Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 lutego 2017, 14:02

autor: Janusz Guzowski

Gra GTR 3 ukaże się w 2018 roku

Szef studia SimBin w rozmowie z portalem RaceDepartment potwierdził, że gra GTR 3 ukaże się w 2018 roku. Tytuł powstaje na silniku Unreal Engine 4 i ma być skierowany zarówno do doświadczonych, jak i początkujących graczy. Platformy docelowe to komputery osobiste oraz konsole Xbox One i PlayStation 4.

Ekipa portalu RaceDepartment miała okazję odwiedzić siedzibę reaktywowanego w październiku ubiegłego roku studia SimBin. Głównym tematem spotkania była zapowiedziana jeszcze w 2011 roku gra GTR 3.

Gra GTR 3 została zapowiedziana jeszcze w 2011 roku. - Gra GTR 3 ukaże się w 2018 roku - wiadomość - 2017-02-03
Gra GTR 3 została zapowiedziana jeszcze w 2011 roku.

Tytuł ma być przystępny zarówno dla fanów wymagających symulatorów, jak i zwolenników bardziej zręcznościowej rozgrywki. Jest to istotne novum w historii serii – wcześniejsze odsłony mocno stawiały na realizm i konieczność opanowania skomplikowanych zależności modelu jazdy. To się nie zmieni – proces deweloperski w dużej mierze bazuje na mocno wymagającym RaceRoom – jednak gra ma oferować także bardziej casualowy tryb, stworzony szczególnie z myślą o użytkownikach konsol. Jak stwierdził Allan Speed, szef studia SimBin:

Plan zakłada, że w pewnym momencie powstanie odgałęzienie. Gra pozostanie symulacją, jednak w przypadku wersji konsolowej gracze casualowi są równie istotni. W którymś miejscu przestawimy RaceRoom na technologię, nad którą pracujemy obecnie i podążymy tą nową ścieżką, co pozwoli na stworzenie symulacji wspierającej zarówno konsole, jak i komputery osobiste.

Chris Speed – brat Allana i szef studia Sector3, które współpracuje przy produkcji – dodał, że ostatecznie gra musi spodobać się zarówno doświadczonym, jak i początkującym graczom:

Musimy zwrócić uwagę na to, że o ile społeczność graczy PC bardzo ciepło przyjęłaby taki hardcore’owy symulator – co nie jest niczym złym – to, jak zauważył Allan, posiadacze konsol nie wpisują się w taki obraz. Ostatecznie tytuł musi spodobać się obu grupom – doświadczonym, jak i początkującym graczom. Bardzo dobrze wyszło to w przypadku serii Formula One. Na pececie mogę fantastycznie bawić się z symulatorem, a na konsoli czerpać tyle samo radości jako gracz casualowy. Naprawdę dobrze to pomyśleli. Nie mówię, że zrobimy dokładnie tak samo, ale że zabrali się za to i im wyszło. Chodzi o to, żeby nie zapomnieć o żadnej ze stron.

Gra powstaje na silniku Unreal Engine 4. Ekipie portalu RaceDepartment udało się zobaczyć zalążki produkcji, bazujące na modelach zaczerpniętych z RaceRoom Racing Experience. Jej zdaniem tytuł już na tym etapie robi duże wrażenie. Pełna wersja ma przy tym uwzględniać system dnia i nocy, zmienną pogodę – co oczywiście wpłynie w znaczący sposób na zachowanie samochodu na trasie – czy dynamiczną fizykę płynów, dzięki której krople deszczu będą zbierały się w kałużach i zagłębieniach karoserii.

Trwają rozmowy w sprawie uzyskania oficjalnej licencji Międzynarodowej Federacji Samochodowej (fr. Fédération Internationale de l’Automobile). Wcześniejsze odsłony bazowały na wyścigach FIA GT Championship, z uwzględnieniem zespołów, samochodów i tras. Mistrzostwa zostały rozwiązanie w 2009 roku, a w ich miejsce powstały bardziej wyspecjalizowane puchary. Prezes studia SimBin z uwagi na zastrzeżenia negocjacyjne nie mógł zdradzić szczegółów pertraktacji, wyraził jednak głęboką pewność, że gracze będą zadowoleni z przyjętych rozwiązań. Dodał, że więcej szczegółów na ten temat powinniśmy poznać w najbliższym czasie.

Produkcja powinna ukazać się w 2018 roku. Studio pracuje nad grą GTR 3 od momentu reaktywacji. Oznacza to, że projekt jest wciąż na bardzo wczesnym etapie rozwoju. Deweloperzy planują powiększyć zespół i prowadzą rekrutacje na kolejne stanowiska, jednak droga do realizacji projektu dopiero się rozpoczęła. Niemniej prezes studia SimBin zasugerował, że pierwsza grywalna wersja tytułu powinna powstać w przeciągu najbliższych sześciu miesięcy. Zgodnie z planem uwzględni jedną trasę, system zniszczeń, zmienne warunki pogodowe, efekty cząsteczkowe, fizykę obiektów oraz sztuczną inteligencję. Co istotne, deweloperzy chcą, aby produkt już na tym etapie był grywalny na wszystkich platformach docelowych, którymi są komputery osobiste i konsole Xbox One i PlayStation 4.