Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 11 listopada 2016, 14:19

autor: Adrian Werner

Even the Ocean - platformówka autorów Anodyne zadebiutuje 16 listopada

Autorzy RPG-a Anodyne, czyli ludzie z zespołu Analgesic Productions, wypuścili nowy zwiastun projektu Even the Ocean, czyli dwuwymiarowej platformówki z kilkoma nietypowymi mechanizmami rozgrywki. Poinformowali także, że premiera gry nastąpi w przyszłym tygodniu.

Znane z Anodyne niezależne studio Analgesic Productions wypuściło nowy zwiastun swojej następnej produkcji, czyli platformówki Even the Ocean. Przy okazji poinformowano, że gra trafi do sprzedaży 16 listopada tego roku. W planach jest tylko wersja pecetowa.

Gra opowie historię kobiety imieniem Aliph, która wykonuje niskopłatną pracę w jednej z elektrowni zlokalizowanych w futurystycznym mieście Whiteforge. Pewnego dnia, podczas sprawdzania instalacji elektrycznej, bohaterka stanie się częścią wydarzeń, które wywrócą jej życie do góry nogami. Aliph zyska przedziwne moce i zostanie zatrudniona przez burmistrza do walki z nieznanymi najeźdźcami.

Autorzy obiecują rozbudowaną fabułę. Scenariusz poruszy poważne tematy, a podczas przygód otrzymamy okazję do rozmów z wieloma różnorodnymi postaciami. Jednocześnie dla osób, które interesuje jedynie rozgrywka przygotowany zostanie tryb z mocno okrojoną historią.

Even the Ocean - platformówka autorów Anodyne zadebiutuje 16 listopada - ilustracja #1

Even the Ocean będzie dwuwymiarową platformówką, więc zabawę spędzimy na eksplorowaniu map, omijaniu przeszkód, walce z wrogami i rozwiązywaniu zagadek. Jednocześnie do tych klasycznych dla tego gatunku mechanizmów autorzy zamierzają dorzucić sporo świeżych rozwiązań. Nasza bohaterka dysponować ma paskiem energii wpływającym na prędkość biegu i dystans skoków. Gracz otrzyma możliwość częściowego manipulowania jego stanem, ale jego całkowite zapełnienie zniszczy ciało postaci. Dlatego będziemy musieli zbalansować zwiększanie możliwości fizycznych Aliph z ryzykiem jej śmierci.

Ponadto bohaterka otrzyma tarczę, za pomocą której będziemy mogli odbijać pociski oraz wchodzić w interakcje z różnymi elementami otoczenia. Przykładowo, skierowanie jej w dół, gdy staniemy na gejzerze, pozwoli na bezpieczne wystrzelenie postaci w górę za pomocą tryskającej gorącej wody.

Gracz otrzyma także dużą swobodę eksploracji. Poziomy będą miały częściowo otwartą strukturę, a pomiędzy nimi będziemy podróżowali po widocznej z lotu ptaka mapie świata, w stylu znanym z wielu 16-bitowych konsolowych RPG-ów.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej