Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 19 października 2016, 15:28

autor: Adrian Werner

Call of Duty: Siege - kolejna mobilna odsłona marki to hybryda strategii i karcianki

Ujawniono Call of Duty: Siege, czyli mobilną strategię z elementami karcianki, która osadzona jest w tym samym uniwersum, co Call of Duty: Infinite Warfare.

Marka Call of Duty kontynuuje swoją ekspansję na rynek mobilny. Najnowszym tego owocem stała się ujawnione właśnie Call of Duty: Siege, które łączy elementy strategii i karcianki. O istnieniu gry dowiedzieliśmy się dzięki premierze wczesnej wersji w australijskim App Store, w ramach tzw. soft-launcha.

Akcja gry osadzona będzie w tym samym uniwersum co nadchodzące Call of Duty: Infinite Warfare. Przeniesiemy się więc w odległą przyszłość, w czasy gdy ludzkość skolonizowała wiele obcych światów. Gracz wcieli się w kapitana gwiezdnego krążownika nazwanego Retribution, będącego częścią floty wojennej organizacji United Nations Space Alliance, założonej przez ziemskie nacje. W momencie rozpoczęcia zabawy od dłuższego czasu traci ona kolejne terytoria na rzecz rebeliantów . Naszym zadaniem będzie ich odzyskanie.

Odbijanie terytoriów zostanie zrealizowane w formie przypominającej odwrotność tower defense. Podczas bitew będziemy więc musieli przebijać się przez struktury obronne wrogów, w tym głównie różnego rodzaju uzbrojone wieżyczki, w celu zniszczenia konkretnych obiektów. Nasze siły reprezentowane będą przez karty. Zagranie ich na mapie przywoła tam konkretną jednostkę, która następnie automatycznie ruszy do boju najkrótszą możliwą drogą. Nie uzyskamy kontroli nad jej trasą przemarszu, ale będziemy mogli jej pomagać poprzez ręczną aktywację różnych zdolności specjalnych.

W sumie podczas zabawy będziemy mogli skompletować talię zawierającą ponad czterdzieści typów kart reprezentujących głównie bohaterów, roboty bojowe i maszyny latające. Nie zabraknie także opcji ulepszania jednostek. Przejęte terytoria trzeba będzie zabezpieczyć przed atakami budując automatyczne struktury obronne i je również wystawimy za pomocą gromadzonych kart.

Call of Duty: Siege zaoferuje kampanię oraz tryb PvP pozwalający na rywalizowanie z innymi graczami. Rozgrywki multiplayer nie będą miały niestety postaci bezpośrednich starć i zamiast tego sprowadzą się do atakowania cudzych baz i radzenia sobie z wybudowanymi tam strukturami obronnymi. Nie zabraknie oczywiście możliwości tworzenia i dołączania do gildii, które tutaj określane są mianem Przymierzy (ang. Alliances).

Gra zmierza na systemy iOS i Android, na obu tych platformach wykorzysta model darmowy z mikropłatnościami. Na razie nie znamy planowanej daty premiery.

Call of Duty: Siege w australijskim App Store

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej