Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

afery i kontrowersje Najnowsze wiadomości i informacje

Belgowie chcą zakazania skrzynek z losową zawartością na terenie Unii Europejskiej

Jakub Mirowski, dzisiaj, 10:12

Belgijska Komisja ds. Gier wydała oświadczenie, w którym uznała kupowane za prawdziwe pieniądze loot boksy - skrzynki z losową zawartością - za hazard i zapowiedziała, że będzie się domagać zakazania ich w Unii Europejskiej.

Steam wprowadza usprawnienia do systemu recenzji

godrikus, wczoraj, 13:30

Po wprowadzeniu złotówek i mnóstwa innych walut, pora na kolejne zmiany na największej platformie cyfrowej dystrybucji. Firma Valve zdecydowała się na kolejny krok w procesie modyfikacji momentami kontrowersyjnego systemu recenzji gier w swoim serwisie.

Lucasfilm reaguje na kontrowersje w związku ze skrzynkami w Star Wars Battlefront 2

Aquma, wczoraj, 11:49

Wytwórnia Lucasfilm wydała oświadczenie, w którym komentuje sprawę skrzynek i pochwala podjętą przez Electronic Arts decyzję o tymczasowym wyłączeniu mikropłatności w Star Wars Battlefront 2.

Twórca Plants vs. Zombies zwolniony przez EA za sprzeciw wobec pay-to-win?

Jakub Mirowski, wczoraj, 09:46

Podczas programu Roundtable Live w serwisie YouTube deweloper Edmund McMillen podzielił się historią, dotyczącą kolegi z branży - George'a Fana. Twórca Plants vs. Zombies został podobno zwolniony przez EA za to, że nie chciał tworzyć gry pay-to-win.

Star Wars Battlefront 2 - mikrotransakcje usunięto po interwencji Disneya

Jakub Mirowski, 19 listopada 2017, 11:08

Jak donosi serwis VG247, wzbudzone przez system mikrotransakcji kontrowersje wokół gry Star Wars Battlefront 2 na tyle zaniepokoiły firmę Disney, posiadającą prawa do marki Gwiezdne wojny, że ta postanowiła zainterweniować.

EA ulega graczom - mikrotransakcje z Battlefronta 2 wycofane na czas nieokreślony

AlexB, 17 listopada 2017, 10:17

Dziś na rynku oficjalnie debiutuje Star Wars Battlefront 2, czyli kolejna odsłona popularnej serii strzelanin FPP nastawionych na tryb sieciowy. Przy okazji firma Electronic Arts wyłączyła wszystkie mikropłatności w grze.

DICE zabiera głos na temat kontrowersji związanych z Battlefrontem II

godrikus, 16 listopada 2017, 11:30

W trakcie sesji pytań i odpowiedzi na forum Reddit trójka pracowników studia DICE odpowiedzialnego za grę Star Wars: Battlefront II odniosła się do kilku elektryzujących społeczność graczy kwestii – między innymi problemu nachalnych mikrotransakcji.

Star Wars: Battlefront II - 7500 zł lub pół roku grania, aby odblokować (prawie) wszystko

Góral, 16 listopada 2017, 10:35

Doczekaliśmy się kolejnych wyliczeń związanych ze skrzynkami w grze Star Wars: Battlefront II. Jeżeli będziecie chcieli odblokować niemal całą zawartość, to przyszykujcie sporo pieniędzy albo zarezerwujcie sobie mnóstwo czasu.

Spadek cen akcji CD Projekt RED po doniesieniach o problemach Cyberpunka

AlexB, 14 listopada 2017, 17:20

Giełda zareagowała na ostatnie doniesienia dotyczące problemów wewnątrz studia CD Projekt RED. Akcje twórców Wiedźmina spadły o ponad 10% w porównaniu z piątkowym zamknięciem.

Star Wars: Battlefront II - dramy ciąg dalszy

Entelarmer, 14 listopada 2017, 11:50

Firma Electronic Arts znacznie obniżyła ceny bohaterów w Star Wars: Battlefront II. Jednak koncern nie ma co liczyć na przychylne reakcje graczy, bowiem wraz z tym zmniejszono też nagrody za ukończenie kampanii. Ponadto w sieci pojawiły się doniesienia o usunięciu możliwości zwrotu gry na platformie Origin.

Star Wars: Battlefront II - 40 godzin na odblokowanie jednego bohatera, bo EA troszczy się o graczy [aktualizacja]

Góral, 13 listopada 2017, 16:49

Kontrowersji związanych z mikropłatnościami w Star Wars: Battlefront II ciąg dalszy. Tym razem na jaw wyszło, że bez płacenia potrzeba około 40 godzin na odblokowanie jednego bohatera. Electronic Arts twierdzi, że to dlatego, by gracze mieli satysfakcję z rozgrywki.

Ubisoft: zabezpieczenia w AC: Origins nie mają odczuwalnego wpływu na wydajność

Ramzes, 2 listopada 2017, 09:00

Wojna przeciwko zabezpieczeniom DRM w grach trwa w najlepsze. Tym razem ofiarą padł Assassin’s Creed: Origins. Kilka dni temu w sieci pojawiła się plotka, jakoby zastosowane zabezpieczenia Anti-Tamper w grze wykorzystywały ogromną ilość zasobów komputera, w tym przypadku procesora. Dziś poznaliśmy oficjalne stanowisko Ubisoftu w tej sprawie.

Brytyjski rząd zabiera głos na temat hazardowych mechanik w grach

godrikus, 26 października 2017, 19:46

Od dłuższego czasu trwa debata na temat legalności skrzynek i mikrotransakcji w grach wideo oraz powiązania tych mechanizmów z hazardem. Tym razem na ich temat obszernie wypowiedział się rząd Wielkiej Brytanii, który współpracuje z organizacją PEGI.

15 tysięcy za skrzynki, czyli dlaczego EA idzie w sandboksy

AlexB, 24 października 2017, 11:15

Manveer Heir, były pracownik studia BioWare, podzielił się kilkoma szczegółami na temat podejścia do branży firmy Electronic Arts. Zdradził między innymi, dlaczego wielcy wydawcy tak bardzo są przywiązani do sandboksów, dlaczego gra Star Wars od Visceral Games mogła pójść pod topór i skąd bierze się tyle elementów multiplayerowych w ostatnich dziełach BioWare.

NeoGAF znów działa; mamy oświadczenie właściciela oskarżonego o molestowanie

godrikus, 24 października 2017, 10:15

Dwa dni po burzy, którą wywołało oskarżenie właściciela forum o tematyce growej NeoGAF, Tylera Malki, o molestowanie seksualne, strona ożyła. Oskarżony wydał też oświadczenie na temat całej sytuacji. Użytkownicy nie są zachwyceni.

Forum NeoGAF znikło z sieci, właściciel oskarżony o molestowanie seksualne

Meehow, 23 października 2017, 13:45

Popularne forum internetowe o tematyce growej NeoGAF zniknęło z sieci po tym, jak jego właściciel został oskarżony o molestowanie seksualne. Niedługo później ekipę opuściła większość moderatorów. NeoGAF podobno pracuje nad oficjalnym stanowiskiem w tej sprawie.

Activision wykorzysta matchmaking do promowania mikrotransakcji?

Entelarmer, 18 października 2017, 09:46

Amerykański urząd patentowy zaakceptował wniosek firmy Activision dotyczący matchmakingu. Według dokumentu firma będzie mogła wykorzystać system do promowania mikrotransakcji, na przykład poprzez świadome dobieranie do gry początkujących graczy z weteranami.

Skandal w Naughty Dog. Były pracownik oskarża o molestowanie seksualne

Jakub Mirowski, 16 października 2017, 10:34

David Ballard, były pracownik studia Naughty Dog, ujawnił na Twitterze, że był molestowany seksualnie przez swojego szefa. Następnie próbowano go przekupić, by nie wspominał nikomu o całej sytuacji.

Star Wars: Battlefront II - DICE dopracuje mikrotransakcje

Entelarmer, 13 października 2017, 16:23

Studio DICE odniosło się do zarzutów dotyczących skrzyń w Star Wars: Battlefront II. Deweloper zapewnia, że system mikrotransakcji zostanie zbalansowany, a najpotężniejsze bronie i umiejętności będą dostępne wyłącznie za osiągnięcia w grze.

Organizacje związane z grami wideo: „Skrzynki to nie hazard”

godrikus, 12 października 2017, 19:58

Duże kontrowersje wzbudza wprowadzanie do coraz większej liczby gier skrzynek z zawartością, za które płaci się prawdziwymi pieniędzmi. Według organizacji handlowych i przyznających grom klasyfikacje wiekowe (PEGI, ESRB) nie jest to jednak forma hazardu.

Fragment zdjęcia z prawdziwego morderstwa w Batman: The Telltale Series - The Enemy Within [AKTUALIZACJA]

AlexB, 9 października 2017, 08:50

W najnowszym epizodzie gry Batman - The Enemy Within znalazła się spora kontrowersja. Studio Telltale Games wykorzystało bowiem w jednej ze scen fragment zdjęcia z prawdziwego morderstwa.

Playerunknown's Battlegrounds - nowe wyniki sprzedaży, reklamy w grze i słabe recenzje na Steamie

Góral, 1 października 2017, 17:25

Twórcy Playerunknown's Battlegrounds mają kolejne powody do zadowolenia, gdyż gra rozeszła się już w 13 milionach egzemplarzy. Z drugiej strony w ostatnich dniach na Steamie pojawiły się tysiące negatywnych opinii, wywołane najpewniej reklamami w chińskiej wersji produkcji. Ponadto Bluehole Studios wydzieliło ze swoich struktur komórkę PUBG Corp., dedykowaną rozwijaniu tej gry.

Skyrim: Special Edition otrzyma tryb przetrwania

Aquma, 28 września 2017, 11:37

Skyrim: Special Edition otrzyma nowy tryb rozgrywki – survival mode – który zostanie udostępniony w ramach platformy Creation Club. Wersję beta tej znacząco utrudniającej zabawę nowinki można wypróbować na Steam już teraz.

Atlus sabotuje emulator PS3; seria Persona zmierza na PC?

godrikus, 27 września 2017, 11:45

Przez ostatnie kilka dni byliśmy świadkami dziwnych poczynań ze strony firmy Atlus – japońskiego dewelopera odpowiedzialnego m.in. za serię Persona. Producent chciał zablokować rozwój powstającego emulatora PlayStation 3.

Fortnite: Battle Royale jest zbyt podobne do Playerunknown's Battlegrounds?

Góral, 23 września 2017, 11:00

Studio Bluehole obawia się o zbytnie podobieństwa nadchodzącego Fortnite: Battle Royale od firmy Epic Games do Playerunknown's Battlegrounds. Deweloper zarzuca swoim kolegom po fachu nie tylko bliźniaczą rozgrywkę, ale też np. interfejs gracza oraz wykorzystywanie PUBG podczas promowania Fortnite.

Niewygodny raport Unii Europejskiej – piractwo nie wpływa na sprzedaż gier

Entelarmer, 22 września 2017, 12:31

W sieci pojawił się nieopublikowany raport unijny dotyczący wpływu łamania prawa autorskiego na sprzedaż mediów. Dokument powstał w firmie Ecoryl w 2015 roku, lecz wnioski autorów o zasadniczym braku negatywnego efektu piractwa najwyraźniej nie przypadły do gustu zleceniodawcom z Komisji Europejskiej.

Szef Slightly Mad Studios o Electronic Arts - "to korporacyjne potwory"

Jakub Mirowski, 21 września 2017, 10:40

Ian Bell, szef Slightly Mad Studios, zespołu odpowiedzialnego m.in. za cykl Project CARS, ujawnił podczas streamu, że jego firma kilka lat temu znalazła się na krawędzi upadku, gdy miała stworzyć Need for Speed: Shift 3. Oskarżył przy tym Electronic Arts o próbę zniszczenia studia.

Valve zajmuje stanowisko w kwestii bombardowania recenzjami na Steamie

Entelarmer, 20 września 2017, 11:45

Firma Valve zdecydowała się wypowiedzieć w kwestii nadużywania systemu recenzji na Steamie. Projektant interfejsu Alden Kroll poinformował o dodaniu wykresów pokazujących historię oceniania gier, co pozwoli użytkownikom na samodzielne sprawdzenie przyczyn nagłych spadków lub wzrostów średniej ocen.

Twórcy NBA 2K18 przesadzili z mikropłatnościami

Góral, 20 września 2017, 10:49

Studio Visual Concepts i firma 2K Sports przesadziły z mikropłatnościami w grze NBA 2K18. W trybie dla jednego gracza są one praktycznie niezbędne, by odpowiednio ulepszyć postać i nabyć chociaż część z dostępnych elementów kosmetycznych.

Fight of Gods - bijatyka z Jezusem i Buddą doprowadziła do zablokowania Steam w Malezji

Adrian Werner, 9 września 2017, 15:07

Fight of Gods, czyli bijatyka z takimi postaciami jak Jezus czy Budda, tak mocno zdenerwowała władze Malezji, że zablokowały one dostęp w kraju do całej usługi Steam do czasu usunięcia gry z dystrybucji.

Płatne modyfikacje od Bethesdy? „Nikt Was do niczego nie zmusza”

Vergil, 7 września 2017, 20:19

Pete Hines zajął oficjalne stanowisko w sprawie płatnych modyfikacji, które firma Bethesda rozpowszechnia za pośrednictwem programu Creation Club. Jego słowa można sprowadzić do stwierdzenia, że przecież „nikt do niczego nie zmusza graczy”.

Wieści ze świata (Sea of Thieves, Dawn of War III, Wild West Online) 31/08/2017

Movis, 31 sierpnia 2017, 11:58

Dziś piszemy o zaskakująco elastycznych opcjach graficznych w Sea of Thieves, wprowadzeniu ułatwień dla moderów w Warhammer 40,000: Dawn of War III (obsługa Warsztatu Steam) oraz o terminie zamkniętej alfy Wild West Online i kontrowersjach wokół tej gry, związanych z angażem w produkcję Siergieja Titova. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Fallout 4 z płatnymi modami

Góral, 29 sierpnia 2017, 13:13

Fallout 4 na PC-ty doczekał się wersji beta Creation Club (Klubu twórczości), czyli programu, w ramach którego sprzedawane są specjalne dodatki tworzone nie tylko przez dewelopera, ale i fanów gry. We wrześniu analogiczna usługa zostanie otwarta dla The Elder Scrolls V: Skyrim - Special Edition.

Dota 2 cierpi, bo „zabiła” Half-Life 3

Movis, 29 sierpnia 2017, 10:25

Ostatnie informacje o fabule Half-Life 2: Episode 3 poruszyły społeczność graczy do żywego. Wściekli na Valve użytkownicy Steama skupili swoje niezadowolenie na grze MOBA Dota 2, bombardując ją negatywnymi recenzjami.

Turniej For Honor okazał się pokazem błędów technicznych i problemów z balansem rozgrywki

Adrian Werner, 13 sierpnia 2017, 15:50

Fatalnie wypadł zakończony właśnie turniej For Honor. Przez całe zawody uczestnicy bezlitośnie wykorzystywali błędy techniczne i problemy ze zbalansowaniem, boleśnie pokazując, jak wciąż niedopracowana pozostaje ta gra.

Middle-earth: Shadow of War z mikropłatnościami

Adrian Werner, 5 sierpnia 2017, 12:34

Firma Warner Bros. Interactive Entertainment poinformowała, że w grze Middle-earth: Shadow of War znajdzie się system mikropłatności, pozwalający za prawdziwe pieniądze kupować różnorodne ułatwienia, przedmioty i podwładnych.

Car Mechanic Simulator 2018 – twórcy przepraszają za błędy

MiqT, 31 lipca 2017, 12:00

Car Mechanic Simulator 2018 miał powtórzyć sukces swoich dwóch poprzedników. Miał, gdyż gra zbiera masę negatywnych recenzji na platformie Steam (obecnie tytuł może „poszczycić” się mieszaną opinią wśród recenzentów). Gra zawiera tak wiele błędów i niedociągnięć, że deweloperzy oficjalnie za nią przeprosili.

Playerunknown's Battlegrounds z turniejem na targach gamescom oraz mikropłatnościami

Entelarmer, 26 lipca 2017, 11:50

Studio Bluehole zapowiedziało pierwsze profesjonalne rozgrywki offline w grze Playerunknown's Battlegrounds. Przez cztery dni targów gamescom będzie trwał turniej z udziałem 80 graczy, którzy będą walczyć o nagrody o łącznej wartości 350 tysięcy dolarów. Te zostaną ufundowane z dochodów z uzyskanych ze sprzedaży kluczy, wymaganych do otwarcia specjalnych skrzyń z kosmetycznymi dodatkami dla postaci. Ta ostatnia decyzja spotkała się z negatywną reakcją ze strony graczy.

Fani Friday the 13th: The Game wzburzeni, deweloper pracuje nad nową grą [news zaktualizowany]

Ender, 25 lipca 2017, 20:10

Studio odpowiadające za Friday the 13th: The Game przygotowuje się do premiery kolejnej gry. Sytuacja ta wzburzyła i zaniepokoiła fanów poprzedniego dzieła dewelopera, które cały czas wymaga ogromnych nakładów pracy, a do tego nie posiada jeszcze obiecanej kampanii dla pojedynczego gracza.

Twórca ARK: Survival Evolved szczerze o niemal dwukrotnej podwyżce ceny

Vergil, 20 lipca 2017, 21:14

Niemal dwukrotna podwyżka ceny ARK: Survival Evolved odbiła się szerokim echem wśród graczy i deweloperów. Głos w sprawie po raz kolejny zabrał Jeremy Stieglitz, czyli jeden z założycieli zespołu Studio Wildcard - jego zdaniem winę za taki stan rzeczy ponosi niewłaściwa komunikacja ze społecznością.

Wolfenstein II bez swastyk? Cenega odpowiada

Góral, 18 lipca 2017, 11:01

Na polskiej stronie Wolfenstein II: The New Colossus nigdzie nie znajdziecie swastyk, podczas gdy np. na francuskiej już tak. Postanowiliśmy zapytać firmę Cenega, rodzimego dystrybutora gry, czy oznacza to, że produkcja zostanie u nas w kraju ocenzurowana.

Unturned opuszcza usługę Early Access - Sieciowe Wieści (14/07/2017)

MiqT, 14 lipca 2017, 14:15

Witamy w kolejnej odsłonie Sieciowych Wieści, w której piszemy m.in. o oficjalnym wydaniu Unturned i Battlecrew Space Pirates, bojkocie graczy World of Tanks, terminie premiery Tree of Life, wyjątkowej oprawie turnieju w Breakaway oraz dużej aktualizacji do Warframe. Zapraszamy!

Fortnite - gra z wczesnego dostępu ukaże się w Polsce w wydaniu pudełkowym

Góral, 10 lipca 2017, 13:55

Firma Cenega wyda w naszym kraju PC-tową wersję gry Fortnite. Jednak ani w przesłanej wiadomości prasowej, ani na opublikowanej okładce nie wspomniano, że jest to projekt z wczesnego dostępu, a pełna wersja dostępna będzie za darmo.

Twórca DayZ o podwyżce ceny ARK: Survival Evolved - "to chciwość, czysta i prosta"

Góral, 9 lipca 2017, 14:12

Ostatnio Studio Wildcard podwoiło cenę gry ARK: Survival Evolved w związku ze zbliżającą się premierą pełnej wersji. Swoje niezadowolenie wyrazili gracze oraz Dean Hall, twórca moda i współtwórca komercyjnej wersji DayZ.

Piosenkarz Dion pozywa firmę ZeniMax za niewłaściwie użycie jego utworu w zwiastunie Fallouta 4

AlexB, 7 lipca 2017, 12:05

Firma ZeniMax, właściciel Bethesda Game Studios, została pozwana przez amerykańskiego piosenkarza Diona DiMucciego. Artyście nie spodobał się sposób, w jaki został wykorzystany jego utwór w zwiastunie gry Fallout 4.

Paradox Interactive wycofuje się z podwyżek cen. Darmowe gry dla poszkodowanych

Entelarmer, 6 lipca 2017, 18:30

Firma Paradox Interactive ostatecznie wycofała się z wyższych cen swoich produkcji. Zamiast jednak zaoferować zwrot różnicy w cenie, wydawca postanowił przyznać poszkodowanym darmowy klucz na jedną z kilku gier lub dwa wybrane dodatki.

OpenIV znowu dostępne do pobrania - moderzy i Take-Two zakopali topór wojenny

Adrian Werner, 4 lipca 2017, 11:03

Na stronie OpenIV, czyli narzędzia moderskiego do gier studia Rockstar, przywrócono opcję pobrania programu. Kończy to zamieszanie, jakie w czerwcu wybuchło wokół modów do Grand Theft Auto V.

Star Citizen - twórcy dementują pogłoski o problemach finansowych

Entelarmer, 26 czerwca 2017, 10:40

Ortwin Freyermuth z Cloud Imperium Games wypowiedział się na temat niedawnych doniesień odnośnie niepewnej przyszłości Star Citizen. Jak wyjaśnia, niedawne zaciągnięcie pożyczki nie wynika z braku funduszy, lecz z chęci zaoszczędzenia dostępnych środków, a sama gra została wykluczona z zastawu (co innego Squadron 42).

Twórcom Star Citizen skończyły się pieniądze? [news zaktualizowany]

Adrian Werner, 25 czerwca 2017, 13:47

Znowu powróciła sprawa sytuacji finansowej pracującego nad Star Citizen studia Cloud Imperium Games. Okazuje się, że zespół zmuszony był zaciągnąć pożyczkę na dokończenie produkcji gry.

Grand Theft Auto V - Take-Two daje zielone światło modom singleplayer; OpenIV wraca do życia

Góral, 24 czerwca 2017, 10:08

Firma Take-Two Interactive, po rozmowach ze studiem Rockstar Games, postanowiła zaktualizować swoją politykę dotyczącą modyfikacji. Wydawca nie będzie sprawiał problemów autorom projektów singleplayer. Do życia powracają też narzędzia OpenIV, które doczekały się małej łatki, najpewniej eliminującej błąd pozwalający na ingerowanie w multiplayer.