Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

DirectX 12 Najnowsze wiadomości i informacje

Pamięć RAM w konsoli Project Scorpio wystarczy na kilka lat - twierdzi szef firmy Stardock

Góral, 24 kwietnia 2017, 11:33

Szef firmy Stardock, którą możecie znać ze strategii Ashes of the Singularity, wypowiedział się na temat konsoli Project Scorpio i niskopoziomowych API: DirectX 12 i Vulkan. Według Brada Wardella 12 GB RAM-u w nowym urządzeniu Microsoftu wystarczy na kilka lat.

Nowe sterowniki GeForce poprawiają wydajność w grach pod DirectX 12

Meehow, 10 marca 2017, 13:25

Firma Nvidia wydała nowe sterowniki GeForce Game Ready (378.78). Najnowsze wydanie optymalizuje działanie gry Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands, a także poprawia wydajność w tytułach pracujących pod bibliotekami DirectX 12.

Nvidia pracuje nad dużą aktualizacją sterowników GeForce pod DirectX 12

Meehow, 3 marca 2017, 11:00

Firma Nvidia ma pracować nad aktualizacją sterowników do kart grafiki GeForce, skupiających się na polepszeniu obsługi bibliotek DirectX 12 i korzyści płynących z ich używania.

Sniper Elite 4 ze wsparciem DirectX 12 na premierę

Jakub Mirowski, 4 lutego 2017, 14:17

Deweloperzy ze studia Rebellion zapowiedzieli, że ich najnowszy tytuł, Sniper Elite 4, będzie wspierać biblioteki DirectX 12 na PC od momentu premiery - czyli od 14 lutego.

Wieści ze świata (Shadow Warrior 2, The Division, CoD: Modern Warfare Remastered, Gigantic, NieR: Automata, Tales of Berseria) 9/12/2016

Draug, 9 grudnia 2016, 14:22

Dziś piszemy o pierwszym darmowym DLC do Shadow Warrior 2 (The Way of the Wang), nadchodzącym wsparciu dla DirectX 12 w The Division, łatce z brakującymi multiplayerowymi mapami do Call of Duty: Modern Warfare Remastered, starcie otwartych beta-testów Gigantic oraz o terminie udostępnienia wersji demo gier NieR: Automata i Tales of Berseria. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Pierwszy fabularny dodatek DLC do gry Deus Ex: Rozłam Ludzkości zadebiutował na rynku

Arantasar, 24 września 2016, 22:38

Na rynku pojawił się pierwszy fabularny dodatek DLC do gry Deus Ex: Rozłam Ludzkości. Rozszerzenie zatytułowane System Rift wprowadza rozbudowaną misję poboczną z akcją osadzoną w Pradze. Jednocześnie wydano aktualizację wprowadzającą eksperymentalne wsparcie dla bibliotek DirectX 12.

Wieści ze świata (Interplay, Deus Ex: Mankind Divided, Pokemon GO) 8/9/2016

Draug, 8 września 2016, 15:15

Dziś piszemy o wyprzedaży marek należących do firmy Interplay, debiutującej niebawem łatce ze wsparciem dla DirectX 12 do Deus Ex: Mankind Divided oraz o 500 milionach pobrań Pokemon GO i zapowiedzi wersji tej gry na Apple Watch. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Deus Ex: Rozłam Ludzkości - wsparcie dla DirectX 12 dopiero po premierze gry

Yossarian, 18 sierpnia 2016, 10:52

Studio Nixxes poinformowało za pośrednictwem platformy Steam, że wsparcie dla DirectX 12 w grze Deus Ex: Rozłam Ludzkości nadejdzie dopiero kilkanaście dni po premierze tytułu (która nie jest na szczęście zagrożona).

3DMark Time Spy – nowy benchmark przetestuje wydajność DirectX 12

Adrian Werner, 25 czerwca 2016, 11:25

Firma Futuremark ujawniła benchmark Time Spy, który wkrótce dołączy do aplikacji 3DMark. Jego celem będzie przetestowanie wydajności pod DirectX 12

Ashes of the Singularity zadebiutowało na PC – coś więcej niż technologiczny benchmark?

Arantasar, 1 kwietnia 2016, 17:24

Na rynku ukazała się utrzymana w klimatach science-fiction strategia Ashes of the Singularity studia Stardock Corporation. Produkcja jest jednym z pierwszych tytułów wykorzystujących potencjał bibliotek DirectX 12. Pierwsze recenzje wskazują, że oprócz technologicznego benchmarku dostaliśmy też bardzo udaną grę.

PC-towe Rise of the Tomb Raider ze wsparciem dla DirectX 12

Góral, 12 marca 2016, 16:22

Studio Nixxes Software, odpowiedzialne za PC-tową wersję gry Rise of the Tomb Raider, wypuściło nowy patch, który wprowadził wsparcie dla bibliotek DirectX 12. Oprócz tego produkcja doczekała się kilku innych usprawnień.

Hitman ze wsparciem DirectX 12 na premierę

Meehow, 7 marca 2016, 09:25

Jak wynika z informacji podanych przez magazyn PC Gamer, najnowsza odsłona cyklu gier Hitman będzie wspierać biblioteki DirectX 12 w dniu premiery.

Wieści ze świata (DirectX 12, Doom, American i Euro Truck Simulator 2, Strafe) 4/3/2016

Draug, 4 marca 2016, 14:35

Dziś piszemy m.in. o liście gier z obsługą DirectX 12, głosowaniu na alternatywną okładkę Dooma, opóźnieniu premiery Strafe, rozbudowanej modyfikacji kół w American Truck Simulator i Euro Truck Simulator 2 w kolejnej aktualizacji oraz o uwzględnieniu firm Riot Games i Activision Blizzard na liście 100 najlepszych miejsc pracy według magazynu Fortune. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Wieści ze świata (Activision / E3 2016, Call of Duty 2016, Diablo III, Rise of the Tomb Raider, Shardlight) 2/3/2016

Draug, 2 marca 2016, 13:50

Dziś piszemy o rezygnacji Activision ze stoiska na E3 2016 (choć na targach zobaczymy gameplay z nowego Call of Duty), krowim poziomie w Diablo III, zapowiedzi dodania do Rise of the Tomb Raider wsparcia dla DirectX 12 oraz o dacie premiery i wersji demo gry Shardlight. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

The Elder Scrolls Online – wsparcie dla DirectX 12 i inne poprawki techniczne w drodze

Draug, 3 lutego 2016, 12:26

Studio ZeniMax Online zapowiedziało, że MMORPG The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited w nadchodzących miesiącach doczeka się wsparcia dla DirectX 12 i innych zmian, które poprawią wydajność w grze. Planowane są też ulepszenia grafiki.

Ashes of the Singularity - pierwsza gra ze wsparciem DirectX 12 w Steam Early Access

luckie, 22 października 2015, 11:33

Grywalna alfa nowego RTS-a twórców serii Galaxy Civilizations wyląduje dziś we wczesnym dostępie na Steamie. Ashes of the Singularity w wersji Early Access zaoferuje na początek kilka planet, na których powalczymy o dominację w trybie solowym lub multiplayerze.

Fable Legends – rezultaty pierwszych testów z użyciem DirectX 12

Maiman, 24 września 2015, 21:31

Ujawnione dziś testy gry Fable Legends – korzystającej z DirectX 12 i silnika Unreal Engine 4 – wskazują znaczną poprawę wydajności na kartach Nvidii i AMD.

Deus Ex: Rozłam Ludzkości – wsparcie dla DirectX 12 w dniu premiery, gra będzie posiadała wbudowany benchmark

Ender, 18 września 2015, 17:35

Gra Deus Ex: Rozłam Ludzkości, debiutująca w lutym przyszłego roku, będzie już w dniu premiery współpracowała z bibliotekami DirectX 12. Dodatkowo tytuł ma posiadać wbudowany dedykowany benchmark, pozwalający szybko dostosować opcje graficzne do wydajności peceta.

Nowy sterownik NVIDII zaimplementuje asynchroniczne obliczanie

Jakub Mirowski, 6 września 2015, 11:34

Po wywołanych przez benchmark Ashes of the Singularity kontrowersjach firma NVIDIA pracuje nad zaimplementowaniem asynchronicznego obliczania w nowym sterowniku do swoich kart grafiki. Pomoże w tym studio Oxide Games.

Karty grafiki firmy NVIDIA mają spory problem z istotną funkcją DirectX 12

Meehow, 1 września 2015, 17:00

W sieci pojawiły się testy, które ujawniają wyższość układów AMD w benchmarku Ashes of the Singularity, co wynika z problemów, jakie mają GeForce’y z obsługą jednej z istotnych funkcji najnowszego API. Ponadto według Robeta Hallocka, szefa globalnego marketingu technicznego firmy AMD, obecnie żadna karta grafiki nie wspiera w pełni bibliotek DirectX 12.

ARK: Survival Evolved - nowa aktualizacja wprowadzi obsługę DirectX 12

shav, 27 sierpnia 2015, 13:27

Studio Wildcard ujawniło, że nadchodzący patch do gry ARK: Survival Evolved wprowadzi obsługę DirectX 12, co ma mieć duży wpływ na wydajność tej produkcji.

Graliśmy w Divinity: Original Sin II – pierwsze screeny, data premiery, wsparcie dla DirectX 12 i więcej

luckie, 26 sierpnia 2015, 15:09

Poznaliśmy z pierwszej ręki sporo ciekawostek na temat Divinity: Original Sin II. Gra ma się wyróżniać mroczniejszym klimatem niż poprzedniczka oraz grafiką wykorzystującą DirectX 12, a także oferować 4-osobowy tryb kooperacji. Oprócz tego ruszyła kickstarterowa zbiórka pieniędzy na nowe dzieło studia Larian.

DirectX 12 bije DX11 na głowę. Pierwsze testy w benchmarku z gry Ashes of the Singularity

luckie, 18 sierpnia 2015, 11:10

Na bazie gry Ashes of the Singularity zbudowano benchmark, w którym sprawdzono wydajność DirectX 12. Pierwsze testy wyraźnie wskazują, że nowa wersja bibliotek spełni pokładane w niej nadzieje.

Unreal Engine 4 - słynne demo Elemental w wersji dla DirectX 12

Pirlond, 6 sierpnia 2015, 21:00

W internecie pojawiła się nowa wersja Elemental – słynnego dema technologicznego silnika Unreal Engine 4. Została ona opracowana przez jednego z fanów, który przystosował ją do DirectX 12, chcąc tym samym pokazać potencjalne możliwości najnowszych bibliotek Microsoftu.

Demo technologiczne DirectX 12 na targach gamescom

Meehow, 4 sierpnia 2015, 17:20

Podczas tegorocznych targów gamescom w Kolonii zaprezentowano demo technologiczne, przedstawiające najnowsze biblioteki DirectX 12 w akcji pod Windowsem 10.

Wydano sterowniki AMD i NVIDIA pod Windows 10

Meehow, 30 lipca 2015, 11:25

Firmy AMD i NVIDIA wydały nowe, stabilne wersje sterowników do swoich kart grafiki, w pełni obsługujące system operacyjny Windows 10 oraz najnowsze biblioteki DirectX 12.

Windows 10 zadebiutował na rynku

Góral, 29 lipca 2015, 10:36

Windows 10, najnowszy system operacyjny koncernu Microsoft, zadebiutował na rynku. Przez pierwszy rok wszyscy posiadacze Windowsa 7, 8.1 i Windows Phone 8.1 mogą dokonać bezpłatnej aktualizacji OS-u.

Wydano nowe sterowniki AMD Catalyst, wspierające Windowsa 10

Meehow, 9 lipca 2015, 11:05

Firma AMD wypuściła nową, stabilną wersję sterowników AMD Catalyst, wspierających system operacyjny Windows 10 w wersji Technical Preview. Oprogramowanie rozszerza ponadto obsługę funkcji VSR o kilkanaście układów graficznych.

Zobacz nowe demo technologiczne DirectX 12 od NVIDII

Meehow, 11 czerwca 2015, 11:25

W sieci pojawił się filmik z zapisem dema technologicznego firmy NVIDIA, demonstrujący możliwości bibliotek DirectX 12 i technologię śledzenia promieni w akcji.

DirectX 12 zwiększy znacząco wydajność Project CARS, ale tylko na PC

Pirlond, 29 maja 2015, 18:20

Jakiś czas temu szef studia Slightly Mad zasugerował, że najnowsza, dwunasta generacja bibliotek DirectX znacząco poprawi wydajność gry Project CARS na konsoli Xbox One. Okazuje się jednak, że nie jest to do końca prawda – wypowiedź dotyczyła bowiem wydania PC.

Wieści ze świata (Dirty Bomb, Bloodborne, Project CARS) 28/5/15

luckie, 28 maja 2015, 12:54

Dziś piszemy m.in. o otwartych beta-testach gry Dirty Bomb, aktualizacji 1.04 do Bloodborne oraz wpływie DirectX 12 na wydajność Project CARS. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

MSI twierdzi, że Wiedźmin 3: Dziki Gon wykorzysta DirectX 12

Góral, 22 kwietnia 2015, 18:00

Według artykułu opublikowanego w serwisie internetowym firmy MSI, wyczekiwana polska produkcja Wiedźmin 3: Dziki Gon wykorzysta biblioteki DirectX 12, które mają zadebiutować latem bieżącego roku wraz z systemem operacyjnym Windowsem 10.

Deus Ex: Mankind Divided – pierwszy filmowy trailer. Gra korzysta z nowego silnika, DirectX 12 oraz technologii TressFX 3.0

Ender, 8 kwietnia 2015, 19:45

Twórcy Deus Ex: Mankind Divided opublikowali właśnie pierwszy filmowy trailer produkcji. Potwierdzili również, że gra korzystać będzie z możliwości zupełnie nowego silnika graficznego Dawn Engine, który zaoferuje wsparcie dla DriectX 12 oraz technologii TressFX 3.0.

Wieści ze świata (Wiedźmin 3: Dziki Gon, Star Citizen, Resident Evil 5) 31/3/15

luckie, 31 marca 2015, 13:04

Dziś piszemy m.in. o rozdzielczości w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon na Xboksie One, postępach zbiórki społecznościowej na rzecz Star Citizen oraz niedziałającym lokalnym trybie współpracy w Resident Evil 5. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

3DMark oferuje pierwszy benchmark porównawczy z DirectX 12

Meehow, 27 marca 2015, 17:00

Najnowsza wersja 3DMark w edycjach Advanced i Professional oferuje pierwszy na świecie test wydajności, dzięki któremu można porównać różnice między DirectX 12, DirectX 11 i AMD Mantle na swoim komputerze.

Windows 10 zadebiutuje latem

Góral, 18 marca 2015, 14:26

Firma Microsoft zdradziła, że wyczekiwany system operacyjny Windows 10 zadebiutuje latem bieżącego roku w 190 krajach. Dodatkowo koncern ujawnił, że na darmową aktualizację starszych wersji OS-u mogą liczyć także użytkownicy nielegalnych kopii w Chinach. Nie wiemy, czy program obejmie także inne kraje.

„Prawie wszystkie nowe gry AAA są zepsute” twierdzi były pracownik Nvidii

Draug, 10 marca 2015, 15:35

W dyskusji o nowych API (m.in. DirectX 12), jaka rozgorzała na forum GameDev.net, pojawiła się ciekawa wypowiedź byłego pracownika firmy Nvidia. Stwierdził on, że prawie wszystkie gry AAA wychodzą „zepsute”, i wyjaśnił genezę wypuszczania przez producentów kart grafiki sterowników dla poszczególnych produkcji w czasie ich debiutów.

AMD zachęca deweloperów do skupienia się na DirectX 12 i Vulkan; Mantle odchodzi w cień

Meehow, 3 marca 2015, 16:10

Firma AMD w osobie jednego ze swoich wiceprezesów zachęca deweloperów do skupiania się na DirectX 12 i Vulkan zamiast Mantle. Zastrzega jednak, że nie zaprzestaje wsparcia dla swojego API.

Różnica między osiągami DirectX 12 i DirectX 11 dochodzi nawet do 100 klatek na sekundę

Luc, 19 lutego 2015, 11:10

Informacje na temat nadchodzącego pakietu DirectX 12 z każdym dniem stają się coraz bardziej ekscytujące. Z niedawno ujawnionych relacji wynika, że najnowsza wersja bibliotek notuje kilkukrotnie lepsze osiągi niż poprzednia edycja, a to zwiastuje prawdziwą rewolucję w kwestii wydajności.

Testy DirectX 12 pokazują imponujący skok wydajności

Draug, 10 lutego 2015, 10:40

Serwis AnandTech przeprowadził wczesny test bibliotek DirectX 12, korzystając z dema technologicznego Star Swarm oraz różnych kart grafiki firm NVIDIA i AMD. Na wszystkich zanotowano ogromny skok wydajności względem DirectX 11, choć w przypadku Radeonów technologia Mantle okazała się minimalnie bardziej sprawna.

NVIDIA: DirectX 12 obsłużą karty grafiki z serii Fermi, Kepler i Maxwell

Meehow, 22 stycznia 2015, 13:30

Jak wynika z informacji udzielonych przez firmę NVIDIA, DirectX 12 obsłużą wszystkie karty grafiki z serii Fermi, Kepler i Maxwell. Niestety, nadal nie wiemy, jak ma się sprawa z układami koncernu AMD. Najnowsze biblioteki DirectX dostępne będą wyłącznie w systemie operacyjnym Windows 10 i zadebiutują wraz z jego premierą.

Fable Legends ukaże się na komputerach z Windowsem 10

Góral, 22 stycznia 2015, 09:49

Firma Microsoft zdradziła, że Fable Legends ukaże się nie tylko na konsoli Xbox One, ale także na komputerach działających pod kontrolą systemu operacyjnego Windows 10. Ponadto ujawniono kilka dodatkowych informacji oraz zaprezentowano nowy zwiastun.

Konferencja Windows 10 – wsparcie dla graczy, xboksowa aplikacja oraz opcje streamingu konsolowych gier na PC

Ender, 21 stycznia 2015, 21:01

Na specjalnej konferencji zorganizowanej w siedzibie Microsoftu, przedstawiciele koncernu przekazali nowe szczegóły dotyczące przyszłości Windowsa 10 oraz wsparcia dla graczy jakie ma zaoferować. Zapowiedziano, między innymi, nową Xboksową aplikację, a także możliwość streminowagnia gier z Xboksa Ona na komputery PC oraz urządzenia mobilne.

DirectX 12 bez wsparcia dla Windows 7? [news zaktualizowany]

Ender, 17 listopada 2014, 17:35

Windows 7 pozostaje najpopularniejszym systemem operacyjnym używanym na co dzień przez graczy. Mimo to, według jednego z szefów firmy AMD, Microsoft nie wprowadzi wsparcia dla bibliotek DirectX 12 w tym OS-ie. Nowy DirectX ma znacząco zmniejszyć zużycie energii oraz przyczynić się do wzrostu wydajności komputerów oraz urządzeń mobilnych.

DirectX 12 ukaże się wraz z Windowsem 10

Góral, 4 października 2014, 16:38

Firma Microsoft ujawniła, że wraz z pełną wersją Windowsa 10 zadebiutują biblioteki DirectX 12. Niestety nie zdradzono, czy nowe API będzie zarezerwowane wyłącznie dla kolejnego systemu operacyjnego giganta z Redmond.

Demo technologiczne DirectX 12 – spadek zużycia prądu o 50% oraz wzrost wydajności o 60% w porównaniu z DirectX 11

Ender, 14 sierpnia 2014, 20:35

Firma Intel zaprezentowała jedno z pierwszych dem technologicznych, które wykorzystują biblioteki DirectX 12. Zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami Microsoftu, w porównaniu do poprzednich wersji DirectX, rzeczywiście wydają się one zapewniać kilkudziesięcioprocentowy wzrost wydajności oraz spadek zapotrzebowania na energię komputera.

Nvidia wreszcie wypowiada się na temat technologii Mantle

Jakub Mirowski, 27 lipca 2014, 16:36

W rozmowie z magazynem Maximum PC przedstawiciele Nvidii odnieśli się do opracowywanej przez AMD technologii Mantle. Jak można się było spodziewać, firma nie ma zamiaru wspierać swojego największego konkurenta, jednocześnie podważając korzyści płynące z korzystania z nowego API.

DirectX 12 – nawet dwukrotny wzrost wydajności na PC, XONE i Windows Phone

Meehow, 8 kwietnia 2014, 12:05

Firma Microsoft podzieliła się kolejnymi informacjami dotyczącymi ich najnowszego API – DirectX 12. Dwunasta edycja bibliotek DirectX ma zapewnić znaczny wzrost wydajności na wszystkich urządzeniach firmy Microsoft oraz pecetach używających najnowszych wersji systemów operacyjnych Windows. Informacja ta szczególnie ucieszy posiadaczy Xboksa One.

DirectX 12 – rewolucja w świecie gier z końcem przyszłego roku

Meehow, 21 marca 2014, 12:00

DirectX 12, najnowsza wersja API firmy Microsoft, została oficjalnie zapowiedziana podczas konferencji GDC 2014. Nowa technologia ma znacznie usprawnić wykorzystywanie podzespołów i zmniejszyć zużycie zasobów, będąc jednocześnie wspierana przez znaczą część sprzętu obsługującego obecnie DirectX 11. Ponadto DirectX 12 będzie dostępny nie tylko na pecetach i Xboksach One, ale także na telefonach i tabletach. Na konfrontację zapowiedzi z rzeczywistością poczekamy jednak do końca 2015 roku.

DirectX 12 - firma Microsoft ujawni nowe biblioteki 20 marca na GDC 2014

Sarge, 6 marca 2014, 11:10

20 marca w trakcie imprezy Game Developers Conference 2014 odbędzie się wykład poświęcony bibliotekom DirectX 12. Anju Gosalia z firmy Microsoft przedstawi wtedy pierwsze szczegóły na temat nowej wersji technologii wykorzystywanej m.in. przez gry wideo.