futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 17 marca 2017, 09:45

Rynek konsol w 2016 roku - PlayStation 4 z ponad połową udziałów

Grupa analityczna IHS Markit przedstawiła swój raport dotyczący światowego rynku konsol w 2016 roku. Zgodnie z jej badaniami łącznie konsole i związane z nimi produkty przyniosły w minionym roku aż 34,7 miliarda dolarów. Ponad połowa z tego to zasługa Sony i PlayStation 4.

Firma analityczna IHS Markit opublikowała podsumowanie rynku konsol za ubiegły rok. Według raportu interesujący nas segment odnotował niewielki spadek względem 2015 roku. W minionych 12 miesiącach gracze wydali 34,7 miliarda dolarów na urządzenia, usługi oraz gry, a więc mniej niż rok temu (35,6 miliarda dolarów). Najlepiej poradziło sobie Sony – japoński koncern umocnił się na pozycji lidera, dzięki sukcesowi PlayStation 4 (w tym wersji Pro). Tylko ta konsola wygenerowała ponad połowę z rynkowego przychodu 34,7 miliarda dolarów (17,8 miliarda dolarów), co przełożyło się na łączny wynik Sony rzędu 19,7 miliarda dolarów (57% udziałów).

PlayStation 4 nie zamierza ustępować z tronu - Rynek konsol w 2016 roku - PlayStation 4 z ponad połową udziałów - wiadomość - 2017-03-17
PlayStation 4 nie zamierza ustępować z tronu

Autorzy raportu wskazują, że na ogólny rezultat wpływ miała nie tylko mniejsza liczba zakupionych urządzeń, lecz także obniżki cen, zwłaszcza Xboksa One i PlayStation 4. W efekcie sprzedaż sprzętu spadła z 12,8 do 10,5 miliarda dolarów. Lepiej wypadły gry, które przyniosły 21,6 miliarda dolarów (o 5,6% więcej w porównaniu do 2015 roku). Wyższe były również wpływy z subskrypcji (2,8 miliarda dolarów, wzrost o 14%). Odnotowano też dobry wynik Sony oraz Microsoftu w segmencie zawartości cyfrowej, choć i tu dało się zauważyć przewagę japońskiej firmy (4,4 miliarda dolarów w stosunku do ok. 3,5 miliarda dolarów; nie uwzględniono opłat z abonamentów). Natomiast Nintendo w każdym aspekcie zostaje daleko w tyle, mimo że konsole z rodziny 3DS/2DS uplasowały się na trzeciej pozycji pod względem udziałów w rynku. Jeśli chodzi o prognozy na przyszły rok, IHS Markit przewiduje wzrost sprzedaży do 36,2 miliarda dolarów, głównie za sprawą Nintendo Switch oraz nadchodzącego Project Scorpio, które powinny zapewnić nieco lepszy wynik Microsoftu i Nintendo, a także uaktywnić to ostatnie na rynku cyfrowym.

Źródło: IHS Markit. - Rynek konsol w 2016 roku - PlayStation 4 z ponad połową udziałów - wiadomość - 2017-03-17
Źródło: IHS Markit.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej