Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 stycznia 2017, 21:55

Pillars of Eternity II: Deadfire zapowiedziane

Studio Obsidian Entertainment oficjalnie zapowiedziało Pillars of Eternity II: Deadfire. Kontynuacja udanego Pillars of Eternity trafiła na stronę Fig.co i zdążyła już zebrać prawie 1/3 wymaganych 1,1 miliona dolarów.

Zgodnie z informacjami przedwcześnie opublikowanymi przez serwis Polygon, studio Obsidian Entertainment oficjalnie zapowiedziało Pillars of Eternity II: Deadfire. Po długiej zabawie dewelopera z graczami obrazkami publikowanymi od ponad tygodnia, druga część ciepło przyjętego Pillars of Eternity trafiła na serwis crowdfundingowy Fig.co z celem minimalnym wyznaczonym na 1,1 miliona dolarów. Do końca kampanii pozostał niecały miesiąc, ale wątpliwe, by twórcy musieli czekać tak długo na osiągnięcie podstawowego celu, skoro w zaledwie kilka godzin udało im się zebrać ponad 300 tysięcy dolarów (a więc prawie 1/3 wymaganej kwoty) od ponad trzech tysięcy fundatorów. Do wzięcia udziału w zbiórce tradycyjnie zachęcają bonusy dla osób przekazujących określoną kwotę, takie jak ścieżka dźwiękowa, unikatowa zawartość w grze, dostęp do bety w ramach Wczesnego Dostępu, czy też bardziej materialne dodatki (na przykład Edycja Kolekcjonerska z podpisami twórców oraz wydruki grafik koncepcyjnych). Dochodzi do tego specyficzny wabik Fig.co, w odróżnieniu od Kickstartera umożliwiającego uczestnikom kampanii na uzyskanie niewielkiego udziału w ewentualnych zyskach.

Jeśli chodzi o samą grę, nie dowiedzieliśmy się wiele ponad to, co można było wyczytać dzięki falstartowi Polygonu. Historia Deadfire rozpoczyna się wraz z powrotem Eothasa – boga światła i odrodzenia, przez mieszkańców świata Eory uznawanego za martwego. Ten pogląd szybko zostaje zweryfikowany, gdy rzeczone bóstwo przenosi się do posągu tytana, nieszczęśliwie znajdującego się w pobliżu twierdzy głównego bohatera. Skutek jest oczywisty – forteca leży w gruzach, nasz heros ledwo uchodzi z życiem i czuje się zobligowany do zadania nieobliczalnemu nieśmiertelnemu pytań, które mogą być brzemienne w skutkach tak dla ludzi, jak i dla bogów.

Kontynuacja Pillars of Eternity nie wprowadzi rewolucji w stosunku do uznanego poprzednika. - Pillars of Eternity II: Deadfire zapowiedziane - wiadomość - 2017-01-27
Kontynuacja Pillars of Eternity nie wprowadzi rewolucji w stosunku do uznanego poprzednika.

W pogoni za Eothasem gracze trafią do zupełnie nowej lokacji – tytułowego archipelagu Deadfire złożonego z setek wysp, znajdującego się daleko na wschodzie. Wiele z nich nigdy nie zostało zbadanych, a na pozostałych spotkamy zarówno kolonistów, jak i lokalne społeczności, z własną kulturą oraz – rzecz jasna – konfliktami, które kierowany przez nas bohater będzie mógł próbować rozwiązać. Autorzy obiecują żyjący świat, z NPC-ami działającymi niezależnie od obecności gracza, choć nie od jego działań. I to nie tylko tych podjętych w dwójce – program ma uwzględnić nasze wybory z pierwszego Pillars of Eternity, pod warunkiem, że zdecydujemy się na przeniesienie zapisanego stanu gry. Nowości ma być znacznie więcej, a część z nich zapewne znajdzie się wśród na razie nieujawnionych celów dodatkowych. Data premiery Deadfire pozostaje nieznana, choć w opisie kampanii szacowany „czas dostarczenia” bonusów dla fundujących podano na pierwszy kwartał 2018 roku. Poniżej znajdziecie screeny udostępnione przez Obsidian Entertainment.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej

TWOIM ZDANIEM

Wsparłeś Pillars of Eternity 2: Deadfire?

Jasne, jedynka była świetna.
11,8%
Poczekam aż będzie w sklepach.
69,1%
Zdecydowałem się nie wspierać tej akcji.
19,1%
Zobacz inne ankiety