Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

Najpopularniejsze Wiadomości GRYOnline.pl luty 2004

Szef grupy Razor1911 skazany na 50 miesięcy więzienia i prawie 700 tysięcy dolarów grzywny za piractwo

Krystian Smoszna, 12 lutego 2004, 11:06

Przestępstwo nie popłaca – może powiedzieć Sean Michael Breen z Kalifornii, który za domniemane szefostwo grupie Razor1911, rozprowadzającej nielegalnie gry, posiedzi 4 lata w więzieniu i zapłaci firmie Cisco Systems prawie 700 tysięcy dolarów z tytuły odszkodowania za poniesione straty.

10 najlepszych gier RTS wszechczasów, według serwisu GAMESPY
10 najlepszych gier RTS wszechczasów, według serwisu GAMESPY

Daniel Sodkiewicz, 5 lutego 2004, 07:28

Jakże dużo odmian gier strategicznych przewinęło się przez rynek wirtualnej rozrywki? Gry RTS już od dawna nie przypominają typowych programów czysto strategicznych i zawierają dodatkowe elementy gier przygodowych, zręcznościowych czy taktycznych. Każdy gracz, ma dzięki temu możliwość doboru tytułów względem indywidualnych upodobania. Jedni cenią sobie krwawe walki, szybką akcję i bajeczną grafikę, inni poszukują mocno ekonomicznych programów z dużym naciskiem na strategię, jeszcze inni dopatrują się relaksacyjnych gier, wymagających przyzwoitego pomyślunku. O gustach się nie rozmawia (co najwyżej dyskutuje, ewentualnie krytykuje się je ;-)), tym bardziej, jakże trudnym zadaniem okazało się stworzenie listy „Top Ten Real-Time Strategy Games of All Time”, jakim obarczyli się redaktorzy serwisu gamespy.com.

Dodatki i kontynuacje Gothic, Soldner, SpellForce, czyli co planuje JoWooD na lata 2004/05

Krystian Smoszna, 27 lutego 2004, 12:06

W dniu wczorajszym, firma JoWooD Production Software opublikowała swoje wyniki finansowe za rok 2003. Dochody wyniosły 23 miliony euro i w porównaniu z rezultatem osiągniętym w 2002 roku, były one o mniejsze o 20.5 miliona euro. Taki spadek spowodowany był zmianą polityką firmy, która przechodzi teraz wewnętrzną reorganizację. Wszystko jednak wskazuje, że nadchodzące lata będą dla JoWooD bardziej tłuste, a to ze względu na pokaźną listę tytułów, które koncern zamierza już wkrótce opublikować.

Premiera Mega Patch PL 2004!
Premiera Mega Patch PL 2004!

Przemysław Bartula, 23 lutego 2004, 14:04

Mega Patch PL 2004 nareszcie wydany! Wspaniały dodatek, który w niesamowity sposób przenosi klimat polskiej ekstraklasy do FIFY 2004 ujrzał światło dzienne. Twórcami są: GWiDON, Michał Pyzel, Macintosh, Taresi oraz Wojtek, czyli cała ekipa „Strikeout Team”. Zawartość dodatku poznacie w specjalnym dziale traktującym o MPPL 2004 na Centrum FIFY, pobierzecie go zaś z działu Pliki serwisu GRY-OnLine.

Klasyczne tytuły w nowych wersjach - Syndicate i Desert Strike za kilkanaście miesięcy na rynku!
Klasyczne tytuły w nowych wersjach - Syndicate i Desert Strike za kilkanaście miesięcy na rynku!

Krystian Smoszna, 20 lutego 2004, 09:48

Ta wiadomość powinna zainteresować przede wszystkim tych, którzy styczność z grami komputerowymi mają co najmniej od lat dziesięciu. Otóż, znana i lubiana firma Electronic Arts, postanowiła odkurzyć stare i zapomniane już przez większość graczy przeboje i zrealizować je w nowych wersjach, na miarę XXI wieku.

Serwer Unreal Tournament 2004 na GRY-OnLine

Redakcja GRYOnline.pl, 13 lutego 2004, 17:38

Dla wszystkich fanów (i nie tylko) Unreal Tournament 2004 uruchomiliśmy serwer do tejże gry. Będzie on działał przez najbliższe kilka dni oraz wieczorami przez pewien okres.

Poradnik: Beyond Good & Evil

Redakcja GRYOnline.pl, 6 lutego 2004, 19:47

Wśród poradników pojawił się szczegółowy opis przejścia przygodowej gry zręcznościowej Beyond Good & Evil. Akcja gry przenosi nas na niezwykłą planetę Hyllis, której niczego niespodziewający się mieszkańcy zaatakowani zostali przez agresywną rasę obcych najeźdźców.

Nowe polskie studio developerskie Calaris, anonsuje swą pierwszą grę
Nowe polskie studio developerskie Calaris, anonsuje swą pierwszą grę

Przemysław Bartula, 12 lutego 2004, 14:56

Nasz krajowy rynek gier video niestety nie należy do największych na świecie i to zarówno jeżeli bierzemy pod uwagę cały system dystrybucji i sprzedaży, jak i to, co jest podstawą – czyli myśl twórczą reprezentowaną przez studia developerskie. Prawdę mówiąc w tej drugiej dziedzinie jest bardzo marnie i wszystkich stricte polskich, liczących się, producentów można policzyć na palcach jednej..., no dwóch rąk. Dlatego też zawsze z przyjemnością przyjmuję wszelkie nowiny dotyczące nowej firmy tego typu. Nie inaczej jest i dziś. Dosłownie przed kilkunastoma minutami otrzymałem wiadomość od pana Sebastiana Zielińskiego (warto dodać, autora Mortyra, oraz kilkunastu innych mniej lub bardziej znanych produkcji), iż wraz z grupką przyjaciół, zrzeszonych pod szyldem „Studio Calaris” stworzył nową grę zatytułowaną – „Tajemnicza Wyspa”. Patrząc na materiały jakie udało mi się zdobyć, tj. opis gry ora

JoWooD - informacje finansowe i nowości growe - Gwiezdne Wrota

Maciej Myrcha, 5 lutego 2004, 16:14

Firma JoWooD Productions podała do wiadomości publicznej wstępną wersję raportu finansowego prezentującego wyniki za rok 2003. Po przebiciu się przez cały gąszcz różnego rodzaju cyferek i szczegółów zrozumiałych jedynie przez finansistów można przyznać rację JoWooD - jest dobrze a są perspektywy na to, że będzie jeszcze lepiej. Dodatkowo, firma ujawniła, iż już niedługo rozpocznie prace nad dwoma nowymi tytułami.

Colin McRae Rally 04 – trailer GRY-OnLine

Fajek, 19 lutego 2004, 15:47

Atmosfera wokół gry CMR04 staję się coraz gorętsza – kolejne zdjęcia i informacje trafiają do spragnionych graczy. Niektórzy, mają to szczęście cieszyć się wersją prasową wspomnianej gry (tak, CMR04 zdominował te wieczory, które spędzam przed komputerem). Dlatego, aby Was jeszcze bardziej zaciekawić przygotowaliśmy nasz własny trailer...

Pierwszy Tomb Raider po polsku - wywiad
Pierwszy Tomb Raider po polsku - wywiad

Fajek, 19 lutego 2004, 13:13

Po raz pierwszy w historii już wkrótce będziemy mieli okazję zagrać w polską wersję Tomb Raider’a, dokładnie chodzi o Tomb Raider: Angel of Darkness – poczytajcie nasz krótki wywiad o tym, jak do tego doszło.

Premiera Half-Life 2 znowu się oddala...

Przemysław Bartula, 4 lutego 2004, 07:52

Kradzież kodu źródłowego Half-Life 2 była jednym z najgorszych i najgłośniejszych wydarzeń roku 2003. Setki, a nawet tysiące graczy, musiało pogodzić się z faktem, iż w związku z tym wydarzeniem HL2 nie ukaże się w sklepach w 2003 roku, tylko w roku 2004. Wydawca tego tytułu, koncern Vivendi Universal podał, iż nowy termin premiery to kwiecień 2004, jednakże jak się obecnie okazuje, nie ma on nic wspólnego z rzeczywistością. Doug Lombardi, dyrektor marketingu Valve stwierdził bowiem, że jego firma zamierza zakończyć prace nad Half-Life 2 dopiero latem tego roku!!!

Mortal Kombat: Deception - szczegóły

Krzysztof Bartnik, 28 lutego 2004, 09:41

Najpierw był pierwszy screenshot, później - oficjalne potwierdzenie prac przez firmę Midway Games. Teraz zaś nadszedł odpowiedni moment, aby bliżej zapoznać się z nowościami, jakie zaoferuje graczom kolejna odsłona popularnego cyklu bijatyk Mortal Kombat, o podtytule Deception. Niestety, podobnie jak Mortal Kombat: Deadly Alliance, nie trafi ona do rąk posiadaczy PeCetów - przy docelowych platformach sprzętowych widnieją jedynie konsole: Sony PlayStation 2 oraz Microsoft Xbox.

Pierwsze, grywalne demo Colin McRae Rally 04 już w sieci!
Pierwsze, grywalne demo Colin McRae Rally 04 już w sieci!

Krystian Smoszna, 24 lutego 2004, 15:30

Dzisiaj mamy 24 lutego, a więc zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami firm Codemaster i jej polskiego dystrybutora - CD Projekt, dzień w którym do sieci trafia pierwsze, grywalne demo Colin McRae Rally 04. Na spragnionego mocnych wrażeń gracza czeka samochód Citroen Xsara i trzy spośród 48 tras dostępnych w pełnej wersji programu (USA, Japonia i Finlandia).

Sim City w The Sims
Sim City w The Sims

Szymon Krzakowski, 17 lutego 2004, 11:40

Najpierw było Sim City, w którym gracze tworzyli własne miasta i dbali o potrzeby wszystkich jego mieszkańców. Blisko dziesięć lat później na rynku pojawiło się The Sims, gdzie musieliśmy już zajmować się pojedynczymi „Simami”. O ile wszystkie części Sim City przyjęły się dobrze i znalazły swoich miłośników, to The Sims pobił chyba wszystkie możliwe rekordy popularności i sprzedaży. Pojawiające się doń oficjalne dodatki błyskawicznie zajmowały najwyższe miejsca na listach bestsellerów, a wszyscy fani czekają już niecierpliwie na sequel. Co ważne jednak, o popularności serii świadczy też aktywność jej miłośników, którzy ciągle tworzą i umieszczają w internecie najróżniejsze, małe i większe, dodatki. Jednym z nich jest właśnie „Slice City”.

Poważny kryzys w Blizzard Entertainment...

Przemysław Bartula, 9 lutego 2004, 13:35

W przeciągu ostatnich dziesięciu miesięcy świat raz po raz obiegały wiadomości informujące o tym, iż kolejni znani i cenieni pracownicy opuszczają firmę Blizzard Entertainment. Zaczęło się nagle od Billa Ropera (wiceprezesa całej firmy) oraz trzech współzałożycieli Blizzard North, Dave’a Brevika i braci Schaefer, a w ich ślady poszli inni ludzie. Mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że z Blizzarda odeszło już około 25 – 30 osób (należy zaznaczyć – osób z najwyższych stanowisk), co ma i będzie miało niebagatelny wpływ na przyszłość firmy oraz jej gier. Ten właśnie temat poruszono w artykule opublikowanym na łamach serwisu http://www.hollywoodreporter.com/, poniżej zaś przedstawię kilka najważniejszych faktów jakie w nim opisano.

UnrealEngine3 nadciągnie w okolicach roku 2006 i rzuci nas na kolana

Przemysław Bartula, 25 lutego 2004, 15:41

Od chwili gdy firma Epic Games w 1998 roku, po blisko 3,5 latach developingu ukończyła swoje dzieło zatytułowane Unreal i tym samym zaprezentowała całemu światu swój znakomity engine graficzny, stał się on wyznacznikiem jakości i możliwości w dziedzinie wizualizacji interaktywnej. Liczni producenci chętnie wykorzystują kolejne wersje rozwojowe silnika firmy Epic i z dumą wymieniają ten fakt jako jeden z podstawowych wyznaczników jakości gry. Należy przyznać, iż Epic osiągnął duży sukces i jest teraz zamożną firmą, jednakże jak zdradza jeden ze współzałożycieli firmy, Tim Sweeney, nie zamierza ona osiąść na laurach i już przygotowuje (ponoć) rewolucyjny silnik graficzny - UnrealEngine3.

Jagged Alliance 2: Wildfire + kod źródłowy JA2 w prezencie
Jagged Alliance 2: Wildfire + kod źródłowy JA2 w prezencie

Krzysztof Bartnik, 25 lutego 2004, 11:11

Jagged Alliance to jedna z niewielu serii gier, które obecnie mogą poszczycić się olbrzymim wsparciem fanów. Na tyle skutecznie przedłużają oni żywotność cyklu, iż już niedługo do sklepów trafi ulepszona i wzbogacona druga część owej turowej gry strategicznej, pt. Jagged Alliance 2: Wildfire. Firma Strategy First (wydawca) także nie chciała pozostawać dłużna miłośnikom opisywanego programu, dzięki czemu w pudełku z pełną wersją pojawi się unikatowa niespodzianka. I to przez duże „n”!

Spiskowa teoria dziejów – Microsoft przejmuje Blizzard i tym samym World of Warcraft

Przemysław Bartula, 17 lutego 2004, 10:42

Kilka dni temu światkiem fanów gier MMO wstrząsnęła wiadomość o tym, iż Microsoft, po około dwóch latach produkcji obcującego MMOcRPG, Mythica, po prostu ją zawiesił. Oficjalną przyczyną tej decyzji jest mała opłacalność projektu, zważywszy na ilość istniejących gier MMO oraz tych które mają się ukazać w roku 2004. Zdaniem wielu fanów, z ostatnim tego typu wydarzeniem mieliśmy do czynienia, w chwili gdy koncern EA zrezygnował z gry Ultima Online 2. Jednakże krążące tu i ówdzie nieoficjalne informacje sugerują, że za końcem Mythica może kryć się coś więcej.

Komputer ŚWIAT GRY 3/2004 już w kioskach

Janusz Burda, 4 lutego 2004, 12:33

W dniu dzisiejszym do kiosków i salonów prasowych na terenie całego kraju trafił kolejny, marcowy numer magazynu Komputer ŚWIAT GRY. Na dołączonej do czasopisma płycie CD znajdziecie między innymi pełne wersje gier Traffic Giant Gold, Skoki narciarskie 2003 Gold oraz Sleepwalker, a wewnątrz numeru jak zwykle wiele interesujących tekstów na temat gier i tematów im pokrewnych.