Rekrutacja bohatera Baldur's Gate 3 miała wyglądać całkowicie inaczej. Astariona mieliśmy przekonywać, by w ogóle wyszedł na słońce

To nie tak, że mieliśmy mieć wpływ na porę dnia w Faerunie czy coś.

Rekrutacja bohatera Baldur's Gate 3 miała wyglądać całkowicie inaczej. Astariona mieliśmy przekonywać, by w ogóle wyszedł na słońce
Źródło fot. Larian Studios
i

W ciągu ośmiu miesięcy od premiery Baldur’s Gate 3 gracze zdążyli wyuczyć się poszczególnych mechanik i elementów historii, zwłaszcza jeśli ich podejścia do kampanii wymagają uwzględnienia w liczeniu więcej niż jednej dłoni. Wiemy, że Shadowheart czeka sobie na nas w kapsule na pokładzie statku, Lae’zel utknie w (dosłownie) diabelskiej pułapce, a Wyll jest zajęty uczeniem dzieci w Szmaragdowym Gaju.

W takich warunkach ciężko wyobrazić sobie, żeby Larian uwzględniło inne scenariusze – a jednak, niektóre wątki mogły rozpoczynać się z lekka inaczej.

To nie wampir grał pierwsze skrzypce

Pod koniec marca odbyło się wydarzenie Game Developers Conference w San Francisco, na którym nie mogło zabraknąć przedstawicieli Larian Studios. Twórcy gry roku 2023 mogli podzielić się kolejnymi ciekawostkami ze świata deweloperów, w tym także początkowymi planami i dawnymi problemami z czasów kreowania najnowszego Baldura.

Jedna z większych zmian na wczesnym etapie rozgrywki dotyczyła Astariona. Wampirzego towarzysza mieliśmy spotkać jeszcze na pokładzie Nautiloidu, uwięzionego – podobnie jak Shadowheart – w jednej z kapsuł. Jego dawna wersja przejawiała poniekąd cechy paranoika.

Pierwotnym problemem przyziemnego tonu były stare nawyki, czyli sceny napisane w 2019 roku bez uwzględnienia wizualiów. Początkowo Astariona mogliśmy zrekrutować z jego kapsuły. Jest wampirem i boi się światła słonecznego, dlatego musieliśmy przekonać go, że żadnego słońca tam nie ma.

- Larian Studios

W ostatecznej wersji BG3 Astariona spotykamy nieopodal plaży tuż po rozbiciu się statku – wówczas próbuje on oszukać protagonistę, widząc w nim wroga. Na tym etapie zainfekowany Astarion wie już, że jest odporny na światło słoneczne, co zgrabnie wykorzystuje do ukrycia swojej prawdziwej tożsamości.

Dlaczego Larian zdecydowało się na zmiany?

Należy pamiętać, że Baldur nie posiada tradycyjnego cyklu dnia i nocy. Co za tym idzie, przekonanie Astariona do wyjścia byłoby nie tylko pozbawione realizmu (zakładając że gramy na dziennej mapie), ale także spaliłoby (dosłownie) aurę tajemnicy otaczającą towarzysza. We właściwej grze o jego wampiryzmie dowiadujemy się wraz z postępem fabuły i relacji.

Niemniej sądząc po komentarzach pod przytoczonym tweetem, graczom nie przeszkadzałby taki obrót spraw. Ich zdaniem udzielenie wsparcia Astarionowi na początku gry byłoby rozczulające – niektórzy są nawet ciekawi, jaka byłaby jego reakcja na promienie słoneczne po raz pierwszy od ponad dwustu lat.

To jednocześnie nie jedyna astarionowa zmiana, jaką Larian Studios podzieliło się podczas wydarzenia GDC. Wcześniej przecież było głośno o zrobieniu z bohatera diabelstwa.

Więcej na temat:   cRPG   Baldur's Gate 3

Porzucone gigantyczne kasyno z Cyberpunka 2077 może wkrótce stać się dostępne dla graczy. Wszystko dzięki jednej osobie

Jak sprawić, by wyłączona z gry lokacja znów do niej trafiła? Zbudować ją samemu. Taką decyzję podjął jeden youtuberów i na własną rękę ulepsza Cyberpunka 2077.

Porzucone gigantyczne kasyno z Cyberpunka 2077 może wkrótce stać się dostępne dla graczy. Wszystko dzięki jednej osobie

Scenarzysta Baldur's Gate 3 zdradził, że było blisko, byśmy odwiedzili w grze startową lokację z „jedynki”

W wywiadzie dla serwisu Rock Paper Shotgun Adam Smith i Swen Vincke ze studia Larian zdradzili, że w Baldur's Gate 3 omal nie pojawiło się Candlekeep, czyli lokacja startowa z pierwszej odsłony cyklu. Dlaczego z niej zrezygnowano?

Scenarzysta Baldur's Gate 3 zdradził, że było blisko, byśmy odwiedzili w grze startową lokację z „jedynki”

Data minerka odkopała niewykorzystane dialogi z Baldur's Gate 3. Teraz możemy zobaczyć konflikt między dwójką ważnych towarzyszy

Relacje między naszymi przyjaciółmi z obozu mogły być jeszcze bardziej zawiłe niż w ostatecznej wersji gry. Nawet po licznych patchach.

Data minerka odkopała niewykorzystane dialogi z Baldur's Gate 3. Teraz możemy zobaczyć konflikt między dwójką ważnych towarzyszy