Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 marca 2017, 08:16

autor: Adrian Werner

Zapowiedziano Sonic Forces

Firma Sega oficjalnie zapowiedziała platformówkę Sonic Forces, czyli kolejną część popularnej serii. Ponadto w sieci pojawił się krótki fragment rozgrywki.

Firma Sega oficjalnie zapowiedziała grę Sonic Forces, czyli tegoroczną główną odsłonę popularnego cyklu trójwymiarowych platformówek z niebieskim jeżem w roli głównej. O projekcie wiedzieliśmy już od dłuższego czasu, ale do tej pory funkcjonował on pod tymczasowym tytułem Project Sonic 2017. Ponadto do sieci trafił pierwszy krótki zapis rozgrywki. Jest to nagranie ekranu z wersją demonstracyjną, więc nie prezentuje wysokiej jakości, ale i tak pozwala zobaczyć, w jakim kierunku zmierza ta produkcja.

Zapowiedziano Sonic Forces - ilustracja #1

Autorzy opisują grę jako ewolucję rozwiązań z Sonic Colors oraz Sonic Generations, co nie dziwi, gdyż pracuje nad nią zespół odpowiedzialny za obie produkcje. To dobra nowina, gdyż były to jedne z najcieplej przyjętych odsłon serii w ostatnich latach. Tytułowe „Siły” (ang. Forces) odnoszą się do fabuły gry, która opowie o starciu sił dobra, reprezentowanych przez Sonica i jego przyjaciół, z armiami złego Doktora Eggmana.

Twórcy nie zamierzają ograniczać się do sprawdzonych rozwiązań i chcą również wprowadzić kilka świeżych pomysłów. Gra ma zaoferować trzy style rozgrywki. Dostaniemy sekcje wzorowane na najstarszych, dwuwymiarowych odsłonach cyklu oraz klasyczne trójwymiarowe poziomy, gdzie kamera umieszczona zostanie za plecami postaci. Do tego dojdzie nowy trzeci styl, którego szczegóły zostaną ujawnione w najbliższych miesiącach.

Gra tradycyjnie postawi na pędzenie przez mapy z zawrotną prędkością, ale duży nacisk położony zostanie także na typowo platformówkowe wyzwania. Ponadto pojawią się alternatywne ścieżki prowadzące do mety.

Wszystko to ukazane zostanie w atrakcyjnej szacie graficznej, wykorzystującej nowy silnik nazwany Hedgehog Engine 2. W porównaniu z poprzednią generacją zaoferuje on wyższy poziom detali, nowe efekty, w tym oświetlenie globalne (ang. global illumination), ładniejsze odbicia i bardziej zaawansowaną symulację wody.

Gra powstaje z myślą o pecetach oraz konsolach Xbox One, PlayStation 4 i Nintendo Switch. Premiera nastąpi pod koniec tego roku.

  1. Oficjalna strona serii

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej