Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

Gunfire Games

Firma producent wydawca

Gunfire Games jest amerykańskim studiem deweloperskim z siedzibą w Austin w stanie Teksas. Szefem firmy jest David Adams, natomiast znaczną część jej pracowników stanowią byli członkowie nieistniejącego już zespołu Vigil Games, który zdobył uznanie graczy dzięki popularnej serii Darksiders. Od sierpnia 2019 roku ekipa należy do firmy THQ Nordic. Produkcje tworzone przez Gunfire Games można znaleźć na komputerach osobistych i konsolach.

Historia

Korzenie Gunfire Games sięgają sierpnia 2014 roku, kiedy to firma została założona przez Davida Adamsa – jednego z założycieli nieistniejącego już wówczas studia Vigil Games. Nowo powstała ekipa obrała za swoją siedzibę Austin w amerykańskim stanie Teksas i jeszcze w tym samym roku wyraziła chęć nawiązania współpracy z firmą Nordic Games (obecnie THQ Nordic), by wraz z nią stworzyć trzecią odsłonę popularnego cyklu Darksiders.

Na pierwsze rezultaty prowadzonych wtedy rozmów nie trzeba było długo czekać – pod koniec października 2015 roku do sprzedaży trafiła odświeżona wersja Darksiders II, o podtytule Deathinitive Edition. Z uwagi na jej ciepłe przyjęcie przez graczy i recenzentów kwestią czasu wydawało się powierzenie opisywanemu zespołowi zadania stworzenia kontynuacji przygód Jeźdźców Apokalipsy.

Nim jednak to nastąpiło, w marcu 2016 roku pecetowi gracze otrzymali inne dzieło Gunfire Games. Mowa o Chronosie, czyli trzecioosobowej grze RPG akcji opracowanej z myślą o goglach wirtualnej rzeczywistości. Schemat rozgrywki oparto na eksploracji, walce z adwersarzami oraz na oryginalnym systemie rozwoju postaci – w toku przygody protagonista stawał się nie tylko coraz potężniejszy, ale i coraz starszy, co wpływało na jego potencjał bojowy.

W maju 2017 roku fani marki doczekali się oficjalnej zapowiedzi Darksiders III. Produkcja, której premiera odbyła się rok później, podążała ścieżką wyznaczoną przez poprzedników – gracze wcielali się w kolejnego Jeźdźca Apokalipsy, Furię, a zabawa w dalszym ciągu polegała przede wszystkim na przemierzaniu rozległych, postapokaliptycznych obszarów, rozwiązywaniu mniej lub bardziej skomplikowanych zagadek oraz na walce z napotkanymi przeciwnikami. Wśród tych ostatnich prym wiedli mocarni bossowie – najpotężniejsi z nich tym razem reprezentowali siedem grzechów głównych, na których koncentrowała się opowiedziana w grze historia. Gra zadebiutowała 27 listopada 2018 roku na komputerach osobistych, PlayStation 4 oraz Xboksie One, przy akompaniamencie mieszanych recenzji. W grudniu dowiedzieliśmy się natomiast, że jej sprzedaż pozostawia sporo do życzenia – dość powiedzieć, że w Wielkiej Brytanii zadebiutowała dopiero na 32. miejscu wśród najlepiej sprzedających się pozycji. Niemniej w lutym 2019 roku odpowiedzialna za wydanie Darksiders III firma THQ Nordic poinformowała, że koszty produkcji oraz kampanii marketingowej gry zdołały się już zwrócić, dzięki czemu projekt zaczął zarabiać. W międzyczasie autorzy pracowali nad dwoma rozszerzeniami swojego dzieła. Pierwsze, czyli The Crucible, zadebiutowało w lutym 2019 roku, natomiast drugie – Keepers of the Void – pojawiło się 16 lipca 2019.

20 sierpnia 2019 roku do sprzedaży trafiło natomiast kolejne dzieło studia Gunfire Games, czyli kooperacyjna gra akcji TPP z elementami RPG pod tytułem Remnant: From the Ashes. Produkcja doczekała się ciepłego przyjęcia zarówno ze strony recenzentów, jak i graczy, co znalazło odzwierciedlenie w jej wynikach sprzedaży – 30 października autorzy ujawnili, że ich dzieło znalazło już milion nabywców. Odpowiedzialna za wydanie tego tytułu firma Perfect World Entertainment dała więc twórcom zielone światło na przygotowanie dodatków. Mowa o Swamps of Corsus, który zadebiutował 28 kwietnia 2020, a także Subject 2923 z 20 sierpnia 2020. W międzyczasie, bo w sierpniu 2019 roku, okazało się, że współpraca Gunfire Games i THQ Nordic była na tyle owocna, że austriacki gigant zdecydował się na przejęcie studia. Na pierwsze efekty tego przedsięwzięcia nie trzeba było długo czekać; 1 grudnia 2020 roku do sprzedaży trafiła gra RPG akcji pod tytułem Chronos: Before the Ashes, będąca prequelem ciepło przyjętego Remnant: From the Ashes.

Jak w przyszłości miało się okazać, owa seria najlepsze czasy miała dopiero przed sobą. W grudniu 2022 roku oficjalnie zapowiedziano drugą odsłonę tego cyklu, zatytułowaną Remnant II. Na jej premierę nie trzeba było długo czekać, bowiem jej pełna wersja trafiła na komputery osobiste i konsole już pod koniec lipca 2023 roku. Szybko stało się jasne, że Gunfire Games i Gearbox Publishing (który wziął na siebie jej wydanie), mają w rękach prawdziwy hit.

Remnant II odniósł wielki sukces komercyjny. Dość powiedzieć, że w dniu premiery na platformie Steam jednocześnie bawiło się blisko 83 tysiące graczy, znaczącą przebijając pod tym względem pierwszego Remnanta, który mógł się pochwalić nieco ponad 48 tysiącami osób grających jednocześnie w dniu premiery. W parze z dużą popularnością tej pozycji szedł również sukces artystyczny, gdyż Remnant II cieszył się „bardzo pozytywnymi” recenzjami na Steamie. Branżowe media także ciepło przyjęły tę pozycję, o czym świadczyła średnia ocen, która według serwisu Metacritic mieściła się w przedziale 79-80/100 (w zależności od platformy).


Wydane gry