Wiadomość gry na świecie 2 stycznia 2017, 11:32

autor: Entelarmer

Prey bez problemów technicznych na PC – wywiad z Arkane Studios

Serwis Game Informer przeprowadził sesję pytań i odpowiedzi z twórcami Prey. Raphael Colantonio oraz Ricardo Bare z Arkane Studios ujawnili garść informacji na temat fabuły i rozgrywki. Przy okazji zapewnili też, że pecetowe wydanie gry nie będzie dręczone problemami technicznymi, jak miało to miejsce w przypadku Dishonored 2.

Prey w skrócie:
  • producent: Arkane Studios
  • wydawca: Bethesda
  • gatunek: FPS z elementami horroru
  • platformy sprzętowe: PC, XONE, PS4
  • data premier: wiosna 2017
  • inne: reboot serii Prey - nowy bohater i uniwersum; świat o otwartej strukturze; system mocy specjalnych o różnym poziomie rozwoju

Po bogatym w ogłoszenia okresie przedświątecznym twórcy oraz wydawcy tradycyjnie nie wykazują chęci do ujawniania szczegółów na temat nadchodzących produkcji. Na szczęście tu i ówdzie pojawiają się jeśli nie same informacje lub materiały, to przynajmniej obietnice rychłego ujawnienia tychże, takie jak zapowiedź studia BioWare odnośnie Mass Effect: Andromeda, czy niedawna sesja pytań i odpowiedzi serwisu Game Informer z przedstawicielami Arkane Studios: dyrektorem kreatywnym Raphaelem Colantonio oraz głównym projektantem Ricardo Bare’em. Jak łatwo zgadnąć, rozmowa dotyczyła kolejnej produkcji studia – zapowiedzianego na wiosnę 2017 roku Prey. Twórcy omówili wiele istotnych kwestii, wspominając m.in. o fabule, która ma być „mroczna i poważna”, a działania gracza mają mieć spore znaczenie na jej przebieg. Co ciekawe, Prey pozwoli na likwidowanie z rzadka pojawiających się NPC-ów, nawet tak istotnych, jak właściciel głosu przemawiającego do nas przez większość rozgrywki. Mimo że – według słów twórców – zabicie ocalałych nigdy nie będzie „trywialną kwestią”, gra będzie toczyła się dalej, a gracze będą mogli wykonać zadania, które zleciłaby im dana postać, choć bez otrzymania wstępnych informacji na temat danego questa. Nasze działania doprowadzą do jednego z kilku zakończeń.

Colantonio podkreślił, że tytuł ma oferować sporo swobody także w innych aspektach. Twórcy określają Prey jako „open space station game”, co ma podkreślać wolność eksploracji. Oczywiście z początku niektóre ścieżki będą niedostępne, na przykład z powodu braku odpowiedniej zdolności lub wyjątkowo silnego obcego broniącego przejścia, ale koniec końców gracze uzyskają dostęp do wszystkich lokacji (przynajmniej tak obiecuje deweloper). Wspomniano również, że zabawy z grawitacją – jedna z ciekawszych cech oryginalnego Prey z 2006 roku – będą obecne w nowej grze, aczkolwiek w nieco odmiennej formie. W poprzedniczce przybierały one postać pól, ścieżek itp., tu natomiast będą miały bardziej środowiskowy charakter (czytaj: mają wynikać z samych lokacji, na przykład przestrzeni kosmicznej).

Niewiele powiedziano na temat zdolności głównego bohatera. Twórcy ograniczyli się do wspomnienia o obecności innych mocy niż przemiana w obiekty, pokazana na dotychczasowych materiałach – na przykład takich, które pozwolą na manipulację prawami fizyki. Colantonio zdradził również, że moce będzie można rozwijać, tym samym odblokowując nowe możliwości. W przypadku wspomnianej zmiany kształtu gracze zaczną od przemiany w drobne obiekty, ale z czasem będą mogli przybrać kształt działka strażniczego lub robota.

Prey zaoferuje otwarty świat, ale nie wszystkie ścieżki będą od razu dostępne. - Prey bez problemów technicznych na PC – wywiad z Arkane Studios - wiadomość - 2017-01-02
Prey zaoferuje otwarty świat, ale nie wszystkie ścieżki będą od razu dostępne.

W trakcie rozmowy pojawiła się też kwestia pecetowego wydania gry. Jak pamiętamy, premierowa wersja poprzedniej produkcji Arkane – Dishonored 2 – nie należała do najlepiej zoptymalizowanych tytułów minionego roku. Teraz twórcy potwierdzili przypuszczenia internautów, wskazując wykorzystanie nowego, niesprawdzonego wcześniej silnika jako główną przyczynę problemów technicznych. W przypadku Prey zespół jest zdeterminowany, by taka sytuacja się nie powtórzyła, w czym ma pomóc zmiana silnika na najnowszą wersję CryEngine, jak również szczególna uwaga przywiązywana do optymalizacji:

Mieliśmy trudny start z pecetowym Dishonored 2. W trakcie prac nad grą nigdy nie wiesz, jak będzie wyglądał efekt końcowy, zwłaszcza na PC, z jego licznymi konfiguracjami sprzętowymi etc. Niestety, wyszło jak wyszło – wydaliśmy ją [grę – przyp. autora], potem zaktualizowaliśmy i teraz działa bardzo dobrze. Rzecz jasna, teraz skupiamy się dwa razy bardziej, by zagwarantować bezbłędną wersję PC już w dniu premiery. […] W przypadku Dishonored 2 mieliśmy do czynienia z nowym silnikiem, opartym na idTech, ale znacznie przerobionym. Tym razem nie ma takiego ryzyka. W Prey wykorzystamy CryEngine i jest to silnik, który znany jest z wielu wydanych wcześniej produkcji. […] Niemniej jesteśmy świadomi problemu; wcześniej też byliśmy, ale zostaliśmy zaskoczeni. Tym razem na pewno przywiążemy do tego większą uwagę.

Prey 8 minut rozgrywki z The Game Awards (PL)

Prey 8 minut rozgrywki z The Game Awards (PL) [8:53]

Na imprezie wręczenia The Game Awards 2016 opublikowano film prezentujący rozgrywkę w Prey, pierwszoosobowej grze akcji science fiction od Arkane Studios.

Prey bez problemów technicznych na PC – wywiad z Arkane Studios - ilustracja #3

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
02.01.2017 11:40
13
PanWaras
9
Konsul

Prey bez problemów technicznych na PC

Klękajcie narody! Przecież to powinno być normą, a nie powodem do chwalenia się.

02.01.2017 11:40
13
PanWaras
9
Konsul

Prey bez problemów technicznych na PC

Klękajcie narody! Przecież to powinno być normą, a nie powodem do chwalenia się.

02.01.2017 11:46
3
odpowiedz
Irek22
76
Grzeczny już byłem

Dobry powód, aby twórcy podnieśli cenę tej gry na PC o co najmniej 9,99 euro - za "brak problemów technicznych" należy im się gratyfikacja...

post wyedytowany przez Irek22 2017-01-02 11:50:34
02.01.2017 11:48
-4
odpowiedz
1 odpowiedź
Samson1899
10
Generał

Czyli będą problemy. Zresztą takiej chwalenie jak PanWaras napisał, to już absurdalne rzeczy. Tak jakby między innymi ludzi mieli grę kupić, bo nie będzie miała problemów na pc. W trailerze " Piękna grafika! Zero problemów technicznych na pc! " No absurd kur*a.

03.01.2017 10:43
SpecShadow
40
wiZARD of OZ

Brakuje jeszcze podkreślenia, że na PC jest obsługa myszki i klawiatury (kiedyś tak było ale zapomniałem jaka gra to miała).

02.01.2017 11:48
odpowiedz
2 odpowiedzi
DanuelX
69
Kopalny

A beczezda da przedpremierowo grę recenzentom czy gracze znów mają kupować kota w worku?

02.01.2017 11:55
Fizzly Pizzly
4
Pretorianin

Bethesda juz jakis czas temu oficjalnie oznajmila, ze nie bedzie udostepniala recenzentom kopii przedpremierowych.

03.01.2017 19:45
conrad_owl
2
Centurion

Co??? To tak cię jajka swędzą, że nie poczekasz kilka dni? Na recki, opinie, filmy? To ja myślałem, że Bethesda sobie strzeliła w kolano strzałą i będą mieli o wiele mniej kasy z preorderów, a ty łosiu będziesz kupować? Weźcie mnie trzymajcie! Masz grzecznie poczekać na opinie, recenzje i wtedy Bethesda zmieni nastawienie, zwłaszcza gdy na metacritic oceny polecą, bo każdy recenzet uważniej przyjrzy się grze, którą musiał kupić, a nie dostać. Proste?

02.01.2017 12:08
odpowiedz
Sebo1020
85
Generał

Jak mają te gry być dobrze zoptymalizowane jak co nowa gra to nowy silnik, skupili by się na dłubaniu tylko w jednym i był by spokój, a teraz jeszcze padło na CryEngine który chyba tylko sam Crytek potrafi ujarzmić

02.01.2017 12:24
odpowiedz
Hioziv
2
Legionista

Pożyjemy zobaczymy. Obiecywać każdy potrafi, ale dotrzymać obietnicy, to już potrafią nieliczni.

02.01.2017 12:43
odpowiedz
marcin29l
21
Centurion

Dobrze ze gra na cry engine , więc o jakosć grafiki nie ma co sie martwic, juz to po gamelpay-u widać:)

02.01.2017 12:47
4
odpowiedz
kaszanka9
72
Delbralstroperslerartor

Należy zaznaczyć, że dishonored 2 wcale nie miał jakichś wielkich problemów technicznych, do batmana AK to lata świetlenie z tyłu.

02.01.2017 15:59
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Sir Xan
66
Senator

Nawet Wiedźmin 3 też miał bardzo dużo bugi w dniu premiery. Gry Indie bez problemów technicznych to wierzę, ale dla gry AAA mocno to wątpię. Tym bardziej, że gry na konsole też dostają łatki.

Takie gry AAA bez problemów technicznych to rzadkości w dzisiejszych czasach, niestety. :/

Pożyjemy i zobaczymy.

02.01.2017 16:00
3
gnoll
95
Simple Man

Doom miał ich bardzo mało, tak samo Mad Max, Mirror's Edge Catalyst czy nowy NFS. Jak się chce to można.

03.01.2017 04:17
1
PanLateret
11
Pretorianin

Ja akurat się nie zgodzę co do Wiedźmina. Natrafiłem na jeden bug związany z tym npc co nas odsyła do swojej kuzynki. Sam start gry. Nie mniej - nie było to ani za pierwszym podejściem, nie drugim, ani nawet nie trzecim. Tylko bodajże za czwartym. Także? Nie dość że to pierwsza gra Redów z tak wielkim open worldem. Nie dość że taka ładna.. Naprawdę Wiedźmin to zły przykład miano bugów dostał chyba za swoją popularność, niżeli z jakiś bardziej prawdziwych przyczyn. Trzeba pamiętać, że optymalizacja nie zawsze jest możliwa równomiernie wszędzie bo gra na swoich różnych etapach nie zawsze jest taka sama. Przykładowo jak już o Wiedźminie mowa. W Toussaint jest takie jezioro i wgl sekwencja z tym mieczem.. Ten quest. Walka z tamtym bossem to jeden z najbardziej wymagających (dla sprzętu) momentów w grze. Masa efektów cząsteczkowych i zachowanie wody... Plus chyba w okolicy spory las. Gdzie na domniemanym ultra mam te w miarę stabilne 30 klatek tak tam naprawdę były dropy. I nie można być hipokrytą. To nie była kwestia słabej optymalizacji... Natomiast co do sedna. Byle gra przez większość czasu w miarę stabilnie działała. Bugi tak naprawdę w dzisiejszych czasach nie przeszkadzają chyba graczom. Można się uśmiać. Byle nie były uciążliwe i przesadnie przesadzone. Spodziewam się mimo wszystko naprawdę płynnej rozgrywki. Prey pod względem graficznym mimo wszystko wygląda fajnie. Jak gadają że będzie dobrze to ja im tam wierzę. Gra nie wygląda jakoś super uber, wygląda dobrze, to rozgrywka zapowiada się pierwszorzędnie, tak jak w For Honor, a nie jakaś przesadna wygórowana grafika.

02.01.2017 19:51
-7
odpowiedz
4 odpowiedzi
Herr Pietrus
147
Legend

Co z tego, gdy będzie to kolejna kretyńska gra robiona na kwasie, a'la Bajoszok... Kto normalny to kupi?

02.01.2017 20:47
marcin29l
21
Centurion

skad wiesz ze kretyńska? grales? nie ma to jak oceniać grę pzred premeira... ale cóz pewnie nie wiele latek masz na karku i nie ma co sie dziwic twoim wypowiedziom ;)

02.01.2017 22:33
Hydro2
102
Senator

Ja

02.01.2017 23:18
futureman16
8
Konsul

Katyński to jest twój wpis. Wyjdzie to ocenisz.

03.01.2017 10:46
SpecShadow
40
wiZARD of OZ

Jakby wrócili do starej koncepcji (ludzki łowca nagród w świecie kosmitów i pościgi po wielkim mieście bez skryptów) z nutką Blade Runnera zanim Beth wywaliła ją do kosza...to byłoby coś. Do dzisiaj pamiętam to. A ten nowy Prey? Oglądałem kilka materiałów video, przeczytałem parę tekstów i sporo obrazków ale bardzo szybko o nowym Prey'u zapomniałem...

Teraz te czarne obłoczki i maź a'la ten X-Com w TPP co o nim wszyscy już zapomnieli, meh.

post wyedytowany przez SpecShadow 2017-01-03 10:54:17
02.01.2017 21:59
odpowiedz
Falcao_82
86
!AssociazioneCalcioMilan

Tojest ta gra gdzie gość zmienia się w kubek żeby przeturlać sie przez kraty ?

02.01.2017 22:32
-2
odpowiedz
Hydro2
102
Senator

Prey i CryEngine ? To się po prostu nie może nie udać :D

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze