Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 grudnia 2016, 12:56

autor: Kamil Zwijacz

Doom - deweloperzy mówią o wcześniejszej wersji gry

Od dłuższego czasu wiemy, że zanim Doom stał się Doomem, studio id Software dokonało wielu zmian w oryginalnym projekcie. Ostatnio deweloperzy wyjawili, że wcześniejsza wersja kładła zbyt duży nacisk na fabułę i scenki przerywnikowe, przez co w dużej mierze przypominała Call of Duty.

W maju bieżącego roku na konsolach Xbox One, PlayStation 4 oraz PC-tach ukazał się Doom – wyczekiwana od lat kolejna odsłona kultowej serii strzelanek. Gra okazała się bardzo udana, ale studio id Software nie miało z nią łatwego życia. Prace nad produkcją rozpoczęły się już w 2008 roku, jednak tytuł przeszedł wiele zmian, zahaczając nawet niektórymi pomysłami o serię Call of Duty. Pete Hines, wiceprezes firmy Bethesda, swego czasu wypowiedział się o tym eksperymencie, a dziś poznaliśmy dalsze konkrety.

W nowym Doomie bohater raczej nie patyczkuje się ze swoimi ofiarami. - Doom - deweloperzy mówią o wcześniejszej wersji gry - wiadomość - 2016-12-13
W nowym Doomie bohater raczej nie patyczkuje się ze swoimi ofiarami.
id Software zrezygnowało z wcześniejszej wersji Dooma, bo:
  • gra nie była tym, czego oczekiwali fani serii;
  • za bardzo skupiała się na fabule i scenkach przerywnikowych;
  • akcję umiejscowiono na Ziemi, a głównemu bohaterowi towarzyszyło wiele postaci.

W materiale opublikowanym na kanale Noclip w serwisie YouTube, deweloperzy gry wyjawili, że gra podążała w niebezpiecznym dla serii kierunku, zbliżając się do strzelanek wydawanych przez koncern Activision. Studio kładło zbyt duży nacisk na fabułę, w produkcji było wiele scenek przerywnikowych, mnóstwo postaci towarzyszących głównemu bohaterowi, a poza tym akcję umiejscowiono nie na Marsie, a na Ziemi. Dyrektor kreatywny Hugo Martin stwierdził, że: „Gra była niesamowita, ale bardziej realistyczna”. Miała opowiadać o piekielnej inwazji, dostarczyć bardziej rozbudowaną historię i wszystko byłoby OK, ale nie w przypadku gry ze słowem „Doom” w tytule.

„Doom to gra o gościu zaangażowanym w wielkie rzeczy. Natomiast Doom 4 był grą o ważnych rzeczach” – powiedział Martin.

Koniec końców całkowita zmiana koncepcji i powrót do bardziej klasycznych rozwiązań wyszedł grze na dobre. Tytuł zgarnął szereg pozytywnych opinii i odniósł sukces komercyjny (przynajmniej na PC-tach, gdzie sprzedano ponad milion egzemplarzy).

W Doomie wcielamy się w kosmicznego żołnierza wysłanego do bazy korporacji UAC na Marsie, gdzie pojawiły się pewne problemy. Na miejscu okazuje się, że w wyniku nieudanych eksperymentów do naszego świata sprowadzono demony, z którymi musimy się teraz uporać. Tytuł nawiązuje do klasycznych strzelanek. Podczas zabawy liczy się przede wszystkim zręczność gracza i umiejętne korzystanie z posiadanych broni. Tytuł dostępny jest na konsolach PlayStation 4, Xbox One i PC-tach od 13 maja bieżącego roku.