Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

Tim Schafer - newsy i ciekawostki

Legendarne studio Tima Schafera może pracować nad dziwną grą, której prototyp powstał w 2017 roku
Legendarne studio Tima Schafera może pracować nad dziwną grą, której prototyp powstał w 2017 roku

Marcin Przała, 3 stycznia 2024, 21:14

Tim Schafer i studio Double Fine mogą mogą pracować nad kolejną dziwaczną grą, którą po raz pierwszy w akcji – wówczas jeszcze jako prototyp – mogliśmy oglądać w 2017 roku.

Tak powstawała jedna z najbardziej niezwykłych gier ostatnich lat, fascynujący materiał
Tak powstawała jedna z najbardziej niezwykłych gier ostatnich lat, fascynujący materiał

Hubert Śledziewski, 13 lutego 2023, 12:57

Ta gra jest kreatywna, chaotyczna i zabawna. Proces produkcyjny Psychonauts 2 również taki był – z tym, że nie zabawny. Zobacz fascynujący film Tima Schafera i jego zespołu.

Psychonauts 2 - dziś premiera kontynuacji kultowej platformówki
Psychonauts 2 - dziś premiera kontynuacji kultowej platformówki

Przemysław Dygas, 25 sierpnia 2021, 12:04

W końcu doczekaliśmy się premiery drugiej części uznanej platformówki Psychonauts. Gra dostępna jest na pecetach oraz konsolach.

Psychonauts 2 z nowym trailerem w klimacie filmów szpiegowskich
Psychonauts 2 z nowym trailerem w klimacie filmów szpiegowskich

Hubert Śledziewski, 24 sierpnia 2021, 20:38

Premiera Psychonauts 2 odbędzie się już jutro. Z tej okazji na Xbox Gamescom 2021 showcase zaprezentowany został jej nowy, utrzymany w klimatach szpiegowskich trailer.

Recenzje Psychonauts 2 - Raz powraca w wielkim stylu
Recenzje Psychonauts 2 - Raz powraca w wielkim stylu

Jakub Błażewicz, 23 sierpnia 2021, 18:06

Po ponad 16 latach od premiery pierwszego Psychonauts kontynuacja gry w końcu zmierza na PC i konsole. Na szczęście pierwsze recenzje dobitnie dowodzą, że warto było tyle czekać.

Psychonauts 2 ukończone; gra otrzymała złoty status
Psychonauts 2 ukończone; gra otrzymała złoty status

Jakub Błażewicz, 7 sierpnia 2021, 10:10

Długie oczekiwanie na Psychonauts 2 wkrótce dobiegnie końca. Studio Double Fine przyznało grze złoty status i tym samym oficjalnie zakończyło prace nad tytułem.

W Psychonauts 2 zagramy w 120 FPS na Xbox Series X/S. Zobacz zwiastun fabularny
W Psychonauts 2 zagramy w 120 FPS na Xbox Series X/S. Zobacz zwiastun fabularny

Jakub Błażewicz, 19 lipca 2021, 17:41

Studio Double Fine Productions zaprezentowało zwiastun fabularny Psychonauts 2. W sieci pojawiły się też materiały poświęcone grze, dzięki czemu potwierdzono m.in. wsparcie 120 FPS na konsolach Xbox Series X/S.

Psychonauts 2 z premierą w tym roku - twórcy potwierdzają
Psychonauts 2 z premierą w tym roku - twórcy potwierdzają

Damian Gacek, 9 kwietnia 2021, 10:33

Brak informacji o grze Psychonauts 2 spowodował, że niektórzy fani martwią się jej losem. Tytuł jednak powstaje i ma się dobrze, a jego premiera zbliża się wielkimi krokami. Tak przynajmniej twierdzą twórcy.

Psychonauts 2 bliskie ukończenia; nie będzie crunchu
Psychonauts 2 bliskie ukończenia; nie będzie crunchu

Bartosz Woldański, 28 grudnia 2020, 13:12

Tim Schafer, założyciel studia Double Fine, ujawnił, że prace nad Psychonauts 2 zmierzają ku końcowi. Obiecał, że na ostatnim etapie produkcyjnym obejdzie się bez crunchu.

Double Fine częścią Xbox Game Studios; Psychonauts 2 z nowym zwiastunem
Double Fine częścią Xbox Game Studios; Psychonauts 2 z nowym zwiastunem

Miłosz Szubert, 9 czerwca 2019, 23:04

Podczas konferencji Microsoftu na E3 2019 ogłoszono, że studio Double Fine Productions dołączyło do drużyny Xbox Game Studios. Z tej okazji zaprezentowano nowy zwiastun Psychonauts 2.

Rusza konkurencja dla Kickstartera - Fig.co od twórców crowdfundingowych hitów
Rusza konkurencja dla Kickstartera - Fig.co od twórców crowdfundingowych hitów

Jakub Błażewicz, 19 sierpnia 2015, 13:28

Przedstawiciele studiów Double Fine Productions, inXile Entertainment oraz Obsidian Entertainment stworzyli konkurencję dla Kickstartera. Strona fig.co ma być przeznaczona jedynie dla twórców gier i uwzględni kilka innowacji, dzięki którym ma stać się podstawą dla deweloperów.

Broken Age jest już prawie gotowe. Tim Schafer broni Petera Molyneux
Broken Age jest już prawie gotowe. Tim Schafer broni Petera Molyneux

Łukasz Szliselman, 19 lutego 2015, 12:15

Produkcja przygodówki Broken Age weszła na ostatnią prostą - twórcom pozostały już tylko ostatnie szlify, zanim finalna wersja gry trafi na rynek. Przy tej okazji Tim Schafer postanowił stać się głosem obrony w sprawie Petera Molyneux i jego niespełnionych obietnic.

Spacebase DF-9 - Tim Schafer tłumaczy wczesne zakończenie prac
Spacebase DF-9 - Tim Schafer tłumaczy wczesne zakończenie prac

Jakub Mirowski, 22 września 2014, 13:53

Tim Schafer, współzałożyciel studia Double Fine, postanowił wytłumaczyć fanowskiej społeczności powody wcześniejszego zakończenia prac nad grą Spacebase DF-9. Głównym powodem porzucenia projektu już w październiku tego roku są niezadowalające wyniki finansowe.

Grim Fandango - nowe informacje na temat remake'u prosto z PAX
Grim Fandango - nowe informacje na temat remake'u prosto z PAX

Jakub Mirowski, 31 sierpnia 2014, 18:43

Studio Double Fine, pracujące obecnie nad odświeżoną wersją klasycznej przygodówki Grim Fandango z 1998 roku, pojawiło się na festiwalu PAX Prime w Seattle i ujawniło szereg szczegółów na temat ich nadchodzącej produkcji.

Studio Double Fine zapowiada Costume Quest 2
Studio Double Fine zapowiada Costume Quest 2

Michał Kułakowski, 10 marca 2014, 21:32

Niezależne studio deweloperskie Double Fine zapowiedziało grę Costume Quest 2, a więc kontynuację prostego i kolorowego RPG z 2010 roku, w którym wcielaliśmy się w dzieci zbierające cukierki podczas Halloween. Tytuł pojawi się w październiku lub listopadzie tego roku, na komputerach PC i konsolach.

Broken Age - dziś wieczorem premiera przygodówki Double Fine z Kickstartera
Broken Age - dziś wieczorem premiera przygodówki Double Fine z Kickstartera

Marcin Skierski, 28 stycznia 2014, 10:50

Broken Age - przygodówka point’n’click od studia Double Fine - dzisiaj wieczorem ma swoją oficjalną premierę w serwisie cyfrowej dystrybucji Steam. Twórcy na produkcję tej gry otrzymali od fanów ponad 3,3 mln dolarów za pośrednictwem Kickstartera.

Broken Age - w przyszłym tygodniu zobaczymy grę za 3,5 mln dolarów z Kickstartera
Broken Age - w przyszłym tygodniu zobaczymy grę za 3,5 mln dolarów z Kickstartera

Adrian Werner, 11 stycznia 2014, 14:30

Studio Double Fine poinformowało, że wczesna wersja przygodówki Broken Age zostanie wydana w przyszłym tygodniu na Steam Early Access. Zaoferuje ona pierwszą połowę kampanii.

Broken Age: Part One jest już grywalne – powstała wewnętrzna alfa
Broken Age: Part One jest już grywalne – powstała wewnętrzna alfa

Łukasz Szliselman, 20 września 2013, 09:55

Studio Double Fine Productions poinformowało fanów o postępach w pracach nad przygodówką Broken Age. Pierwsza część gry zyskała status wewnętrznej alfy, co oznacza, że da się ją w całości przejść. Przed startem beta-testów twórcy muszą jeszcze dokonać niezbędnych szlifów.

Broken Age – w grze usłyszymy głosy głównych postaci z Brutal Legend i Mass Effect
Broken Age – w grze usłyszymy głosy głównych postaci z Brutal Legend i Mass Effect

Krzysztof Mysiak, 2 września 2013, 10:44

Studio Double Fine ujawniło listę aktorów, którzy podłożą głosy w ich przygodówce Broken Age. W grze usłyszymy między innymi odtwórców głównych ról z gier Brutal Legend i Mass Effect – Jacka Blacka i Jennifer Hale.

Broken Age – pierwszy zapis rozgrywki z przygodówki studia Double Fine
Broken Age – pierwszy zapis rozgrywki z przygodówki studia Double Fine

Krzysztof Mysiak, 21 sierpnia 2013, 08:00

Targi Gamescom stały się okazją do pokazania pierwszego gameplayu z Broken Age, sfinansowanej dzięki Kickstarterowi przygodówki studia Double Fine. Początkowy epizod tej produkcji ukaże się w styczniu 2014 roku.

Brutal Legend zmierza na PC?
Brutal Legend zmierza na PC?

Łukasz Szliselman, 4 lutego 2013, 09:53

Jeśli wierzyć bazie danych platformy Steam, Brutal Legend wkrótce zawita na PC. Ta ciekawa gra akcji, osadzona w tematyce heavy metalu, początkowo trafiła wyłącznie na konsole Xbox 360 i PlayStation 3, a wersja pecetowa nie była przewidziana. Teraz jednak może się to zmienić.

Opublikowano statystyki Kickstartera - 33% projektów gier zakończylo się powodzeniem
Opublikowano statystyki Kickstartera - 33% projektów gier zakończylo się powodzeniem

Michał Kowalski, 22 czerwca 2012, 10:46

Serwis Kickstarter przedstawił statystyki dotyczące m.in. liczby inicjatyw zakończonych sukcesem oraz ilości pieniędzy zebranych w zbiórkach.W kategorii gier 33% projektów zakończyło się powodzeniem.

Nowa gra Double Fine największym projektem w serwisie Kickstarter
Nowa gra Double Fine największym projektem w serwisie Kickstarter

Michał Kułakowski, 1 kwietnia 2012, 14:40

Kickstarter opublikował ciekawe dane, wskazujące na to jak duży wpływ na wzrost jego popularności miał projekt nowej gry studia Double Fine, o którym głośno było w ostatnich tygodniach. Pokazują one także jak odbiło się to na innych propozycjach tytułów, które pojawiły się w serwisie.

Studio Double Fine otrzymało 3,3 miliona dolarów od fanów na nową przygodówkę
Studio Double Fine otrzymało 3,3 miliona dolarów od fanów na nową przygodówkę

Szymon Liebert, 14 marca 2012, 10:49

Niezależny producent założony przez Tima Shafera zebrał ponad 3 miliony dolarów od swoich fanów na nową produkcję – klasyczną przygodówkę. Akcja prowadzona w serwisie Kickstarter cieszyła się ogromną popularnością i pokazała, że taki model finansowania gier ma rację bytu.

Double Fine myśli o przygodówce 2D z ręcznie rysowanymi tłami
Double Fine myśli o przygodówce 2D z ręcznie rysowanymi tłami

Szymon Liebert, 26 lutego 2012, 13:42

Przygodówka studia Double Fine, którą finansują fani najprawdopodobniej wróci do dwuwymiarowych, klasycznych korzeni gatunku. Tego przynajmniej chcieliby Tim Schafer i Ron Gilbert, czyli znani pracownicy dewelopera i współtwórcy Monkey Island.

Tim Schafer i Double Fine zebrali już 2 miliony dolarów na produkcję nowej przygodówki
Tim Schafer i Double Fine zebrali już 2 miliony dolarów na produkcję nowej przygodówki

Mateusz Kądziołka, 21 lutego 2012, 09:45

Zespół Double Fine zdołał zebrać już ponad 2 miliony dolarów za pośrednictwem programu Kickstarter, w którym to indywidualne osoby wpłacają dowolną kwotę i finansują powstanie pełnej wersji gry.

Przygodówka studia Double Fine dostanie profesjonalny dubbing i wyjdzie na PC
Przygodówka studia Double Fine dostanie profesjonalny dubbing i wyjdzie na PC

Adrian Werner, 16 lutego 2012, 11:18

Założone przez Tima Schafera studio Double Fine otrzymało już od graczy ponad 1,8 mln dolarów na swój następny projekt. Dzięki zgromadzeniu takiej sumy rozszerzona zostanie lista platform docelowych, a postacie w grze przemówią głosami profesjonalnych aktorów.

Tim Schafer na spowiedzi - spostrzeżenia twórcy na temat wydawców i finansowania gier
Tim Schafer na spowiedzi - spostrzeżenia twórcy na temat wydawców i finansowania gier

Mateusz Kądziołka, 14 lutego 2012, 11:28

Tim Schafer udzielił ostatnio kilku interesujących wywiadów. Mówił w nich o stosunkach wydawców z twórcami, nowych sposobach finansowania projektów, grach niezależnych oraz dodał kilka słów o swojej nadchodzącej grze.

Czy twórca Minecrafta sfinansuje produkcję gry Psychonauts 2
Czy twórca Minecrafta sfinansuje produkcję gry Psychonauts 2

Michał Kułakowski, 7 lutego 2012, 18:20

Markus "Notch" Persson, twórca gry Minecraft, zaskoczył graczy swoim wpisem na twitterze, w którym oferuje pomoc przy produkcji gry Psychonauts 2. Adresatem tej propozycji jest Tim Schafer ze studia Double Fine, który odpowiadał za powstanie pierwszej części tytułu.

Costume Quest już na pecetach
Costume Quest już na pecetach

Aleksander Kaczmarek, 16 października 2011, 14:55

Po roku czekania komputerowi gracze mogą wreszcie wyruszyć na halloweenową przygodę w grze Costume Quest. Jedna z najciekawszych konsolowych produkcji RPG ubiegłego roku doczekała się wreszcie pecetowej wersji. Dzieło studia Double Fine Productions oferowane jest w dystrybucji elektronicznej za pośrednictwem platformy Steam.