;
  • Wolfslair – baza Hitlera w lasach znajdujących się na terenie Prus Wschodnich;
  • Sainte Marie du Mont – francuska wioska;
  • Carentan – Bitwa o Carentan;
  • U.S.S. Texas – mapa osadzona na pancerniku;
  • Gustav Cannon;
  • London Docks;
  • Paris;
  • U-Turn.

War Mode (przebieg walki):

  1. Operation Aachen (Operacja Akwizgran) – nasza drużyna musi najpierw przejąć pociąg i w międzyczasie powstrzymywać przeciwników starających się nam przeszkadzać. Następnie trzeba zabrać materiały wybuchowe i zniszczyć czołg (albo go bronić, jeżeli gramy po przeciwnej stronie);
  2. W Operation Griffin (Operacja Griffin) – trzeba przedostać się przez broniony most, eskortować czołgi, zabrać paliwo i ochronić most przed zniszczeniem;
  3. Operation Breakout (Operacja Breakout) – najpierw należy zniszczyć działa przeciwlotnicze, później przejąć punkt obserwacyjny, zbudować most, wysadzić skład amunicji i eskortować opancerzone pojazdy;
  4. Operation Neptune (Operacja Neptun) – trzeba przejąć dwa bunkry, odprowadzić inżynierów do dział i bronić się przed kontratakiem przeciwników.

Bronie (tryb zombie)

Pistolety:

  • Luger
  • M1911
  • M712
  • Launchers
  • Fliegerfaust

Karabiny szturmowe:

  • FG-42
  • M1 Garand
  • M1941
  • M1A1
  • STG-44
  • SVT-40
  • Volkssturmgewehr
  • B.A.R.

Karabiny snajperskie:

  • Kar98k
  • Karabin
  • Enfield
  • Springfield

Ręczne karabiny maszynowe:

  • Lewis
  • MG15
  • MG42
  • Bren

Strzelby:

  • Double Barrel (dubeltówka)
  • Trench Gun
  • Toggle Action
  • Model 21

Pistolety maszynowe:

  • MP28
  • MP40
  • PPSh-41
  • Thompson
  • Type 100

Broń do walki wręcz:

  • Trench Shovel (saperka)
  • Bloodraven Sword

„Cudowne bronie”:

  • Jack-in-the-Box
  • Bloodthirst
  • Reaper
  • Hurricane
  • Midnight

Umiejętności klas postaci w trybie zombie

W trybie zombie dostępne są cztery klasy postaci: Offense, Control, Support i Medic. Pierwsza z nich korzysta ze zdolności Freefire, dzięki której nie tracimy amunicji i możemy strzelać nawet mając pusty magazynek. Przedstawiciele drugiej z klas dysponują umiejętnością Shellshock, wytwarzającą niewielki wybuch, odtrącający znajdujących się w pobliżu zombie, zadający małe obrażenia oraz oszałamiający potwory. Wsparcie korzysta z Frontline, które przyciąga wszystkie zombie w naszą stronę, a podczas strzelania zadajemy dwa razy większe obrażenia. Medyk dysponuje umiejętnością Camouflage, która sprawia, że przeciwnicy nas ignorują.

Perki #1:

  1. Heilblitz – zwiększa maksymalne zdrowie postaci,
  2. Kugelblitz – daje lepszą siłę ognia,
  3. Schnellblitz – skraca czas przeładowania magazynku,
  4. Panzerblitz – maszyna wstrzykuje nam energię, która chroni przed utratą zdrowia w ciężkich sytuacjach,
  5. Schildblitz – odpowiada za wyładowanie elektryczne raniące przeciwników podczas przeładowywania broni,
  6. Lebenblitz – trzy razy przywraca nas do życia, gdy gramy sami i przyspiesza reanimację kolegów, gdy bawimy się w co-opie,
  7. Laufenblitz – szybszy i nieograniczony sprint,
  8. Random Blitz Machine (Wunderfizz) – daje losowego Blitza, czyli jedną z opisanych już umiejętności.

Perki #2

Te perki wybiera się z menu i wyposaża w nią postać:

  • Dutiful Medic – nie otrzymuje się obrażeń od pierwszego ataku podczas reanimowania towarzysza;
  • Exploit Weakness – oszołomieni przez Shellshock przeciwnicy otrzymują potrójne obrażenia;
  • Fiery Burst – przeciwnicy trafieni Shellshockiem zostają podpaleni;
  • Flak Jacket – brak obrażeń od własnych wybuchów;
  • Gung Ho! – strzelanie podczas sprintu;
  • Long Lasting – przedłużone działanie power-upów;
  • Mobilization – szybsze poruszanie się podczas korzystania z umiejętności Camouflage;
  • Pack Mule – można nosić trzy bronie główne;
  • Resourceful – zwiększona szansa na otrzymanie power-upu po zabiciu wroga;
  • Ammo Carrier – znajdujący się w pobliżu towarzysze otrzymują amunicję podczas korzystania ze zdolności Freefire.

Skrzynki zombie (Zombie Crates)

W trybie zombie Call of Duty: WWII pojawią się Zombie Crates, czyli skrzynki z rozmaitą zawartością, które będziemy zdobywać podczas zabawy oraz kupować. Dostępne będą cztery warianty: pospolite (jedno użycie w trakcie meczu), rzadkie (dwa), legendarne (trzy) i epickie (cztery).

Zawierać mają zniżki na zakupy perków, gwarancje broni (np. MG15 Guarantee zapewnia dostęp do karabinu maszynowego MG 15), klucze (zniżka na zakup bram oraz Jolt i Mystery Box), specjalne bronie (potężne narzędzia dostępne tymczasowo, np. miotacz ognia, czy wyrzutnia rakiet), zwykłe bronie oraz następujące power-upy:

  1. Elektromagnet – dwa razy więcej punktów przez określony czas,
  2. Full Meter – zwiększa pasek specjalnej zdolności każdego gracza,
  3. Reaper Strike – przez krótki czas przeciwnicy giną od jednego strzału,
  4. Max Ammo – uzupełnienie amunicji dla wszystkich graczy,
  5. Eclipse – osłabieni wrogowie natychmiast umierają.

Rozgrywka

W grze pojawią się codzienne wyzwania, notatnik, ukryte scenki przerywnikowe dotyczące postaci, Photobooth, w którym odzyskamy swoje bronie po śmierci oraz Mystery Box, czyli pudełka, w których znajduje się losowe bronie po uiszczeniu pewnej opłaty.

5. Kwestie techniczne

5.1. Wymagania sprzętowe

Minimalne:

  • Procesor: Intel Core i3 3225 3.3 GHz lub AMD Ryzen 5 1400
  • Karta grafiki: Nvidia GeForce GTX 660 / GTX 1050 2 GB lub ATI Radeon HD 7850 / AMD RX 550 2GB
  • Pamięć: 8 GB RAM
  • Twardy dysk: 90 GB dostępnej przestrzeni
  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 7

Zalecane:

  • Procesor: Intel Core i5-2400 lub AMD Ryzen R5 1600X
  • Karta grafiki: Nvidia GeForce GTX 970 / GTX 1060 6GB lub AMD Radeon R9 390 lub AMD RX 5
  • Pamięć: 12 GB RAM
  • Miejsce na dysku: 90 GB dostępnej przestrzeni
  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 7

6. Informacje popremierowe

6.1. Odbiór mediów

Call of Duty: WWII zostało ciepło przyjęte przez media. Niektórym recenzentom nie przypadły do gustu niewielkie mapy w multiplayerze czy mały wpływ realiów historycznych na rozgrywkę, która wypada bardzo podobnie, jak w poprzednich odsłonach. Większość osób jest jednak zadowolona z tego, co dostała. Na plus wypada przede wszystkim efektowna i podchodząca poważnie do tematu kampania fabularna. Bardzo dobrze, o ile nie najlepiej, wyszedł tryb zombie. W porównaniu do jego poprzednich wcieleń, tym razem jest całkiem mroczny i ma jaśniej nakreślone cele. Natomiast multiplayer, jak to multiplayer w Call of Duty – jest szybki i zręcznościowy. Twórcy przygotowali sporo form zabawy, nowy system dywizji sprawdził się „w praniu”, tak samo jak tryb Wojny. Krótko pisząc, Call of Duty: WWII to udana gra, o czym mówią same oceny:

6.2. Sprzedaż gry

Gra osiągnęła ogromny sukces. Niedługo po premierze firma Activision Blizzard opublikowała komunikat, w którym poinformowała, że tytuł wygenerował ponad pół miliarda dolarów przychodu z globalnej sprzedaży podczas pierwszy trzech dni od momentu debiutu. Na ten rezultat składa się sprzedaż wersji pudełkowych i w cyfrowej dystrybucji. Call of Duty: WWII zostało też najlepiej sprzedającą się grą na PlayStation 4 w dniu premiery w ramach cyfrowej dystrybucji. Według szacunków Activision Blizzard, 500 milionów dolarów to lepszy rezultat niż ten uzyskany łącznie w pierwszych dniach obecności w kinach filmów Thor: Ragnarok i Wonder Woman.

7. Inne

7.1. Beta-testy

Beta-testy multiplayera zostały przeprowadzone w dniach 25-28 sierpnia na konsoli PlayStation 4 i 1-4 września na Xboksie One oraz komputerach osobistych. Gwarantowany udział w zabawie maiały osoby składające zamówienia przedpremierowe.

7.2. Zamówienia przedpremierowe

Gra dostępna była w przedsprzedaży na konsolach Xbox One i PlayStation 4 oraz na PC-tach. W ramach cyfrowej dystrybucji dostępne były dwie wersje – standardowa oraz Deluxe. Druga z wymienionych, oprócz oczywiście samej produkcji, zawiera też karnet sezonowy.

Call of Duty: WWII - kompendium wiedzy [Aktualizacja #5: informacje popremierowe] - ilustracja #2

8. Multimedia

Call of Duty: WWII - kompendium wiedzy [Aktualizacja #5: informacje popremierowe] - ilustracja #3

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Informacja pojawiła sie pierwotnie 9 maja 2017, 16:12.