Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

rozdzielczość Najnowsze wiadomości i informacje

Tak wygląda granie w rozdzielczości 16K

Góral, 3 sierpnia 2017, 09:15

Na kanale Linus Tech Tips w serwisie YouTube ukazało się nagranie prezentujące rozgrywkę w m.in. w Minecrafcie i Rise of the Tomb Raider na potężnym komputerze w rozdzielczości 16K.

Spider-Man - PlayStation 4 Pro nie pociągnie gry w 1080p w 60 FPS-ach

Góral, 20 czerwca 2017, 09:39

Deweloperzy ze studia Insomniac Games odpowiedzieli na Twitterze na kilka pytań fanów dotyczących gry Spider-Man. Dowiedzieliśmy się np., że tytuł nie doczeka się opcji 1080p/60 FPS na konsoli PlayStation 4 Pro. Gra działać ma w 1080p lub 4K tylko w 30 klatkach na sekundę.

Assassin's Creed: Origins na Xbox One X nie działa w natywnym 4K

Góral, 15 czerwca 2017, 13:24

Całkiem niedawno w magazynie Game Informer opublikowano zapowiedź gry Assassin's Creed: Origins, w której stwierdzono, że na konsoli Xbox One X produkcja zdaje się działać lepiej niż na PC, nawet w rozdzielczości 4K. Jednak dzięki Digital Foundry wiemy już, że tytuł na nowym Xboksie tak naprawdę nie działa w natywnym 4K.

Xbox One X to odpowiednik peceta z 16GB RAM i GeForce GTX 1070

Entelarmer, 14 czerwca 2017, 09:25

Serwis Wccftech przeprowadził wywiad z Jessem Rapczakiem ze studia Wildcard. Według twórcy konsola Xbox One X ma pozwolić na granie w ARK: Survival Evolved w rozdzielczości 1080p przy stałych 60 klatkach na sekundę.

Red Dead Redemption 2 w natywnym 4K na Project Scorpio

Góral, 1 kwietnia 2017, 10:10

W serwisie Windows Central pojawiły się nieoficjalne informacje związane z grami, które mają działać na konsoli Project Scorpio w natywnym 4K. Wśród tytułów znalazły się m.in. Red Dead Redemption 2 i Forza Motorsport 7.

Deformers - 60 klatek na obu konsolach, ale 1080p tylko na PS4

Góral, 13 lutego 2017, 10:28

Studio Ready At Dawn podzieliło się kilkoma informacjami związanymi z warstwą techniczną gry Deformers. Produkcja wyciągnie 60 klatek na sekundę na obu konsolach, ale tylko na PlayStation 4 zobaczymy natywne 1080p. Wersja na Xboksa One ma działać w 900p. Ponadto zapowiedziano beta-testy.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild - 30 klatek w 720p i 900p

Góral, 16 stycznia 2017, 11:04

Poznaliśmy szczegóły związane z warstwą techniczną gry The Legend of Zelda: Breath of the Wild na Nintendo Switch. Produkcja działać będzie w 30 klatkach na sekundę w rozdzielczości 720p (tryb przenośny) i 900p po podłączeniu do stacji dokującej.

Mass Effect: Andromeda bez przepustki sezonowej

Góral, 8 stycznia 2017, 11:28

Aaryn Flynn, główny menadżer w studiu BioWare, potwierdził, że Mass Effect: Andromeda nie otrzyma przepustki sezonowej. Dodatkowo wyjawił on, że gra działa w 30 klatkach na sekundę w rozdzielczości 1080p na PlayStation 4 i 900p na Xboksie One.

HDMI 2.1 ze wsparciem dla rozdzielczości 8K i 10K oraz dynamicznej częstotliwości odświeżania ekranu

Ender, 5 stycznia 2017, 19:40

Na targach CES przedstawiono nową specyfikację techniczną interfejsu HDMI, która oznaczona została numerem 2.1. Telewizory oraz ekrany wspierające przedstawiony standard będą mogły dzięki niemu odbierać sygnał w rozdzielczościach 8K i 10K, używać dynamicznego HDR, a także korzystać z obrazu o zmiennej częstotliwości odświeżania ekranu.

Znamy szczegóły aktualizacji dla Uncharted 4 i The Last of Us na PlayStation 4 Pro

Jakub Mirowski, 12 listopada 2016, 10:13

Wiemy już, jak usprawnione zostały dwie gry studia Naughty Dog, Uncharted 4 oraz The Last of Us, na konsoli PlayStation 4 Pro. Obie produkcje mają teraz zdecydowanie wyższą rozdzielczość i wsparcie dla technologii HDR. Niestety, w przypadku drugiej z nich zanotowano pewne problemy z płynnością.

Horizon: Zero Dawn nie działa w natywnej rozdzielczości 4K

Góral, 8 września 2016, 14:23

Deweloperzy gry Horizon: Zero Dawn wyjawili, że zaprezentowany wczoraj fragment rozgrywki na PlayStation 4 Pro nie działał w natywnej rozdzielczości 4K. Zaznaczono jednak, że produkcja jest bardzo blisko tej wartości.

Xbox One S umożliwi skalowanie obrazu w grach do rozdzielczości 4K

Arantasar, 6 lipca 2016, 13:07

Jeden z dyrektorów wykonawczych firmy Microsoft potwierdził na Twitterze, że konsola Xbox One S umożliwi skalowanie obrazu w grach do rozdzielczości 4K. Funkcja będzie dostępna zarówno w nadchodzących, jak i wydanych już produkcjach. Urządzenie trafi na rynek w sierpniu tego roku.

Darmowa aktualizacja BioShocka 1 i 2 do wersji zremasterowanej dla pecetowców

Maiman, 1 lipca 2016, 09:30

2K Games ujawniło, że BioShock: The Collection, czyli zremasterowana trylogia kultowych FPS-ów, będzie działać w rozdzielczości 1080p i płynności 60 klatek na sekundę na pecetach i konsolach nowej generacji. Dodatkowo posiadacze dwóch pierwszych części na Steamie otrzymają możliwość ich darmowej aktualizacji do odświeżonych wersji.

Gran Turismo Sport z systemami zniszczeń i pogody, ale bez beta-testów

Adrian Werner, 21 maja 2016, 14:39

Studio Polyphony Digital zapewniło, że w Gran Turismo Sport znajdziemy systemy zniszczeń oraz pogody. Twórcy zdradzili także, że celują w rozdzielczość 1080p i 60 klatek na sekundę. Ponadto poinformowano, że zapowiadane beta-testy nie zostaną jednak zorganizowane.

Dark Souls III - testy wersji PC i XOne oraz nowe fragmenty rozgrywki

Góral, 24 marca 2016, 10:08

Na kilkanaście dni przed premierą gry Dark Souls III doczekaliśmy się kolejnych fragmentów rozgrywki. Dodatkowo na YouTubie pojawiły się testy wydajnościowe wersji PC-towej, a Eurogamer przyjrzał się edycji na Xboksa One pod kątem rozdzielczości (900p) i płynności rozgrywki (30 FPS z okazyjnymi spadkami).

Quantum Break na Xboksie One działa w rozdzielczości 720p?

Jakub Mirowski, 21 marca 2016, 19:22

Raport Digital Foundry donosi, że gra Quantum Break - do niedawna jeden z najhuczniej zapowiadanych tytułów ekskluzywnych na konsolę Xbox One - nie działa w rozdzielczości 1080p.

Gears of War 4 w 1080p i 30 klatkach w singlu i 60 w multiplayerze

Góral, 10 marca 2016, 18:53

Rod Fergusson, szef studia The Coalition, wyjawił podczas rozmowy z dziennikarzem Game Informera, że Gears of War 4 działać będzie w singleplayerze w rozdzielczości 1080p i 30 klatkach na sekundę, a w multiplayerze w 60 FPS. Dodatkowo wspomniał, że wersja PC-towa gry jest możliwa.

Doom – rozdzielczość 1080p oraz 60 klatek na sekundę na XOne i PS4

Ender, 25 lutego 2016, 20:50

Według zapewnień studia id Software, silnik id Tech 6 zapewni bezkonkurencyjną wydajność i jakość oprawy graficznej w grze Doom. Dzięki temu konsolowe wersje tytułu mają działać w rozdzielczości 1080p i zapewnić obraz wyświetlany z prędkością 60 klatek na sekundę.

Just Cause 3 z wyższą rozdzielczością na PS4 niż XOne

Meehow, 5 listopada 2015, 11:20

Jak wynika z informacji udzielonych przez deweloperów ze studia Avalanche, konsolowe Just Cause 3 zaoferuje wyższą rozdzielczość ekranu na PlayStation 4 niż na Xboksie One.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain najładniejsze na PC-tach - sprawdź różnice graficzne

Góral, 7 sierpnia 2015, 14:42

Firma Konami, wydawca gry Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, wyjawiła szczegóły związane z oprawą graficzną w poszczególnych wersjach produkcji. Najładniejszą produkcją będą cieszyć się PC-towcy.

Wieści ze świata (Fallout 4, Doom, Street Fighter V) 28/7/15

luckie, 28 lipca 2015, 12:35

Dziś piszemy m.in. o oficjalnym poradniku do gry Fallout 4, grafice w nowym Doomie oraz przesunięciu beta-testów Street Fighter V. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wieści ze świata (Pro Evolution Soccer 2016, MechWarrior Online, Daybreak Game Company) 23/7/15

luckie, 23 lipca 2015, 12:20

Dziś piszemy m.in. o lepszej grafice w Pro Evolution Soccer 2016 na Xboksie One, usprawnieniom technicznym rozgrywek sieciowych w grze MechWarrior Online oraz ustąpieniu Johna Smedleya ze stanowiska prezesa Daybreak Game Company. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Star Wars: Battlefront na PS4 pokazywany na E3 w 900p i poniżej 60 FPS

Draug, 6 lipca 2015, 15:30

Digital Foundry, techniczna komórka serwisu Eurogamer, wzięła pod lupę gameplay z gry Star Wars: Battlefront pokazywany przez Electronic Arts na targach E3. Z analizy wynika, że strzelanka studia DICE w wersji na PlayStation 4 była pokazywana w rozdzielczości 900p, a płynność działania nie trzymała obiecanych 60 klatek na sekundę.

Fallout 4 w 1080p i 30 FPS-ach na XONE i PS4, bez ograniczeń na PC

Renox, 23 czerwca 2015, 10:05

Bethesda Softworks ujawniła oficjalnie na swoim Twitterze, że konsolowa edycja nadchodzącego Fallout 4 działać będzie w rozdzielczości 1080p i w 30 klatkach na sekundę. Wersja gry tworzona z myślą o pecetach obędzie się bez takich ograniczeń.

Fallout 4 w 1080p i 30 FPS-ach na każdej platformie [aktualizacja: blokada FPS-ów nie na PC]

Meehow, 22 czerwca 2015, 10:00

Jak wynika z informacji udzielonych przez producenta wykonawczego Bethesdy, Fallout 4 będzie działał w rozdzielczości 1080p i 30 FPS-ach na wszystkich platformach.

Wieści ze świata (Evolve, Forza Motorsport 6, Horizon: Zero Dawn) 19/6/15

luckie, 19 czerwca 2015, 11:59

Dziś piszemy m.in. o drugim Season Passie Evolve, nieobecności Jeremy'ego Clarksona w Forza Motorsport 6 oraz wydajności gry Horizon: Zero Dawn. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

Znamy datę premiery F1 2015; zobacz kilka nowych screenów

Renox, 16 kwietnia 2015, 17:58

Studio Codemasters opublikowało kilka pięknie prezentujących się screenów z gry F1 2015. Istotniejsze jest jednak to, że w końcu poznaliśmy dokładną datę premiery omawianego tytułu. Najnowsza odsłona cyklu zadebiutuje na światowym rynku 12 czerwca bieżącego roku w wersji PC oraz na konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Sprzęt od Sony zapewni rozdzielczość na poziomie 1080p.

Project CARS – 1080p na PS4, 900p na XONE, do 12K na PC

Meehow, 15 kwietnia 2015, 12:50

Według informacji udzielonych przez Slightly Mad Studios, Project CARS obsłuży rozdzielczość 1080p na PlayStation 4 i 900p na Xbox One. Posiadacze pecetów mogą liczyć nawet na 12K, jeśli ich sprzęt podoła temu zadaniu.

Wieści ze świata (Wiedźmin 3: Dziki Gon, Star Citizen, Resident Evil 5) 31/3/15

luckie, 31 marca 2015, 13:04

Dziś piszemy m.in. o rozdzielczości w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon na Xboksie One, postępach zbiórki społecznościowej na rzecz Star Citizen oraz niedziałającym lokalnym trybie współpracy w Resident Evil 5. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

Battlefield Hardline – na konsolach nowej generacji bez Full HD

Arantasar, 9 marca 2015, 11:29

Studio Visceral, odpowiedzialne za produkcję gry Battlefield Hardline, potwierdziło informację, że tytuł w wydaniu na konsole nowej generacji nie będzie obsługiwał rozdzielczości Full HD. Wersję na PlayStation 4 uruchomimy maksymalnie w rozdzielczości 900p, na Xbox One w rozdzielczości 720p. Obie edycje mają działać z prędkością 60 klatek na sekundę.

Dark Souls II: Scholar of the First Sin - obejrzyj filmik pokazujący ulepszenia graficzne

Adrian Werner, 6 lutego 2015, 09:23

W sieci pojawił się filmik pokazujący w akcji ulepszenia graficzne, jakie zaoferuje Dark Souls II: Scholar of the First Sin w porównaniu z podstawową wersją gry.

Wiedźmin 3: Dziki Gon - 30 klatek na rekomendowanych wymaganiach

Luc, 26 stycznia 2015, 17:34

Do premiery Wiedźmina 3 pozostało niewiele czasu, nic więc dziwnego, że w Sieci pojawiają się coraz to nowsze informacje i doniesienia. W rozmowie z gry-online.pl, Adam Badowski – szef CD Projekt RED, zdradził m.in. jakie graficzne różnice zaobserwujemy na poszczególnych platformach.

Project CARS – gra wspiera rozdzielczość 12K i oferuje ogromną liczbę tras wyścigowych

Ender, 19 stycznia 2015, 21:35

W sieci pojawił się nowy trailer gry Project CARS, a także informacje na temat zawartości jej premierowej edycji. Według wydawcy, produkcja ma współpracować z kilkudziesięcioma kierownicami i kontrolerami oraz wspierać obraz w rozdzielczości 12K. Debiut tytułu planowany jest na połowę marca tego roku.

Final Fantasy XIII-2 debiutuje na PC ze wsparciem dla 1080p i 60 fps'ów

Sarge, 12 grudnia 2014, 12:37

Wczoraj miała miejsce premiera pecetowej wersji gry Final Fantasy XIII-2 na Steamie. Produkcja od samego początku oferuje pełne wsparcie dla rozdzielczości 1080p i 60 klatek na sekundę - w przeciwieństwie do komputerowego portu Final Fantasy XIII, który dopiero doczekał się oficjalnej łatki usprawniającej warstwę techniczną konwersji.

Wieści ze świata (Dying Light, Rise Of The Tomb Raider, The Game Awards 2014) 11/12/2014

luckie, 11 grudnia 2014, 12:49

Dziś piszemy m.in. o grafice w Dying Light na PlayStation 4, fanowskim mini-serialu nawiązującym do gry Rise Of The Tomb Raider oraz popularności gali The Game Awards 2014. Witamy w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

GTA V na Xbox One / PS4 w 30 klatkach i 1080p (4K na PC-tach)

Góral, 5 listopada 2014, 08:58

Przy okazji wczorajszej prezentacji trybu FPP firma Rockstar wyjawiła, że Grand Theft Auto V na konsolach PlayStation 4 i Xbox One działać będzie w 30 klatkach na sekundę i rozdzielczości 1080p. Wersja na komputery PC wspierać będzie jakość 4K.

GTA V w rodzielczości 1080p na PlayStation 4

Meehow, 27 października 2014, 13:40

Jak można przeczytać w oficjalnym magazynie PlayStation, GTA V na konsolę PlayStation 4 działać będzie w rozdzielczości 1080p.

Far Cry 4 zapewni 35 godzin rozgrywki; wersja na next geny w 1080p

Jakub Mirowski, 15 października 2014, 09:56

Alex Hutchinson, dyrektor kreatywny studia Ubisoft Montreal, zapowiedział, że na pełne ukończenie mającego premierę w przyszłym miesiącu Far Cry 4 graczom potrzeba będzie około 35 godzin. Ponadto dowiedzieliśmy się, że gra na konsolach nowej generacji będzie działać w rozdzielczości 1080p, przy 30 klatkach na sekundę.

Assassin’s Creed: Unity – Ubisoft tłumaczy limit 900p na PS4 i XONE

luckie, 10 października 2014, 09:23

Studio Ubisoft odpowiedziało na narzekania fanów dotyczące rozdzielczości w grze Assassin’s Creed: Unity w wersji na PlayStation 4 i Xboksa One. Deweloperzy zapewniają, że limit 900p wynika wyłącznie z przyczyn technicznych i w żadnym wypadku nie jest celowym obniżeniem jakości produkcji.

Assassin's Creed: Unity w 900p i 30 fps na konsolach PS4 i XONE

luckie, 6 października 2014, 21:43

Twórcy Assassin's Creed: Unity zrezygnowali z pełnego HD w konsolowych wydaniach gry na rzecz płynności. Zarówno w przypadku PlayStation 4, jak i Xboksa One nowa odsłona cyklu pozwoli wyświetlić obraz w rozdzielczości 900p.

Lords of the Fallen z 1080p na PS4 i 900p na XOne

Draug, 23 września 2014, 10:00

Tomasz Gop ze studia CI Games ostatecznie potwierdził, że gra Lords of the Fallen w wersji na konsolę PlayStation 4 będzie działała w rozdzielczości 1080p, podczas gdy wydanie na Xboksa One wyciągnie „tylko” 900p. Przy okazji producent zdradził, że tytuł jest na ukończeniu, a studio wprowadza do niego już tylko ostatnie poprawki.

Wiedźmin 3: Dziki Gon bez 1080p na konsolach?

Draug, 21 sierpnia 2014, 11:25

Z wywiadu przeprowadzonego przez serwis Worlds Factory z pracownikiem studia CD Projekt RED wynika, że gra Wiedźmin 3: Dziki Gon może nie zaoferować rozdzielczości 1080p w wersjach na PS4 i XOne, ale przynajmniej jest pewne, że tytuł będzie działał z szybkością minimum 30 klatek na sekundę. Poznaliśmy też trochę informacji na temat wydajności na PC i fizyki.

Lara Croft and the Temple of Osiris - klasy postaci, 1080p i nowy gameplay

Sarge, 13 czerwca 2014, 10:50

W sieci pojawił się film przedstawiający fragment rozgrywki w grze Lara Croft and the Temple of Osiris, która została oficjalnie zapowiedziana na tegorocznych targach E3. Oprócz możliwości zobaczenia produkcji studia Crystal Dynamics w akcji usłyszeliśmy też kilka nowych szczegółów na jej temat.

Metro Redux w rozdzielczości 1080p na PS4 i 900p na XONE

Sarge, 26 maja 2014, 10:00

Dwie gry wchodzące w skład zestawu Metro Redux dołączają do listy tytułów wyglądających lepiej na PlayStation 4 niż na Xboksie One. Odświeżone wersje Metro 2033 i Metro: Last Light będą działać w rozdzielczości 1080p na konsoli firmy Sony i w 900p na platformie sprzętowej Microsoftu.

Wojna na klatki i rozdzielczości

Lynx, 16 maja 2014, 14:42

Nie mam pojęcia skąd biorą się głupie mity. Taki jeden mówi o tym, że ludzkie oko nie dostrzega różnicy w ruchomym obrazie powyżej trzydziestu klatek na sekundę. Jest to oczywiście totalna bzdura, a że tak jest można sprawdzić tutaj - http://30vs60.com/. Niemniej jednak bardziej bawi mnie to w jak prosty sposób można manipulować milionami potencjalnych klientów.

Watch Dogs w rozdzielczości 900p na PlayStation 4 i 792p na Xboksie One

Adrian Werner, 14 maja 2014, 09:45

Firma Ubisoft poinformowała, że na PlayStation 4 gra Watch Dogs zaoferuje rozdzielczość 900p, podczas gdy na Xboksie One 792p. Na obu platformach silnik wyświetlać będzie 30 klatek na sekundę.

Watch Dogs – PlayStation 4 z grafiką w 1080p, Xbox One z 960p

Ender, 7 marca 2014, 19:17

Według niepotwierdzonych informacji Watch Dogs będzie różnił się natywną rozdzielczością w wersji na konsole nowej generacji. Co więcej, obie edycje gry mają wyświetlać obraz w maksymalnie 30 klatach na sekundę. Ubisoft potwierdziło przy tym, że w grze znajdzie się tryb swobodnej rozgrywki, przeznaczony dla maksymalnie 8 graczy.

Thief będzie ładniejszy na PlayStation 4 - użytkownicy Xboksa One znowu poszkodowani

qjin, 18 lutego 2014, 18:25

Firma Square Enix ujawniła, że nadchodząca odsłona serii Thief będzie działać na obu konsolach nowej generacji w 30 klatkach na sekundę. Różnice pomiędzy wersjami na PlayStation 4 i Xboksa One jednak będą i mają dotyczyć natywnej rozdzielczości, która na sprzęcie firmy Microsoft okaże się niższa.

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes - 1080p na PS4 i 720p na Xboksie One

Sarge, 17 lutego 2014, 12:17

Studio Kojima Productions potwierdziło, że gra Metal Gear Solid V: Ground Zeroes w wersji na PlayStation 4 będzie działać w rozdzielczości 1080p, podczas gdy na Xboksie One ma to być tylko 720p. Obie edycje zaoferują płynność na poziomie 60 klatek na sekundę. Inaczej będzie na PlayStation 3 oraz Xboksie 360 - tutaj możemy liczyć na rozdzielczość 720p i 30 klatek na sekundę.

The Order: 1886 ma działać w 30 klatkach na sekundę i rozdzielczości 1080p

Sarge, 6 lutego 2014, 14:45

Studio Ready at Dawn nie planuje stworzyć gry The Order: 1886 działającej w 60 klatkach na sekundę. Zamiast tego mamy dostać dopieszczoną oprawę graficzną w rozdzielczości 1080p i stałą animacją na poziomie 30 klatek. Gra ukaże się w tym roku wyłącznie na PlayStation 4, ale w najnowszym wywiadzie jeden z twórców nie wyklucza powstania w przyszłości wersji na inne platformy sprzętowe.