Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 10 września 2016, 17:35

autor: Adrian Werner

Super Mario Run ma szansę na miliard pobrań

Analitycy są wyjątkowo optymistycznie nastawieni do zapowiedzianego kilka dni temu mobilnego Super Mario Run. Niektórzy przewidują wręcz, że gra zostanie pobrana ponad miliard razy. W osiągnięciu tej liczby z pewnością pomoże potwierdzona już wersja na Androida.

Kilka dni temu firma Nintendo zapowiedziała grę Super Mario Run, czyli mobilną platformówkę typu auto runner ze słynnym hydraulikiem w roli głównej. Od tego czasu pojawiło się sporo nowych analiz i trochę świeżych informacji na temat tego projektu.

Super Mario Run zadebiutuje na systemie iOS w grudniu tego roku, ale już potwierdzono, że edycja na Androida jest w drodze i ukaże się w przyszłym roku. Grę będzie można pobrać za darmo i uzyskać w ten sposób dostęp do początkowej zawartości. Potem nowe kampanie zakupimy w formie płatnych dodatków.

Gracze od dawna prosili o grę z Mario na smartfony i tablety, więc oczekiwania analityków względem Super Mario Run są ogromne. Jeden z nich, czyli cytowany często przez Wall Street Journal dr. Serkan Toto, przewiduje, że liczba pobrań aplikacji spokojnie sięgnie miliarda. Ten optymizm może wcale nie być przesadzony. Po ujawnieniu projektu akcję Nintendo skoczyły o 18%. Istotne w wypadku tego projektu jest także to, że tym razem firma posiada pełnię praw do marki i nie będzie musiała dzielić się zyskami z nikim, podczas gdy w przypadku Pokemon GO Nintendo ma jedynie 30% udział marce.

Analitycy sądzą, że taki model biznesowy może okazać się strzałem w dziesiątkę i zapewnić firmie Nintendo stałe źródło przychodu na wiele lat. Wydaje się, że mogą mieć rację. Dla tradycyjnych graczy konsolowych typowe zastosowanie modelu free-to-play, w którym kupujemy przedmioty ułatwiające zabawę, jest nie do przełknięcia. Za to płatne dodatki z nową zawartością są powszechnie akceptowane.

Przypomnijmy, że Super Mario Run będzie dwuwymiarową platformówką typu auto-runner. Oznacza to, że mapy będą miały początek i koniec, ale postać ma automatycznie pędzić naprzód, a my za pomocą gestów wydawać jej będziemy komendy takie jak skok. Szykowane są trzy tryby gry. W pierwszym będziemy pokonywać kolejne trasy, w drugim postaramy się pobić wyniki innych graczy, a w ostatnim stworzymy Mushroom Kingdom, używając monet zebranych w pozostałych formach zabawy.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej