Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

Najpopularniejsze Wiadomości GRYOnline.pl kwiecień 2004

Colin McRae Rally 2005 - pełne info + pierwsze screeny!
Colin McRae Rally 2005 - pełne info + pierwsze screeny!

Krzysztof Bartnik, 30 kwietnia 2004, 08:20

Korporacja Codemasters przyspiesza na prostej - wczoraj opublikowaliśmy pierwsze informacje nt. piątej odsłony cyklu Colin McRae Rally, dzisiaj zaś pora na dokładniejsze przyjrzenie się owej produkcji. Pełna wersja gry, według ujawnionych planów, ukaże się jesienią bieżącego roku. Wśród docelowych platform sprzętowych wyróżnimy konsole nowej generacji: PlayStation 2 oraz Xbox, aczkolwiek wersja dedykowana komputerom typu PC także wydaje się być pewniakiem (oby!)...

Pixel Shader 3.0 praktycznie - odpowiednie gry dla chipów graficznych nVidia GeForce 6

Radosław Grabowski, 16 kwietnia 2004, 07:44

Wczoraj naświetliliśmy dla Was sprawę szóstej generacji układów graficznych nVidia GeForce, podając wybrane dane tekstowe oraz prezentując przykładowe zdjęcia i wyniki testu porównawczego. Nowe procesory wspierają technologię Pixel Shader w wersji 3.0, dzięki czemu niektóre wirtualne gry wyglądają wprost fenomenalnie. Producent wspomnianych chipów przedstawił właśnie listę elektroniczno-rozrywkowych programów, mających robić kapitalny użytek z rzeczonego systemu (vide również wiadomość serwisu PC Perspective, ukazująca różnice wizualne w Far Cry).

Transport Tycoon powraca pod postacią Locomotion
Transport Tycoon powraca pod postacią Locomotion

Radosław Grabowski, 3 kwietnia 2004, 10:10

Developer nazwiskiem Chris Sawyer stał się bardzo znany w świecie gier PeCetowych dzięki wydanej przed dziesięcioma laty strategii ekonomicznej pt. Transport Tycoon, traktującej o zarządzaniu ogromną korporacją przewozową. Niesamowity komercyjny sukces rzeczonego produktu stanowił bazę dla równie udanej serii RollerCoaster Tycoon, pozwalającej na administrowanie wesołymi miasteczkami i konstruowanie fantastycznych kolejek górskich. Teraz nadeszła pora opuszczenia przesadnie kolorowych lunaparków i powrotu do przysłowiowych korzeni, ponieważ wspomniany osobnik ujawnił właśnie projekt Locomotion – de facto sequel kultowego „Transportowego Potentata”.

PeCetowy emulator konsoli Xbox świetnie poradził sobie z komercyjną grą typu FPS!
PeCetowy emulator konsoli Xbox świetnie poradził sobie z komercyjną grą typu FPS!

Radosław Grabowski, 9 kwietnia 2004, 15:44

Trzy miesiące temu przedstawiliśmy Szanownym Czytelnikom postępy w projekcie Cxbx, zmierzającym do stworzenia wysokiej jakości emulatora platformy Microsoft Xbox dla komputerów osobistych klasy PC. Wówczas wspomniano jedynie o nieinteraktywnej demonstracji Rayman Arena, natomiast teraz uruchomiono i testowano komercyjną grę w pełnym zakresie.

Była gra Battlefield 1942, jest Battlefield Vietnam, będzie Battlefield: Modern Combat
Była gra Battlefield 1942, jest Battlefield Vietnam, będzie Battlefield: Modern Combat

Radosław Grabowski, 16 kwietnia 2004, 07:07

Seria PeCetowych gier z gatunku FPS o tytule Battlefield jest obecnie tak bardzo popularna, że nawet w podrzędnym dolnośląskim autobusie relacji Niechlów-Głogów można bezproblemowo podsłuchać żywiołową rozmowę licealnych pierwszoklasistów nt. wieloosobowych starć w Battlefield Vietnam. Niniejsza marka zostanie wzbogacona wkrótce o kolejny produkt, noszący nazwę Battlefield: Modern Combat.

Oficjalne informacje tekstowo-graficzne, dotyczące Need for Speed: Underground 2
Oficjalne informacje tekstowo-graficzne, dotyczące Need for Speed: Underground 2

Radosław Grabowski, 24 kwietnia 2004, 09:55

Za około sześć miesięcy, dzięki korporacji Electronic Arts, zmaterializuje się sequel Need for Speed: Underground - hitowej gry wyścigowej, którą w ciągu pół roku od momentu oficjalnej rynkowej premiery (listopad 2003) nabyło legalnie ponad pięć milionów ludzi w skali całego globu ziemskiego. Zainteresowanych tematem posiadaczy jakiejkolwiek z pięciu docelowych platform sprzętowych (PC, Sony PlayStation 2, Microsoft Xbox oraz Nintendo GameCube i GameBoy Advance) zachęcamy do lektury rozszerzonych wiadomości tekstowych i obejrzenia debiutanckiego zrzutu ekranowego.

Napoleonic Total War - ciekawa modyfikacja gry Medieval: Total War - Viking Invasion
Napoleonic Total War - ciekawa modyfikacja gry Medieval: Total War - Viking Invasion

Piotr Siejczuk, 20 kwietnia 2004, 18:10

Miłośnicy gier z gatunku strategii czasu rzeczywistego słyszeli zapewne nie raz o tytułach sygnowanych logiem studia Creative Assembly, tj. m.in.: Medieval: Total War, Medieval: Total War - Viking Invasion czy Shogun: Total War oraz Shogun: Total War - The Mongol Invasion. Dla tych właśnie osób mam całkiem interesującą wiadomość związaną z rozszerzeniem gry Medieval: Total War. Otóż pewna grupa fanów „Inwazji Wikingów” postanowiła przygotować specjalną modyfikację tegoż właśnie dodatku.

Dwadzieścia najlepszych gier przygodowych wszechczasów wg Adventures Gamers

Krystian Smoszna, 2 kwietnia 2004, 11:10

Serwis Adventure Gamers, zajmujący się na swoich łamach szeroko pojętymi grami przygodowymi, opublikował wczoraj listę dwudziestu najlepszych przedstawicieli gatunku w dotychczasowej historii komputerowej rozrywki. Podobny ranking umieszczono już dwa lata temu, ale na skutek awarii serwera przepadł on wówczas bez wieści.

Sprostowanie informacji o BG3 i NWN2

Daniel Sodkiewicz, 7 kwietnia 2004, 09:30

Po opublikowanej 1 kwietnia wiadomości na forum Atari o rzekomych pracach nad Neverwinter Nights 2 i Baldur’s Gate 3, wszyscy zadawali sobie pytanie czy był to tylko żart. Całe zajście wyjaśnia Brandon Smith (Grok?), domniemany sprawca zamieszania.

KotOR: The Sith Lords pod lupą
KotOR: The Sith Lords pod lupą

Maciej Myrcha, 26 kwietnia 2004, 12:29

Kilka dni temu informowaliśmy o nowych szczegółach dotyczących sequela Star Wars: Knights of the Old Republic. Dzisiaj możemy z całą pewnością wszystko to potwierdzić ponieważ firma Obsidian Entertainment oficjalnie poinformowała o tworzeniu KoTOR: The Sith Lords. Więcej informacji na temat tej produkcji znajdziecie na oficjalnym forum firmy, a w dalszej części tej wiadomości kilka informacji, które załoga Electronic Gaming Monthly „wyciągnęła” od pana Avelone’a, głównego projektanta gry.

Darmowa pełna wersja The Elder Scrolls: Arena z okazji dziesiątej rocznicy premiery!

Radosław Grabowski, 6 kwietnia 2004, 13:33

Siedem pozycji w ciągu dekady, to obecny stan popularnej (miliony entuzjastów w skali całego globu ziemskiego) serii wirtualnych gier fabularnych pt. The Elder Scrolls. Ojcami cyklu są pracownicy firmy Bethesda Softworks, którzy ogłosili właśnie rozpoczęcie obchodów dziesięciolecia powstania sagi. Przy okazji przygotowano szereg specjalnych niespodzianek dla fanów. Listę prezentów otwiera darmowa pełna wersja pierwszego epizodu niniejszej linii produktów, noszącego podtytuł Arena. Rozmiar pliku instalacyjnego oscyluje w granicach 9 MB (w pakiecie umieszczono dodatkowo niezbędny program emulujący), natomiast pobrania można dokonać już teraz ze wszystkich trzech serwerów FTP wortalu GRY-OnLine.

Gdzie jest sequel gry Franko: The Crazy Revenge?

Radosław Grabowski, 21 kwietnia 2004, 07:07

Wchodząc na internetową stronę Retroattack!, należącą do rodzimej firmy Mirage Interactive, możemy całkowicie legalnie i zupełnie za darmo pobrać blisko sześćdziesiąt klasycznych polskich gier dla komputerów Atari, Amiga i PC. Wśród udostępnionych produktów figurują np. Mózgprocesor, Janosik, Rooster, Taekwondo Master, Doman i Franko: The Crazy Revenge. Ostatni z wymienionych programów powstał przed dziesięcioma laty i stanowi pozycję kultową (głównie dzięki sporej brutalności i interesującemu nawiązaniu do krajowych realiów) w dziedzinie wirtualnych bijatyk typu „nieustannie podążaj w prawo i uśmiercaj wszystkich napotkanych przeciwników”. Duża popularność „Franciszka” spowodowała, że w głowach jego ojców (ekipa ze studia World Software) narodził się pomysł przygotowania kontynuacji o podtytule No Mercy.

.kkrieger - grywalna wersja beta FPS-a, zajmującego 96 kilobajtów!

Krystian Smoszna, 15 kwietnia 2004, 10:55

Powstający przeszło dwa lata projekt .kkrieger wreszcie doczekał się grywalnej wersji beta. Jest to kolejny FPS i w zasadzie nie byłoby w tym fakcie nic nadzwyczajnego, gdyby nie jeden fakt: gra zajmuje tylko 96 kilobajtów! Co można umieścić w tak niewielkim pliku? Okazuje się, że całkiem sporo.

Nadjeżdża sequel Need for Speed: Underground!

Radosław Grabowski, 16 kwietnia 2004, 13:05

Mnóstwo użytkowników nadal emocjonuje się grą wyścigową pt. Need for Speed: Underground, a tymczasem trwają już prace nad jej kontynuacją. Kilka szczegółów, dotyczących rzeczonego zagadnienia, podał Scott Nielsen, reprezentujący zespół developerski w trakcie ostatniej internetowej rozmowy z fanami.

Tajny projekt Blizzarda ujawniony – wszystko wskazuje na prace nad Diablo III
Tajny projekt Blizzarda ujawniony – wszystko wskazuje na prace nad Diablo III

Piotr Siejczuk, 1 kwietnia 2004, 14:35

Jak zapewne wiecie, kiedy na targach ECTS we wrześniu 2001 roku włodarze firmy Blizzard Entertainment zapowiedzieli oficjalne rozpoczęcie prac nad nową grą z gatunku MMOcRPG, która później uzyskała nazwę World of WarCraft nieoficjalnie mówiło się także o tym, iż studio pracuje również nad jeszcze jednym, tajnym projektem. Później te informacje ku uciesze fanów znalazły oficjalne potwierdzenie. Do dnia dzisiejszego żaden z pracowników firmy nie puścił jednak „pary” z ust. Odrywając się od testowania World of WarCraft postanowiłem przyjrzeć się nieco bliżej zagadnieniu tajemniczego projektu.

BG3 i NWN2 – prima aprilisowy żart czy długi język pracownika Atari?

Daniel Sodkiewicz, 5 kwietnia 2004, 08:10

Pierwszego kwietnia na oficjalnym forum Atari, jeden z jej pracowników zasugerował jakoby Neverwinter Nights 2 i Baldur’s Gate 3 widniały w planie wydawniczym firmy. Autor tej wypowiedzi zaprzecza, jakoby był to tylko Prima Aprilisowy żart.

Sick Puppies - R.I.P.

Maciej Myrcha, 6 kwietnia 2004, 14:23

Wygląda na to, że "czarne" wiadomości o zamykaniu kolejnych firm branży elektronicznej, które pracownicy studia Sick Puppies mogli do tej pory oglądać w prasie, dotyczą również ich. "Ojcowie" PeCetowej wersji Ghost Master otrzymali wypowiedzenia a firma Sick Puppies została zamknięta. Według spekulacji przyczyną takiego stanu rzeczy jest niezadowolenie wydawcy Ghost Master, firmy Empire, z powodu niskiej sprzedaży rzeczonego tytułu.

Czego potrzebujecie, żeby w ogóle odpalić S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl

Przemysław Bartula, 23 kwietnia 2004, 08:38

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl, to obecnie jeden z trzech (obok Half-Life 2 oraz Doom III) najbardziej „elektryzujących” i oczekiwanych tytułów z gatunku action/FPS. Premiera każdego z nich była już przekładana na dalszy termin, w przypadku S.T.A.L.K.E.R mowa obecnie jest o trzecim kwartale tego roku. Do tej pory mieliśmy okazję oglądać szereg wzbudzających zachwyt zwiastunów filmowych oraz screenów (niektórzy widzieli nawet alfę gry) tego tytułu, a zawsze po zapoznaniu się z kolejnym przychodzi pytanie. Jaki muszę mieć komputer, że to w ogóle odpalić? Pierwszą oficjalną i w pełni jasną, odpowiedź na to pytanie udzielił webmaster niemieckiego oddziału koncernu THQ (wydawcy gry).

GeForce 6800 Ultra rozłożony na łopatki
GeForce 6800 Ultra rozłożony na łopatki

Przemysław Bartula, 19 kwietnia 2004, 08:50

W zeszłym tygodniu pojawiły się wyniki pierwszych testów najnowszego dziecka korporacji nVidia - GeForce 6800 Ultra, i rzecz jasna w całym Internecie zagrzmiało. Szereg niezależnych serwisów zajmujących się sprzętem komputerowym zgodnie przyznało, iż w przypadku nowego GeForce’a mamy do czynienia z pogromcą dotychczasowego demona wydajności ATI Radeon 9800 XT (oraz notabene niezłym kaloryferkiem :) Karta jest szybka, obsługuje najnowsze technologie wizualne, w tym Pixel Shader w wersji 3.0, ale mylą się Ci, którzy uważają, że nie ma obecnie gry, która potrafiłaby rozłożyć na łopatki to cudeńko. Tak, tym skarbeńkiem jest wydany w zeszłym roku Lock On.

Telladar Chronicles - Nowa strategia wojenna opracowana przez studio MindLink
Telladar Chronicles - Nowa strategia wojenna opracowana przez studio MindLink

Krystian Smoszna, 8 kwietnia 2004, 11:53

Telladar Chronicles: Decline to nowa, wojenna gra strategiczna, przygotowywana przez studio MindLink. Akcja programu przenosi nas do fantastycznej krainy Telladar, która boryka się z wewnętrznymi problemami. Niegdyś potężne Imperium powoli ulega całkowitemu rozkładowi. Pałacowe skarbce świecą pustkami, armia robi wszystko byle tylko nie ruszać w bój, a sam Cesarz jest marionetką w rękach Rady Gubernatorów, która samodzielnie sprawuje nieudolne rządy. Jedyną nadzieją na odbudowanie nadszarpniętego prestiżu Imperium jest wojna, którą Telladar wkrótce wypowiada zamieszkującemu stepy Urdaj-Nag plemieniu Horchi. Nikt jednak nie przypuszczał, jak tragiczne konsekwencje przyniesie ta decyzja.