Wiadomość gry na świecie 2 stycznia 2017, 11:32

autor: Entelarmer

Prey bez problemów technicznych na PC – wywiad z Arkane Studios

Serwis Game Informer przeprowadził sesję pytań i odpowiedzi z twórcami Prey. Raphael Colantonio oraz Ricardo Bare z Arkane Studios ujawnili garść informacji na temat fabuły i rozgrywki. Przy okazji zapewnili też, że pecetowe wydanie gry nie będzie dręczone problemami technicznymi, jak miało to miejsce w przypadku Dishonored 2.

Prey w skrócie:
  • producent: Arkane Studios
  • wydawca: Bethesda
  • gatunek: FPS z elementami horroru
  • platformy sprzętowe: PC, XONE, PS4
  • data premier: wiosna 2017
  • inne: reboot serii Prey - nowy bohater i uniwersum; świat o otwartej strukturze; system mocy specjalnych o różnym poziomie rozwoju

Po bogatym w ogłoszenia okresie przedświątecznym twórcy oraz wydawcy tradycyjnie nie wykazują chęci do ujawniania szczegółów na temat nadchodzących produkcji. Na szczęście tu i ówdzie pojawiają się jeśli nie same informacje lub materiały, to przynajmniej obietnice rychłego ujawnienia tychże, takie jak zapowiedź studia BioWare odnośnie Mass Effect: Andromeda, czy niedawna sesja pytań i odpowiedzi serwisu Game Informer z przedstawicielami Arkane Studios: dyrektorem kreatywnym Raphaelem Colantonio oraz głównym projektantem Ricardo Bare’em. Jak łatwo zgadnąć, rozmowa dotyczyła kolejnej produkcji studia – zapowiedzianego na wiosnę 2017 roku Prey. Twórcy omówili wiele istotnych kwestii, wspominając m.in. o fabule, która ma być „mroczna i poważna”, a działania gracza mają mieć spore znaczenie na jej przebieg. Co ciekawe, Prey pozwoli na likwidowanie z rzadka pojawiających się NPC-ów, nawet tak istotnych, jak właściciel głosu przemawiającego do nas przez większość rozgrywki. Mimo że – według słów twórców – zabicie ocalałych nigdy nie będzie „trywialną kwestią”, gra będzie toczyła się dalej, a gracze będą mogli wykonać zadania, które zleciłaby im dana postać, choć bez otrzymania wstępnych informacji na temat danego questa. Nasze działania doprowadzą do jednego z kilku zakończeń.

Colantonio podkreślił, że tytuł ma oferować sporo swobody także w innych aspektach. Twórcy określają Prey jako „open space station game”, co ma podkreślać wolność eksploracji. Oczywiście z początku niektóre ścieżki będą niedostępne, na przykład z powodu braku odpowiedniej zdolności lub wyjątkowo silnego obcego broniącego przejścia, ale koniec końców gracze uzyskają dostęp do wszystkich lokacji (przynajmniej tak obiecuje deweloper). Wspomniano również, że zabawy z grawitacją – jedna z ciekawszych cech oryginalnego Prey z 2006 roku – będą obecne w nowej grze, aczkolwiek w nieco odmiennej formie. W poprzedniczce przybierały one postać pól, ścieżek itp., tu natomiast będą miały bardziej środowiskowy charakter (czytaj: mają wynikać z samych lokacji, na przykład przestrzeni kosmicznej).

Niewiele powiedziano na temat zdolności głównego bohatera. Twórcy ograniczyli się do wspomnienia o obecności innych mocy niż przemiana w obiekty, pokazana na dotychczasowych materiałach – na przykład takich, które pozwolą na manipulację prawami fizyki. Colantonio zdradził również, że moce będzie można rozwijać, tym samym odblokowując nowe możliwości. W przypadku wspomnianej zmiany kształtu gracze zaczną od przemiany w drobne obiekty, ale z czasem będą mogli przybrać kształt działka strażniczego lub robota.

Prey zaoferuje otwarty świat, ale nie wszystkie ścieżki będą od razu dostępne. - Prey bez problemów technicznych na PC – wywiad z Arkane Studios - wiadomość - 2017-01-02
Prey zaoferuje otwarty świat, ale nie wszystkie ścieżki będą od razu dostępne.

W trakcie rozmowy pojawiła się też kwestia pecetowego wydania gry. Jak pamiętamy, premierowa wersja poprzedniej produkcji Arkane – Dishonored 2 – nie należała do najlepiej zoptymalizowanych tytułów minionego roku. Teraz twórcy potwierdzili przypuszczenia internautów, wskazując wykorzystanie nowego, niesprawdzonego wcześniej silnika jako główną przyczynę problemów technicznych. W przypadku Prey zespół jest zdeterminowany, by taka sytuacja się nie powtórzyła, w czym ma pomóc zmiana silnika na najnowszą wersję CryEngine, jak również szczególna uwaga przywiązywana do optymalizacji:

Mieliśmy trudny start z pecetowym Dishonored 2. W trakcie prac nad grą nigdy nie wiesz, jak będzie wyglądał efekt końcowy, zwłaszcza na PC, z jego licznymi konfiguracjami sprzętowymi etc. Niestety, wyszło jak wyszło – wydaliśmy ją [grę – przyp. autora], potem zaktualizowaliśmy i teraz działa bardzo dobrze. Rzecz jasna, teraz skupiamy się dwa razy bardziej, by zagwarantować bezbłędną wersję PC już w dniu premiery. […] W przypadku Dishonored 2 mieliśmy do czynienia z nowym silnikiem, opartym na idTech, ale znacznie przerobionym. Tym razem nie ma takiego ryzyka. W Prey wykorzystamy CryEngine i jest to silnik, który znany jest z wielu wydanych wcześniej produkcji. […] Niemniej jesteśmy świadomi problemu; wcześniej też byliśmy, ale zostaliśmy zaskoczeni. Tym razem na pewno przywiążemy do tego większą uwagę.

Prey bez problemów technicznych na PC – wywiad z Arkane Studios - ilustracja #3

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.