Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 marca 2017, 11:50

Nagrody GDCA oraz IGFA rozdane; Overwatch z tytułem Gry Roku

Dziś w nocy poznaliśmy laureatów prestiżowych nagród Game Developers Choice Awards oraz Independent Games Festival Awards, przyznawanych przy okazji konferencji GDC. Grą roku został Overwatch, a najlepszą produkcją niezależną Quadrilateral Cowboy. Nie obyło się jednak bez drobnej kontrowersji związanej z No Man's Sky.

Konferencja GDC trwa w najlepsze. 27 lutego do San Francisco zjechali najwięksi producenci gier, by dyskutować między innymi o obecnej kondycji i przyszłości branży. Przy okazji tego wydarzenia dziś w nocy rozdane zostały Game Developers Choice Awards dla dużych tytułów oraz Independent Games Festival Awards dla produkcji niezależnych.

Overwatch - najlepsza gra roku 2016 według deweloperów. - Nagrody GDCA oraz IGFA rozdane; Overwatch z tytułem Gry Roku - wiadomość - 2017-03-03
Overwatch - najlepsza gra roku 2016 według deweloperów.

Game Developers Choice Awards zostały zorganizowane już po raz siedemnasty. W poprzednich edycjach tryumfowały takie dzieła jak Wiedźmin 3: Dziki Gon, The Last of Us, czy Red Dead Redemption. Tym razem najważniejszym laurem Gry Roku deweloperzy uhonorowali Overwatch, czyli drużynową strzelaninę od studia Blizzard, która pokonała między innymi Uncharted 4: A Thief's End oraz Dishonored 2. Otrzymała ona również statuetkę za najlepszy projekt. Z dwiema nagrodami San Francisco opuści także studio PlayDead. Ich platformówka Inside została uznana za najlepiej udźwiękowioną i najładniejszą grę ubiegłego roku.

Sukcesy te zostały jednak lekko przyćmione innym wydarzeniem. Jako że w tym roku najwyraźniej żadna gala rozdania nagród nie może obejść się bez drobnej kontrowersji, również podczas Game Developers Choice Awards jej nie zabrakło. Miała ona miejsce przy okazji kategorii „Innowacja”. Wygrało w niej studio Hello Games za No Man's Sky. Było to zaskoczenie dla wszystkich, również dla samych deweloperów, których... nawet nie było na gali. Będąc pewnymi swojej porażki, zważywszy na tragiczny odbiór produkcji w branży, po prostu poszli coś zjeść. Reakcję na zwycięstwo przekazali za pomocą Twittera, choć nie ukrywali, że cała sytuacja była dla nich nieco krępująca. Nagrodę w ich imieniu odebrał prowadzący galę Tim Schafer. Według słów Seana Murraya, jednego z deweloperów No Man's Sky, wynikłe zamieszanie było winą organizatorów, którzy zazwyczaj informują zwycięzców poszczególnych kategorii o ich tryumfie odpowiednio wcześniej. W tym przypadku najwyraźniej tak się nie stało.

Oto lista nagrodzonych podczas gali Game Developers Choice Awards. Wszystkich nominowanych możecie znaleźć tutaj.

Nagrody Game Developers Choice Awards:

  • Gra Roku: Overwatch
  • Najlepsza oprawa audio: Inside
  • Najlepsze debiutanckie studio: Campo Santo (Firewatch)
  • Najlepszy projekt: Overwatch
  • Najlepsza gra mobilna/na konsole przenośne: Pokemon Go
  • Nagroda za innowację: No Man's Sky
  • Najlepsza fabuła: Firewatch
  • Najlepsza technologia: Uncharted 4: A Thief's End
  • Najlepszy styl graficzny: Inside
  • Najlepsza gra VR/AR: Job Simulator
  • Nagroda publiczności: Battlefield 1
  • Specjalna nagroda dla ambasadora branży: Mark DeLoura
  • Specjalna nagroda za całokształt twórczości: Tim Sweeney
  • Specjalna nagroda dla pioniera: Jordan Mechner

Rozdanie Independent Games Festival Awards, które miało miejsce po raz dziewiętnasty, odbyło się już w sposób dużo spokojniejszy. Główną nagrodę imienia Seumasa McNally'ego i 30 tysięcy dolarów otrzymała produkcja Quadrilateral Cowboy, mieszanka gry logicznej i skradanki od studia Blendo Games. Zdobyła ona również statuetkę za najlepiej zaprojektowaną mechanikę. Oto pełna lista zwycięzców (nominacje możecie znaleźć tutaj).

Nagrody Independent Games Festival Awards:

  • Główna nagroda imienia Seumasa McNally’ego: Quadrilateral Cowboy
  • Najlepszy projekt studencki: Un Pas Fragile
  • Najlepsza oprawa audio: GoNNER
  • Najlepiej zaprojektowana mechanika: Quadrilateral Cowboy
  • Najlepiej opowiedziana fabuła: Ladykiller in a Bind
  • Najlepsza oprawa graficzna: Hyper Light Drifter
  • Nagroda Nuovo dla najbardziej nietypowej gry: Oikospiel Book I
  • Nagroda publiczności: Hyper Light Drifter
  • Nagroda specjalna Alt.Ctrl.GDC: Fear Sphere
Un Pas Fragile – najlepszy projekt studencki 2016 roku. - Nagrody GDCA oraz IGFA rozdane; Overwatch z tytułem Gry Roku - wiadomość - 2017-03-03
Un Pas Fragile – najlepszy projekt studencki 2016 roku.

 

Miłosz Szubert

Miłosz Szubert

Filmoznawca z wykształcenia. W GRYOnline.pl pracuje od stycznia 2017 roku. Fan tenisa, koszykówki, komiksów, dobrych książek, historii oraz gier strategicznych Paradoxu. Od niedawna domorosły Mistrz Gry (podobno wychodzi mu to całkiem nieźle). Przez parę lat montował filmy na kanale Notatnik Kinomana na YouTube.

więcej